Polo blueGT middendemper delete

Ik heb bij mijn GT ook de middendemper verwijderd. Het geluid is er echt van opgeknapt zonder overdreven hard en brommerig te zijn, ook niet op de snelweg. Beide buren hebben er in de ochtend geen last van en 1 buurman dacht dat het een volledig uitlaatsysteem was omdat het "zo lekker klinkt". Het brommen met ACT is inderdaad heel vervelend, dit heb ik enkele weken na het verwijderen van de middendemper ook uitgezet. Uiteraard is geluid subjectief dus ik kan me voorstellen dat sommige mensen het wel iets te hard vinden. Echter hebben ze dan nog niet de Akrapovic op me Yamaha gehoord Stick Out Tongue

Ook rijd ik meerdere malen per week met de GT langs een politiebureau en/of politie en ik krijg nooit rare blikken van oom agent.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
  • Leuk
Waarderingen: tomveka
Sorry om het duidelijk te maken ik lachte omdat hij zei “maar kom op zeg het is toch net of er een peleton mariniers een vuurgevecht hebben?”
Maar het is echt het zelfde geluid ik ben ook een oud marinier en na mijn marine tijd ben ik lid geweest van een schietclub waar ik op een redelijk niveau met diverse wapens wedstrijden heb geschoten.
Zoals met de FAL kaliber 308 als je dit wapen afschiet zonder gehoor bescherming dan hoor je een paar dagen alleen nog een fluittoon en bij regelmatig herhalen word je zo doof als een kwartel.
Ook de AR15 kaliber 223 heeft een pittig geluid wat als je geen oorbescherming gebruikt doof word.
Alle geluiden die boven een bepaald DB komen geeft gehoor schade zoals bijvoorbeeld harde concerten.
Vandaar dat ze bij een verbrandings motor een uitlaat of anders gezegt een geluidsdemping hebben uit gevonden om het T-geluid te dempen.
En nu is het mode om de demping volledig een aantal seconden of minuten uit te schakelen.
Dus ff het kleppie open bij bijvoorbeeld bij een zebrapad en een aantal mensen worden bloodgesteld aan de T-herrie.
En als iemand reageerd met een smiley mag dat van mij gerust heb liever concreet een reactie maar so be it.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
Eigenlijk precies dit dus.
Heb namelijk een buurjongen met een straight pipe en daar staat dus ook bijna iedere ochtend iemand naast ze auto en vraagt of die hem buiten de wijk wil parkeren.
Juist dat wil ik dan dus voorkomen met een klep.
Houdt het ook een stuk gezelliger voor iedereen.
Ja de klep zou dus russen de middendemper en einddemper komen. Dat zou betekenen met klep dicht heb ik het originele geluid en met klep open word dan de einddemper omzeilt. Alleen meerdere bedrijven zeggen “het is wel veel mooier zonder middendemper “ vandaar de vraag of iemand er ervaring mee heeft.
Ik wil namelijk niet altijd herrie hebben.
Hallo Tom! Heb je het inmiddels al aangepast? Zo ja, wat heb je gedaan en wat is het resultaat? Ik zit zelf ook te twijfelen. De auto is standaard vrij stil, iets meer sound lijkt mij wel leuk (maar het moet niet te ordinair worden).
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TSI 140pk 
Hallo Tom! Heb je het inmiddels al aangepast? Zo ja, wat heb je gedaan en wat is het resultaat? Ik zit zelf ook te twijfelen. De auto is standaard vrij stil, iets meer sound lijkt mij wel leuk (maar het moet niet te ordinair worden).
Hallo Senna,

Ik zou je adviseren om eerst de midden demper te verwijderen. Dit heb ik zelf ook eerst gedaan. Dit is vrij subtiel ik heb er zelf nog voor gekozen om er een klep bij te doen. Maar dat is persoonlijke voorkeur. Met alleen de midden demper delete heb je geen ordinair geluid.

eventueel kan je dan ook gelijk de auto te tunen en dan de ACT uit te laat zetten. Anders krijg je erg last van een dreun als de ACT er opschiet. Als je hem niet wilt tunen moet je rekening houden met 200,- voor het uitschakelen van de ACT
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!