Polo blueGT middendemper delete

Hallo allemaal,

Ik ben dus van plan om van het weekend een kleppensysteem en een middendemper delete te laten doen bij mijn polo BlueGT (6C). Nu is mijn vraag raden jullie de middendemper delete ook aan of juist af?
Hoor het graag.

Gr. Tom
 
Volkswagen  Polo 6c BlueGT  1.4TSI 
een TSI met een straight pipe (klep open) is wel veel klereherrie, ik zou me kapot schamen als ik daarmee door m'n woonwijk zou rijden. ik zou, indien mogelijk, eens luisteren wat het geluid doet met en zonder middendemper, en dan met een open pijp erachter.
ik ben het met je eens.
Vandaar dus ook de vraag want wil niet dat als me klep dicht zit en me middendemper weg is dat hij dan nog teveel lawaai maakt.
Is helaas niet te doen om te luisteren met en zonder.
 
Volkswagen  Polo 6c BlueGT  1.4TSI 
kun je niet de klep na de middendemper zetten? of eventueel om de middendemper heen?
Ja de klep zou dus russen de middendemper en einddemper komen. Dat zou betekenen met klep dicht heb ik het originele geluid en met klep open word dan de einddemper omzeilt. Alleen meerdere bedrijven zeggen “het is wel veel mooier zonder middendemper “ vandaar de vraag of iemand er ervaring mee heeft.
Ik wil namelijk niet altijd herrie hebben.
 
Volkswagen  Polo 6c BlueGT  1.4TSI 
Ik heb een tijdje rondgereden zonder middendemper en dan nog met de ACT ingeschakeld. Stoorde mij hier enorm aan, aangezien je motor op 2 cylinders gaat lopen dit veel meer gaat brommen. Hierom had ik het er dus uit laten chippen tot gevolg een kleine toename in verbruik maar geen gebrom ;). Het mooist is een volledig sport systeem met middendemper zodat je geen vervelend gebrom krijgt!
 
Volkswagen  Polo BlueGT 6C 2014 3dr  1.4 TSI 190pk CZEA 
  • Leuk
Waarderingen: tomveka
Ik heb een tijdje rondgereden zonder middendemper en dan nog met de ACT ingeschakeld. Stoorde mij hier enorm aan, aangezien je motor op 2 cylinders gaat lopen dit veel meer gaat brommen. Hierom had ik het er dus uit laten chippen tot gevolg een kleine toename in verbruik maar geen gebrom ;). Het mooist is een volledig sport systeem met middendemper zodat je geen vervelend gebrom krijgt!
Dan hou ik nog even mijn middendemper erin denk ik. Hoorde namelijk meer mensen die zich stoorde aan het hardere gebrom.
Heb namelijk nog garantie tot 28-9 en vind het zonde om die te laten vervallen voor het uitzetten van me ACT systeem
 
Volkswagen  Polo 6c BlueGT  1.4TSI 
Dan hou ik nog even mijn middendemper erin denk ik. Hoorde namelijk meer mensen die zich stoorde aan het hardere gebrom.
Heb namelijk nog garantie tot 28-9 en vind het zonde om die te laten vervallen voor het uitzetten van me ACT systeem
Dan inderdaad lekker zo laten, je kan wel altijd voor een sportuitlaat gaan met middendemper. Dan behoud je ook je garantie en toch iets meer geluid!
 
Volkswagen  Polo BlueGT 6C 2014 3dr  1.4 TSI 190pk CZEA 
  • Leuk
Waarderingen: tomveka
Ik vind het helemaal niks die herrie.
Ik woon aan een doorgaande straat en dan hoor ik regelmatig die kleppen pang pang pang en dan rijden ze met een auto met 100 pk.
Ze moeten gewoon van de weg worden gehaald.
Net wat #iichel schrijft je moet je schamen als je je woonwijk inrijd.
Geef dan geld uit aan een uitlaatsysteem die echt een mooi geluid heeft.

Admin Edit: taal gebruik aangepast
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: FFA
Ik vind het helemaal niks die tering herrie.
Ik woon aan een doorgaande straat en dan hoor ik regelmatig die kleppen mongolen pang pang pang en dan rijden ze met een auto met 100 pk.
Ze moeten gewoon van de weg worden gehaald.
Net wat #iichel schrijft je moet je schamen als je je wonnwijk inrijd.
Geef dan geld uit aan een uitlaatsysteem die echt een mooi geluid heeft.
Ik geef hem ook gelijk want ik zou nooit mijn wijk in/uit rijden met de klep open.
nu komt er alleen een bypass voor de einddemper.
 
