Polo AW & externe ECU (Lease)

Hallo Forumleden,

Half maart verwacht ik mijn nieuwe Polo bij de dealer (95 PK DSG), en toen ben ik een beetje rond gaan kijken om de auto te wat meer vermogen te geven. Ik weet dat het chippen van een Lease auto niet toegestaan is (bij mijn leasemaatschappij).
Toen kwam ik op Venturatuning terecht en daar las ik over een externe ECU en dat dit niet uit te lezen was bij de dealer indien weggehaald.

Iemand die mij hier wat duidelijkheid kan geven en/of menigen en ervaringen kan delen?

Alvast bedankt!Capture.PNG
 
Volkswagen  Polo AW 2019 Higlhine R  1.0 TSI 95 PK (120pk) 
  • Leuk
Waarderingen: MisterT en VM407
Dit is idd niet uit te lezen als hij eraf gehaald word en alles weer origineel vast zit. Wat er niet zit kan niet zichtbaar zijn net als een chip waarin wel te zien is of deze geflashed is en hoe vaak :)
 
  • Leuk
Waarderingen: capsule en VM407
Volgens mij niemand hier op de AW... bel of mail ze anders ff hoe en wat ?

Klopt, ben ook benieuwd naar resultaten van een externe ECU en wat de nadelen zijn. Als ik dat aan hun vraag is het altijd prima, perfect en geweldig natuurlijk. Forum leden zijn neutraler heb ik dan het idee! :)
 
Volkswagen  Polo AW 2019 Higlhine R  1.0 TSI 95 PK (120pk) 
Toen ik bij Vagtechniek mijn polo liet chippen vroeg ik of Stage 1+ ook kon,als antwoord kreeg ik dat je alleen een uitdraai erbij kreeg en meer pk als je 98 zou tanken.
VagTechniek geeft gewoon goed advies zonder je extra geld aan je te willen/kunnen verdienen
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
  • Leuk
Waarderingen: capsule
Klopt, ben ook benieuwd naar resultaten van een externe ECU en wat de nadelen zijn. Als ik dat aan hun vraag is het altijd prima, perfect en geweldig natuurlijk. Forum leden zijn neutraler heb ik dan het idee! :)
Ja dat is zeker waar borrel... Ik heb hier nog niks negatiefs over gelezen, maar ook niet veel mensen hebben het... lastig man.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: capsule
Contact opgenomen met de tuner voor Externe CPU. Hij vertelde mij dat dit absoluut geen powerbox is en echt afgestemd is op het type auto. Dus heel Dynamisch te werk gaat en meerde waardes aanpast of afstelt in tegenstelling tot een powerbox die gewoon wat standaard waardes aanpast. Als ik de powerbox eruit haalt kan een garage eigenlijk al bijna niks vinden, dan zouden ze heel erg goed moeten zoeken. Als ik extra safe wou spelen zou ik 14 dagen voor garagebeurt de CPU eruit moeten halen zodat de originele waardes worden hersteld en weer perfect origineel is zonder enige sporen. Hij had al meerde polo's gehad die lease waren en hij had nog niet gehoord dat iemand in de problemen kwam (kunnen ze allemaal zeggen btw :) ) . Hij gaat dan van 95 naar 115 of 130 PK net wat je wilt. En de DSG krijgt ook nieuwe waardes mee zodat deze niet aan gort word gereden.

In ieder geval bedankt voor de reacties!
 
Volkswagen  Polo AW 2019 Higlhine R  1.0 TSI 95 PK (120pk) 
De DSG zelfs dat zou hele knap zijn. En omtrent waardes aanpassen in de ECU is ook kolder. Want een box/racechip doet niet meer als de zaken voor de gek houden en zorgen dat de OEM ECU de waardes nog steeds krijgt zoals hij ze hoort te krijgen zodat die niet in storing gaat. Dit onderschept en stuurt wat zaken anders aan zonder dat de OEM ecu dit merkt
 
  • Leuk
Waarderingen: capsule
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!