Polo AW Mirror dip probleem

Goedendag heren,

Laatste tijd ging mijn spiegel niet goed de 'dip' in en terug omhoog. Gebeurde sporadisch, kreeg te horen dat het een VW kwaal is. Alleen het gebeurt nu bijna elke keer. Heb het even op de parkeerplaats getest, hij dipt wel altijd. Maar als ik het 10x probeer doet hij het 5/6x niet. De keren dat hij het niet doet dipt hij halverwege of gaat hij maar half terug omhoog.

Hij werkt dus wel naar behoren maar lijkt wel alsof hij elke keer vergeet waar hij naartoe moet gaan. Met VCDS uitgelezen, geen storingen. In het schermpje zelf ook de spiegels gereset maar geen effect.

Heb de spiegel losgehaald en alles ff schoongemaakt maar ook geen effect.

Iemand enig idee?
 
Volkswagen  Polo AW  2018 
herkenbaar; heb die update gehad, maar het werkt nog steeds niet goed. Gelukkig hoef ik zelden langs de stoep te parkeren en het lukt me ook prima zonder dit vermaledijde systeem (altijd achteruit inparkeren)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
herkenbaar; heb die update gehad, maar het werkt nog steeds niet goed. Gelukkig hoef ik zelden langs de stoep te parkeren en het lukt me ook prima zonder dit vermaledijde systeem (altijd achteruit inparkeren)
haha is toch wel vreemd, ik heb er nu 80k op staan in anderhalf jaar ofzo en ik heb nog niet 1 keer een probleem gehad met die instelling en werkt altijd
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ja idd; denk dat het er mee te maken heeft dat ik de optie "piepende remmen achteruit" niet heb. Je kunt niet alles hebben ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Haha
Waarderingen: Sal
Dit valt ook onder een van de vele problemen die ik met mijn Polo AW heb gehad in de magere 6dkm die ik er vanaf nieuw meegereden heb.

Bij de dealer hebben ze onderstaande uitgevoerd (zeggen ze):

- Software update (Hielp niet)
- Spiegel motor vervangen
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.0 TSI 
Dit valt ook onder een van de vele problemen die ik met mijn Polo AW heb gehad in de magere 6dkm die ik er vanaf nieuw meegereden heb.

Bij de dealer hebben ze onderstaande uitgevoerd (zeggen ze):

- Software update (Hielp niet)
- Spiegel motor vervangen
motor vervangen hielp wel?
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Dat ga ik dan bij de volgende servicebeurt maar eens suggereren; op zich boeit het me niet erg, maar ik heb nog garantie
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ben ik weer. Weer hetzelfde probleem als in de eerste post, alleen merk ik nu ook dat de zijspiegelverwarming het niet doet, bij beide spiegels. Geen idee of ze het ooit gedaan hebben, is namelijk een (originele) aftermarket set.

Ik denk dat het wat te maken heeft met coderen. Iemand enig idee waar ik dit met VCDS kan oplossen?
 
Volkswagen  Polo AW  2018 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!