Polo BM 2011

V

Verwijderd lid 5025

Beste mensen,
Ik ben nieuw hier. Ik ben Valdes en heb sinds kort een polo BM 2011.
149.000 gelopen nu.
Ik rij per maand gemiddeld tussen de 15.000 en 20.000 km waarvan 90% snelweg.
Graag wil ik van jullie weten hoe het zit met mijn olie verversen. Moet ik gewoon de longlife 30.000 aanhouden? En daarnaast heb ik laatst toevallig auto laten uitlezen en kwam alleen een foutmelding over egr. Foutcode weet ik niet. Moet ik me ergens druk om maken wat betreft egr want heb gelezen dat dat best een veel voorkomend probleem is bij BM? Er branden geen lampjes of iets. Moet ik ergens specifiek opletten met de km wat ik rij?

Graag hoor ik van jullie. Groeten
 
Met 15/20k per maand zou ik alvast een afspraak maken voor je egr.
Als er een storing naar boven komt is dat vaak al een voorbode op verdere problemen. Misschien is het nu iets kleins...een gewaarschuwd mens ....
 
Egr kost maar €42,76 bij misterauto.nl?
En ja hoeveel werk zal er in zitten om dat ergens te laten vervangen? 2 a 3 uurtjes?
Dat valt toch allemaal mee?? Ik lees dat mensen prijzen boven de € 1000,- noemen!
 
Ik heb net de polo laten uitlezen en hij gaf geen foutmeldingen aan.
Het enigste wat wel te zien was dat de egr soms in de min aangaf en dan weer in de plus. Ik kan de filmpje niet uploaden hier dus doe ik een paar screenshots.

Wat moet ik met deze informatie? Moet ik iets actie ondernemen?Screenshot_2016-02-10-15-10-53.png Screenshot_2016-02-10-15-11-44.png Screenshot_2016-02-10-15-11-47.png Screenshot_2016-02-10-15-11-49.png Screenshot_2016-02-10-15-15-02.png
 
Niemand die iets over de egr error metingen kan zeggen?

En welke van deze distributie + waterpomp moet ik hebben? Raden jullie aan?

En daarbij ook de Multiriem, Riemspaninrichting, riemspanner, spanarm, spanrol vervangen?
Mijn auto:
Datum eerste toelating
12-01-2011
Datum eerste afgifte Nederland
12-01-2011

En daarnaast welke 5w30 beste keuze?

Shell Ultra AV-L 5W-30 5Liter Longlife VW & Audi
https://www.deolieconcurrent.nl/products/Shell-Ultra-AV%2dL-5W%2d30-5Liter-Longlife-VW-&-Audi.html
Motorolie Castrol Edge Titanium 5W-30 LL 5L
https://www.winparts.nl/filters-vlo...astrol-edge-titanium-5w-30-ll-5l/p521628.html

Of gewoon de
Volkswagen Origineel 5W30 LongLife III 5 Liter

https://www.deolieconcurrent.nl/products/Volkswagen-Origineel-5W30-LongLife-III-5-Liter.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bij mij brandt het motorlampje inmiddels wel en het blijkt na uitlezen bij dealer de EGR koeler te zijn. omdat mijn auto uit 2010 komt en 160.xxx op de teller heeft krijg ik geen coulance.... erg jammer dus:mad:
ik ben ook aan het zoeken naar waar ik deze reparatie het beste (lees: goedkoopste) kan laten uitvoeren. bij de dealer gaven ze aan rond de 900/1000 euriess..
iemand nog tips voor mij en @Valdes ?
 
voorkom dat egr kapot gaat met een bm wat een heel veel voorkomend geval is en dat is gewoon niet naar je dash kijken wanneer je moet schakelen maar gewoon gas geven is mij vertelt door een monteur van vw.
 
VW  Polo 6r  1.2 tdi 75pk 
Ja, niet luisteren naar een duitse auto. je ziet dan z'n kleine electronische brein langzaam denken 'error error error error'.
Want een duitse auto is niet een dynamisch schepsel der techniek, maar een voorgeprogrammeerde chip.
Zolang je doet wat hij zegt, geen probleem. maar oh wee, zodra je iets doet wat hij niet verwacht, kun je lachen.

Zo was ik laatst onderweg van Luzern naar Brienz om lekker aan het meer te liggen (maar iichel, het is de laatste tijd niet warmer dan 15 C geweest daar? ja....).
Dat is 1 stadje verderop van Interlaken, of zoals mijn schoonzusje het noemt, Ankara in Zwitserland. Omdat er heel veel mensen rondlopen met hoofddoekjes. Ze is niet zo open minded, het arme kind.
Anyway, terug naar de auto, want daar kwam je voor. Als je van Luzern naar Brienz wilt, ga je via de A5/A8 of je gaat cross country. Want dan kom je langs de Reichenbach watervallen (voor de ontwikkelde medemens: jawel, de Sherlock watervallen!). En dat laatste deden we dus, in plaats van rechtsaf naar Brienz ga je linksaf naar Meiringen.
  • De eerste 2 kilometer bleef de auto gewoon volhouden dat ik richting Brienz reed. Please take a left turn (ja dat wil niet dan rij ik een ravijn in). Ook op het kaartje lag ik gewoon op koers.
  • Daarna stond 'please make a u-turn' op repeat.
  • Omdat ik er een beetje gek van werd, wou ik de navigatie maar even uitzetten. Maar nee, 'NAV' 'Stop' was niet beschikbaar. Ik moest en zou een U-Turn maken.
Ik vermoed dat de auto voorgeprogrammeerd is, om de motor binnen 10km af te zetten omdat directe bevelen niet opgevolgd werden, en derhalve de bestuurder wegens ongehoorzaamheid niet in staat wordt geacht om een auto te besturen.
 
  • Leuk
Waarderingen: heugt
bij mij brandt het motorlampje inmiddels wel en het blijkt na uitlezen bij dealer de EGR koeler te zijn. omdat mijn auto uit 2010 komt en 160.xxx op de teller heeft krijg ik geen coulance.... erg jammer dus:mad:
ik ben ook aan het zoeken naar waar ik deze reparatie het beste (lees: goedkoopste) kan laten uitvoeren. bij de dealer gaven ze aan rond de 900/1000 euriess..
iemand nog tips voor mij en @Valdes ?

Beste BVS,
bij mij brandt het motorlampje inmiddels wel en het blijkt na uitlezen bij dealer de EGR koeler te zijn. omdat mijn auto uit 2010 komt en 160.xxx op de teller heeft krijg ik geen coulance.... erg jammer dus:mad:
ik ben ook aan het zoeken naar waar ik deze reparatie het beste (lees: goedkoopste) kan laten uitvoeren. bij de dealer gaven ze aan rond de 900/1000 euriess..
iemand nog tips voor mij en @Valdes ?

NIET BIJ DE DEALER laten repareren.
Hier in amersfoort ken ik een garage dat totaal € 550 kost om dat te laten repareren.

Bespaart je de helft.
Alleen let op de versie die gemonteerd wordt. De nieuwste egr is 03p131512e.

Succes ermee.

Bij mij inmiddels staat de auto op 174xxx
En nagevraagd blijkt vroeger de egr een keer te zijn vervangen bij 65xxx.

Ik heb er nu nog steeds geen problemen mee.
Alleen zoals tonykart zei: GASSEN!!! NIET ZUINIG RIJDEN.

dat is wat ik doe. En alles is nog oke. En hopelijk blijft zo. Succes
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!