Polo Blue Gt ervaringen

Beste forumleden,

Ik ben afkomstig uit België en nieuw op het forum.

Na lang aarzelen heb ik me aangemeld omdat wij 2 polo's bezitten.
Mijn vrouw heeft een polo 6R 1.4 jaar 2010.
Ikzelf heb me onlangs een polo Blue Gt gekocht met handbak en dit is de reden waarbij ik enkele vragen wil posten
waarbij sommigen misschien kunnen helpen.

Blijkbaar wordt deze wagen in Nederland goed verkocht.
Ik ben de eerste in België die met zo'n exemplaar rijdt, werd mij verteld door volkswagen zelf.
Zelf ben ik een trouwe volkswagen liefhebber maar toch zijn er een aantal zaken waar ik graag een antwoord op had.
De Polo Blue Gt heb ik nu een 2 tal maanden. Kilometerstand 2500.

Wat me opvalt in 2de versnelling is een fluitend, schuifelend, snerpend geluid bij het optrekken. Dit begint bij zo'n 1800 toeren.
Dit geluid is er ook bij het terug komen van versnelling en voornamelijk terug in 2de, vooral bij het opkomen van de koppeling.
Persoonlijk, vind ik dit nogal storend omdat ik niet weet wat het is. Ligt het aan de versnellingsbak of is het iets anders.

Is het bij de Blue Gt rijders ook zo dat de wielen toch wat lawaai maken. Zowat een wobbelend geluid. Als je aan dezelfde snelheid rijdt
kan je dit wel horen. Als ik de wagen in zijn vrijloop plaats of de koppeling in trapt hoort men het ook. Het komt dus niet van de motor.

Dit zijn toch 2 zaken die we in onze andere polo niet hebben. De andere polo is vele malen stiller.

Gekraak in de rechterzijkant van de wagen ter hoogte van de achterdeur. Dit bij het nemen van een linkerbocht of bij oneffen wegdek.

Gordelspanner bestuurder die zit te trillen, behoorlijk irritant.

Voor deze zaken ben ik in gesprek met mijn volkswagen dealer.
Zij zullen properen een zelfde exemplaar proberen over te brengen om er mee te rijden en te kijken of dit hetzelfde is.
Voornamelijk omtrent de eerste 2 zaken die ik heb aangehaald.

Daarbij komt nu dat er deze week bij snel optrekken rond 4500/5000 t/min iets zit lawaai te maken tussen de voorruit en het dashboard.
Behoorlijk irritant want het geluid is er nu ook bij het rijden op oneffen wegdek.
Soort vibraties, trillingen (iets die los zit) maar zeker niet normaal.
het geluid is alsof je tussen 2 bladeren blaast. Ik weet niet hoe je het moet uitleggen.
Wanneer men nu snel optrekt met de wagen zijn er nu vibraties, trillingen (iets die los zit)
Het geluid is alsof je tussen 2 bladeren blaast. Ik weet niet hoe je het moet uitleggen.
Maar het is zeker niet normaal.

Graag had ik jullie bevindingen geweten omtrent de deze wagen van de Blue Gtrijders.

Alvast dank
 
Ik heb geen van bovenstaande dingen zelf ervaren (5500km op de teller nu) op mijn BlueGT. Alleen het gekraak bij de portier(en) komt mij bekend voor, maar dat was na het grondig poetsen van de auto en bleken knarsende rubbers te zien. Het heeft zich na verloop van tijd zelf opgelost maar anders een kwestie van eventjes invetten. Verder totaal geen rammeltjes of iets dergelijks.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!