Polo AW GTI | Software (275PS / 427NM)

Voor alle AW GTi rijders goed nieuws. HGP heeft wat ontwikkeld, en de cijfers zijn absoluut niet slecht!
Helaas heb ik een 1.0TSI :(
 

Bijlagen

  • IMG_1299.JPG
    IMG_1299.JPG
    83.2 KB · Weergaven: 112
Volkswagen  Polo AW R-Line  1.0 TSI DSG - Stage 1 by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Snowdude
Laten we niet te vroeg juichen. De vraag is wat dit precies voorstelt. "Echte" tuning via OBD of een box. Van dat laatste heb ik al meer voorbij zien komen.
Als het echt wat is, zien we het wel voorbij komen bij de gerenommeerde bedrijven
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
En alleen voor auto's vanaf 12/2018 met een partikelfilter oid. De mijne valt niet in de prijzen dus
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Overigens ben ik het niet met je opmerking 'Als het echt wat is, zien we het wel voorbij komen bij de gerenommeerde bedrijven' eens. HGP is een grote speler op de Duitse markt en doet ook inhouse stage 3 tuning (480pk Golf R, zelfs een ombouw maar 3.6L biturbo met 740pk!) d.m.v. eigen ontworpen turbos.

Via interne bronnen bij één van de 'geronommeerde bedrijven' heb ik gehoord dat ze pas eind dit jaar verwachten toegang tot de ECU te hebben. Dit kan uiteraard altijd meevallen :).
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Jorie en Snowdude
Ok, is ongetwijfeld ook een gerenommeerd bedrijf dan. Maar ik vraag me af wat deze tuning dan precies inhoudt.
En ja, die geluiden over te verwachten witte rook heb ik al meerdere malen gehoord. Duidelijk is dat het een harde dobber is om die ECU te kraken.
Maar goed, leuk als het kan, gezien de duidelijk aanwezige reserve. Maar op zich ben ik ook al meer dan tevreden met de status quo. Dus we zien het wel.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Lees trouwens op het Duitse Polo forum, in de GTI draad, dat dit grapje maar liefst €3800 zou kosten. Dat zou betekenen dat het wat meer is dan alleen software aanpassing, lijkt me
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Overigens ben ik het niet met je opmerking 'Als het echt wat is, zien we het wel voorbij komen bij de gerenommeerde bedrijven' eens. HGP is een grote speler op de Duitse markt en doet ook inhouse stage 3 tuning (480pk Golf R, zelfs een ombouw maar 3.6L biturbo met 740pk!) d.m.v. eigen ontworpen turbos.

Via interne bronnen bij één van de 'geronommeerde bedrijven' heb ik gehoord dat ze pas eind dit jaar verwachten toegang tot de ECU te hebben. Dit kan uiteraard altijd meevallen :).
Ik wou zeggen als je HGP niet kent en daar slecht over durft te praten haha, mijn god die gasten die kunnen je auto opkrikken naar een ziek niveau.
Denk die gerenommeerder zijn dan Vag tuning en JD bij elkaar
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Op HGP Facebook staat dat het GEEN extern kastje is maar 'echte HGP power'. Tevens staat er dat vmax verwijderd wordt en daarvoor moet je volgens mij altijd OBD flashen... Ik ben ook benieuwd.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Ik wou zeggen als je HGP niet kent en daar slecht over durft te praten haha, mijn god die gasten die kunnen je auto opkrikken naar een ziek niveau.
Denk die gerenommeerder zijn dan Vag tuning en JD bij elkaar
Kende het niet, maar sprak er ook niet in slechte zin over (daarom juist).
Misschien ander soort, wel te flashen ECU
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Als dat verhaal klopt. Ik heb ook maar even een betrouwbare bron aangeboord. Mijn auto komt hiervoor sowieso niet in aanmerking (vanaf 12/2018), maar het wekt wel mijn nieuwgierigheid. Keep you posted
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Snel antwoord gekregen. Lijkt een externe ECU, die JD ook kan leveren a €700
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
ja, maar wie weet klopt niets van dat verhaal van 3800. Dat zegt iemand op een forum, geen idee waar het vandaan komt. Misschien eens HGP zelf contacten?
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!