Volkswagen  Polo 6c BlueGT  1.4TSI 
Ja mooi maar je komt wel bij mij en andere mensen voorbij met je kleppie open.
De oudere mensen denken dat de oorlog niet is afgelopen en de dieren duiken onder het bed leuk hoor:mad:
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: tomveka
Ja mooi maar je komt wel bij mij en andere mensen voorbij met je kleppie open.
De oudere mensen denken dat de oorlog niet is afgelopen en de dieren duiken onder het bed leuk hoor:mad:
Ik begrijp je wel.
Ik ga het alsnog wel doen daar niet van want ik denk dat er gewoon een meningsverschil is.
Ik vind het echter wel fantastisch dat jij als 68 jarige zo actief bent op dit forum en nogsteeds met passie met auto’s bezig is. Heb ik wel respect voor.
 
Volkswagen  Polo 6c BlueGT  1.4TSI 
Bedankt voor het respect.
Ja ik ben 68 jaar en altijd een auto liefhebber geweest heb in mijn leven een paar miljoen km gereden maar ik heb altijd om techniek en snelheid gegeven vandaar dat ik nu Polo GTI rij maar herrie maken hoort daar niet bij.
Ik heb in het verleden ook bij diverse auto's gekozen voor een lekkere brom in de uitlaat dus daar geld aan uit gegeven.
Snappen doe ik je wel je bent jong en het schijnd de mode te zijn dat klep gedoe maar kom op zeg het is toch net of er een peleton mariniers een vuurgevecht hebben?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
Bedankt voor het respect.
Ja ik ben 68 jaar en altijd een auto liefhebber geweest heb in mijn leven een paar miljoen km gereden maar ik heb altijd om techniek en snelheid gegeven vandaar dat ik nu Polo GTI rij maar herrie maken hoort daar niet bij.
Ik heb in het verleden ook bij diverse auto's gekozen voor een lekkere brom in de uitlaat dus daar geld aan uit gegeven.
Snappen doe ik je wel je bent jong en het schijnd de mode te zijn dat klep gedoe maar kom op zeg het is toch net of er een peleton mariniers een vuurgevecht hebben?
:tearsofjoy:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
Nou nou nou taal gebruik heb ik iets aangepast…

Met alle respect maar tegenwoordig is een sportief uitlaatje al te gek en te erg en te veel herrie, terwijl 20 jaar geleden de auto’s 10x meer geluid produceerde en de huizen een stuk minder geïsoleerd waren.

Maar je heb er altijd rotte appels tussen zitten, ik kan zat mensen die juist zo een klep systeem monteren zodat ze in de bebouwde kom juist “weinig” geluid maken.

Ik erger me meer aan de motoren die met een kabaal langs rijden(wat gewoon mag)
 
  • Leuk
Waarderingen: tomveka
Nou nou nou taal gebruik heb ik iets aangepast…

Met alle respect maar tegenwoordig is een sportief uitlaatje al te gek en te erg en te veel herrie, terwijl 20 jaar geleden de auto’s 10x meer geluid produceerde en de huizen een stuk minder geïsoleerd waren.

Maar je heb er altijd rotte appels tussen zitten, ik kan zat mensen die juist zo een klep systeem monteren zodat ze in de bebouwde kom juist “weinig” geluid maken.

Ik erger me meer aan de motoren die met een kabaal langs rijden(wat gewoon mag)
Eigenlijk precies dit dus.
Heb namelijk een buurjongen met een straight pipe en daar staat dus ook bijna iedere ochtend iemand naast ze auto en vraagt of die hem buiten de wijk wil parkeren.
Juist dat wil ik dan dus voorkomen met een klep.
Houdt het ook een stuk gezelliger voor iedereen.
 
Volkswagen  Polo 6c BlueGT  1.4TSI 
bij mij in de buurt rijden een Polo en een Scirocco (beid TSI) rond, de Polo is staightpipe en klinkt als een oude trekker. de Scirocco lijkt een goede kwaliteit aan uitlaatsysteem te hebben en klinkt een degelijk stuk beter en mooier!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: tomveka
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!