Polo Glacier BlueMotion

Ben sinds een maand en een half eigenaar van een Glacier Blue Polo BM.
heb zo wat een standaard uitvoering met Executive pakket.
Wil de volgende zaken (indien mogelijk) veranderen / toevoegen

-DRL Ledjes
(heb op mp ledjes gezien (€20-25 incl inbouw), iemand andere (goed(koper)e suggesties?)
-VAG opties
(Jela zoals vele anderen al hebben aangeraden)
-Onderbumpergrille met chromen strip
(HakanC heeft dit al gedaan dmv een chromen strip, wil liever niet €90 uitgeven aan een nieuwe, enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken en waar ik aan zo een strip kom?
-Voor grill > GTI-grill met TDI/GTD embleem (goedkoopste optie?)
-GTI stuur met MF-knoppen
(heb nu geen MF-stuur, vraag me dus af of zo een stuur alle knopfuncties behoud als hij op mijn auto gemonteerd wordt?)
-H7 - Xenon koplampen
(waar het beste te zoeken naar koplamp units en wat voor Xenon systeem erin te bouwen)
-Climatronic
(heb nu airco met draaiknoppen, maar kan ik hem upgraden dmv een bedieningsunit aan te schaffen via ebay oid?)
-Originele Instaplijsten (dealer €125 ebay +/- €100, ergens goedkoper?)
-RNS 510
-Parkeer sensoren rondom (suggesties?)

zou het heel erg op prijs stellen als jullie me wegwijs kunnen maken.
bvd
 
Heb je geen standaard DRL in je BM zitten?
Dan zou het zonde zijn als je een aftermarket setje er in gaat doen.
Voor de GTI Grill met TDI of GTD logo ben je als het goed is het zelfde kwijt...
Voor de ondergrill adviseer ik je om de hele grill te vervangen, het is wel 90euro ja, maar als je een chrome strip erop gaat plakken, kan deze wel altijd los raken en hij zit er dan ook echt "op" geplakt. Bij de grill met chrome strip, zit hij ingelegd...
Als je geen MF-stuur af-fabriek hebt, kan deze ook niet geplaatst worden. Je mist namelijk een deel van de kabelboom en om deze te laten leggen, ben je een hoop centen kwijt! Dus je kan een MF-stuur er op plaatsen, maar de knoppen zullen niet werken helaas.
Climatronic gaat ook niet lukken. Je mist een aantal onderdelen en sensoren, die de climatronic nodig heeft. Je kan het wel ombouwen, alleen dan moet je alle onderdelen los aanschaffen en in laten bouwen, duur geintje...
H7 koplampen zijn hier ergens op het forum te vinden...
RNS510.... Tjah! Heel gevoelig dit... Zeer geliefd bij een bepaald volk! Je kunt beter een RNS310 nemen, die zijn minder geliefd en ik denk niet dat je met alle ellende wilt zitten met kapotte ruiten of gaten in je deur... Heel veel verzekeringswerk!

Hoop dat ik je een beetje geholpen heb, en denk eraan...
Sommige dingen zijn persoonlijke gedachte en heb daar alleen mijn visie van opgegeven...
 
@mithci3: Heb er DRL op zitten maar dacht; ik begin gewoon goedkoop met de LEDjes en als ik er toch H7 op wil zetten heb ik ten minste ook een match qua verlichting.
FF zoeken naar mensen die zonder MF >> naar MF zijn gestapt...
wat RNS betreft geef ik je 3x gelijk, als amsterdammer is dat een heuse risico.
 
Ja DRL heeft een licht blauwe kleur...
Als je Xenon neemt matched het wel, alleen ze staan nooit tegelijk aan, dus dat zie je toch niet het kleur verschil! H7 geeft ook geel/wit licht, dus dan moet je echt Xenon hebben om het matched te krijgen... Ik heb led's in mijn DRL, led's in me stadslichten, Nightbreaker Plus in me H4 en mistlampen H8 zijn van ALPHA-Lights Platinum White... Dat matched allemaal wel bij elkaar. Het ziet er wel leuk als de led's eruit springen!
MF-stuur gaat hem niet worden voor je! Ik wilde dat ook nog op die van mij, maar was te laat met doorgeven.
Wat Citroene al aangaf in een ander topic, dat het heel veel geld gaat kosten, denk aan 1600euro om een nieuwe kabelboom te plaatsen... Zonde van het geld!
 
mitchi3 zei:
Wat Citroene al aangaf in een ander topic, dat het heel veel geld gaat kosten, denk aan 1600euro om een nieuwe kabelboom te plaatsen... Zonde van het geld!

1600 eurie voor 2 of 3 draadjes???

Kijk eens op het duitse forum, daar zijn er zeker 10 mensen die het al hebben omgebouwd.
De CAN stuur unit zit nl in het stuur zelf. (is natuurlijk afhankelijk waar je het stuur koopt)
Ik meen dat je alleen CAN high en CAN low en een 12V moest aansluiten.
En het stuur inleren op de computer.
Codering hiervoor staat ook het duitse forum.

Suc-6
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!