Polo Cross 1.6 16V LPG G3

Hallo allemaal!

Mijn naam is Kaner en ik kom uit Stompwijk wat vlakbij Zoetermeer ligt. Ik ben 19 jaar oud en word in december alweer 20. Wat gaat het snel allemaal Big Grin
Ik heb al eerder samen met mijn vader een VW gehad, afgelopen maand nog verkocht.. Gaat om een Passat 2.0TDI met zowat alle opties die je maar kan bedenken.. Fijne auto, maar toch te duur voor ons.
Ik rij momenteel een Opel Corsa 1.3CDTI uit 2008. Fijne auto, maar toch net niet.. Nu ik eens kritisch heb gekeken naar mijn omstandigheden (rij namelijk toch niet zoveel...) ga ik over op een benzine auto, maar waarom geen LPG?

Toevallig kwam ik bij het zoeken uit op een VW Polo Cross 1.6i 16V op LPG G3! Auto stamt uit 2008 en heeft 173xxx KM gelopen.

Mijn vraag is dus: zijn er zaken waar ik op moet letten als ik deze auto zou willen kopen?
Nu weet ik dat de kop wel wil uitdrogen bij gas auto's, maar toch wil ik het één en ander van de experts hier horen ;)

Iemand tips voor me? En hoe rijdt zo een 1.6'je? Nu ben ik de Passat gewend geraakt met 140pk, en de 75 paardjes in mijn huidige Corsa vind ik toch wel erg weinig. Is zo een 1.6 redelijk in het verkeer?

Gr.
Kaner

PS. Link naar advertentie: Marktplaats.nl > Volkswagen Polo 1.6 16v 77kw Comfortline (bj 2008) - Auto's - Volkswagen
 
Vind dat de polo cross nog hoog in zijn prijs zit op die leeftijd en het aantal kilometers.
Denk dat je hem bij de dealer voor de zelfde prijs ook kan krijgen maar dan in minder kilometers....
en een 1.6 wil wel mee in het verkeer hoor geen probleem
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Ziet er uiterlijk nog prima uit. Een keuring kost vaak wat extra geld. Maar zo weet je in veel gevallen wel waar je gebreken zitten.
Ik weet niet hoe suvtje erbij komt dat de auto is ingevoerd. Maar volgens RDW is hij gewoon origineel NL!
 
Volkswagen  9N3  1.9 TDI by VAGtechniek 
Ziet er uiterlijk nog prima uit. Een keuring kost vaak wat extra geld. Maar zo weet je in veel gevallen wel waar je gebreken zitten.
Ik weet niet hoe suvtje erbij komt dat de auto is ingevoerd. Maar volgens RDW is hij gewoon origineel NL!

suvtje kijkt naar het kenteken ;)
"11HFH8"
dan zou die auto dus "nieuwer" zijn dan mijn 2010-er met LZN kenteken ;)
lijkt mij namelijk ook hoogst onwaarschijnlijk dat die auto zo lang zonder kenteken bij een dealer heeft gestaan en in een korte tijd zoveel kilometers heeft gemaakt, dus vandaar ingevoerd :mrgreen:
 
VW  6R  1.2TDI 
Bedankt voor alle reacties! Ik zou de Corsa inruilen, maar ik zie af van deze Polo. Toch teveel KM's voor een G3. Ik kijk lekker rustig rond en de 6R's dalen ook in prijs. Misschien dat ik iets later een R6 koop dat bij mijn budget past.

@de grijze cross; toch net buiten mijn budget Big Grin

kan trouwens ook een normale polo zijn, hoeft geen Cross te zijn. Als ik een 6N3 tdi met 130PK kan vinden voor een redelijke prijs wordt het ook een mooie kandidaat ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!