Polo Bluemotion Rns 310 + BT Adapter Instellen

Beste allemaal,
Sinds 7 januari trotse eigenaar van een BM Shadow Blue. Als het een beetje weer is zal ik eens wat foto's maken en mijzelf danook voorstellen.
Ik ben de afgelopen dagen veel aan het lezen zowel op forums als in de boekjes, welke ik erg onvolledig vind.
Nu heb ik de volgende vraag:
Ik heb de auto geleverd gekregen met de BT adapter met de 2 knopjes erop, dus niet de touch adapter. Het voordeel van deze adapter is dat ik mijn gehele telefoon kan bedienen via de Rns 310. Is het alleen mogelijk om de adapter verder aan te passen? Deze staat nu op duits wat ik erg irritant vind. In de boekjes kan ik hier geen duidelijk antwoord op vinden, alleen maar verwijzingen waar ik niet verder mee kom.
Is het verder ook mogelijk om de boordcomputer zelf, ook naar nederlands aan te passen?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,
Jeroen
 
jburgers zei:
Beste allemaal,
Sinds 7 januari trotse eigenaar van een BM Shadow Blue. Als het een beetje weer is zal ik eens wat foto's maken en mijzelf danook voorstellen.
Ik ben de afgelopen dagen veel aan het lezen zowel op forums als in de boekjes, welke ik erg onvolledig vind.
Nu heb ik de volgende vraag:
Ik heb de auto geleverd gekregen met de BT adapter met de 2 knopjes erop, dus niet de touch adapter. Het voordeel van deze adapter is dat ik mijn gehele telefoon kan bedienen via de Rns 310. Is het alleen mogelijk om de adapter verder aan te passen? Deze staat nu op duits wat ik erg irritant vind. In de boekjes kan ik hier geen duidelijk antwoord op vinden, alleen maar verwijzingen waar ik niet verder mee kom.
Is het verder ook mogelijk om de boordcomputer zelf, ook naar nederlands aan te passen?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,
Jeroen

Hoi Jeroen,
Had in mijn vorige Golf 5 ook een Rns je kunt verschillende talen invoeren je boordcomputer is ook in te stellen naar NL .
Het beste is gewoon even terug gaan naar de dealer die kunnen dat voor jou doen.
Hou dan vooral je ogen en oren open dan weet je in iedergeval meer.
 
Bluemotionracer zei:
jburgers zei:
Beste allemaal,
Sinds 7 januari trotse eigenaar van een BM Shadow Blue. Als het een beetje weer is zal ik eens wat foto's maken en mijzelf danook voorstellen.
Ik ben de afgelopen dagen veel aan het lezen zowel op forums als in de boekjes, welke ik erg onvolledig vind.
Nu heb ik de volgende vraag:
Ik heb de auto geleverd gekregen met de BT adapter met de 2 knopjes erop, dus niet de touch adapter. Het voordeel van deze adapter is dat ik mijn gehele telefoon kan bedienen via de Rns 310. Is het alleen mogelijk om de adapter verder aan te passen? Deze staat nu op duits wat ik erg irritant vind. In de boekjes kan ik hier geen duidelijk antwoord op vinden, alleen maar verwijzingen waar ik niet verder mee kom.
Is het verder ook mogelijk om de boordcomputer zelf, ook naar nederlands aan te passen?



Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,
Jeroen

Hoi Jeroen,
Had in mijn vorige Golf 5 ook een Rns je kunt verschillende talen invoeren je boordcomputer is ook in te stellen naar NL .
Het beste is gewoon even terug gaan naar de dealer die kunnen dat voor jou doen.
Hou dan vooral je ogen en oren open dan weet je in iedergeval meer.


Morgen heb ik een afspraak staan bij de dealer en hoop dan ook het een en ander helder te krijgen.

Jeroen
 
Wat is eigenlijk het typenummer van deze Bluetooth pairing adapter (met de twee knopjes)?

Zou je dat voor mij eens willen opzoeken alsjeblieft? Ik heb zelf namelijk de touchadapter vervangen voor een pairing adapter met de twee knopjes en wil nu eigenlijk ook die kunnen bedienen via de RNS 310. Daar zal dan wel een software update voor nodig zijn? Weet iemand de softwware versie waarmee dat mogelijk is?

groet

Midas
 
jburgers zei:
Ik heb de auto geleverd gekregen met de BT adapter met de 2 knopjes erop, dus niet de touch adapter. Het voordeel van deze adapter is dat ik mijn gehele telefoon kan bedienen via de Rns 310. Is het alleen mogelijk om de adapter verder aan te passen? Deze staat nu op duits wat ik erg irritant vind. In de boekjes kan ik hier geen duidelijk antwoord op vinden, alleen maar verwijzingen waar ik niet verder mee kom.
Is het verder ook mogelijk om de boordcomputer zelf, ook naar nederlands aan te passen?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,
Jeroen

Wat staat er precies in het Duits bij de BT adapter dan?
Zijn toch alleen 2 knoppen zonder scherm?
 
Ok hier komt mijn visie op dit verhaal.

Ik heb het idee dat dat Duitse gelul de RNS310 + telefoonvoorbereiding is en niets met de BT adapter te maken heeft.

Uitleg:

Ik heb de RNS310 incl BT touch adapter en MF stuurwiel. ( Ik gebruik een Iphone 3GS)

De RNS310 neemt veel veel van mijn telefoon over. Kan hem zo goed als helemaal bedienen. Echter mijn telefoonboek laadt hij (nog) niet in de RNS310. Als ik een voice command geef op naam, gaat hij irritant zitten doen en geen nummer draaien (kan die niet vinden). Zodra ik via voice command echt een nummer opgeef (065*******) dan gaat hij deze wel bellen. Via stuur->RNS310->Touch Adapter->Iphone.
Het feit dat mijn telefoonboek niet in de RNS310 staat en wel in de BT Adapter en het voice command systeem zegt dat er geen telefoonnummer is, geeft mij het idee dat het dus de RNS310 is.

Ik zoek alleen nog een optie om dat voice command uit te zetten. Als ik nu muziek luister en per ongeluk op de Voice knop druk wordt de muziek onderbroken en krijg ik een heel verhaal te horen. Ik moet nog uitvogelen hoe ik dat sneller afbreek. Ik roep steeds "Abrechen" en heb het idee dat dat werkt.
 
dat hele voice verhaal lijkt me irritant...ik heb nu gewoon dat pairing device en niks geen gelul met voice commands of scrollen via touch adapter...
zelf vind ik gewoon via Iphone mijn contacten selecteren en bellen het fijnst...
als ik door dat telefoonboek moet scrollen van het RNS310 systeem...duurt toch weer wat langer (want je hebt bij je Iphone gewoon favorieten of groups die je dan gelijk kan selecteren...bij RNS310 moet ik echt zoeken :cry: )
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!