Polo AR 116pk met of zonder DSG kopen ?

Ik ben op zoek naar een 2018/2019 Highline AR 116pk Polo en twijfel nog een beetje tussen 6-bak en DSG.
Ik ben enigzins allergisch voor de DSG bak. Mijn ex Golf GTE had al bij 45.000 km wat DSG problemen en je hoort er ook veel over maar ik weet niet of dat nog steeds het geval is vanaf 2018.
Hoe is de DSG-7 van deze Polo ? Is die betrouwbaar of ook niet echt ?
ik heb geen zin in flinke kosten aan reparaties tbv de bak.
de Polo die ik zoek is van 2018/2019 met Max 42.000 km op de klok en een kilometerage van 8-9.000 km per jaar. Hij zal bij ongeveer 100k weer weg gaan.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.0 TSI 116pk 
Ik denk dat je allergie voortkomt uit oude(re) verhalen: toen waren er inderdaad problemen met dit type versnellingsbak. Een zelfde verhaal met de ketting van de 1.2 TSi motoren en dat vw-motoren oliezuipers zijn; wat overigens bij de 1.4 TSi GTI ook zo was. Bij mijn 1.2 TSi 8-klepper moest ik regelmatig wat olie bijvullen, zo ook bij de 1.2 16-klepper en nu bij de 1.5 TSi. Maar nooit meer dan 1 liter op de 30.000 km; voor mij acceptabel. Dit is ook mijn 3e Polo met een DSG-7 versnellingsbak en ik heb nooit andere problemen ervaren dan dat bij alle 3 de auto's één keer de kiss-points van de beide koppelingen bepaald moesten worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nick 0106
Problemen in een auto zijn vaak voor een groot deel afhankelijk van de rijstijl van de (vorige) eigenaren. Als jij elke keer die bak op zn kloten geeft, is ie zo kapot. Rijd je de auto altijd netjes warm en trap je m af en toe eens een keer lekker op zn staart, dan houd ie t veel langer vol. Maar koop jij een gebruikte auto die eigelijk altijd is afgetrapt (bijvoorbeeld met koude motor en versnellingsbak meteen plank gas de snelweg op) dan is de kans heel groot dat je van allerlei problemen gaat tegenkomen zoals slippende koppelingen, olieverbruik, olie lekkages, compressieverlies, lawaaige versnellingsbakken etc.

Daarnaast: ex-lease en dealer onderhouden zegt niks over de staat van de techniek. Het blijft gewoon een lot uit de loterij. En neem van mij aan: Hoe minder techniek je in een auto propt, des te betrouwbaarder deze word!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: rs860
Hey daar, kundig advies hierboven , in mijn polo heeft een dsg7 en rijd heerlijk (rmijn voorkeur rijdersprofiel in sport).
Echter even offtopic, Highline 115pk is een 1.0 ? Zelfde inhoud als mijn AW, als je van plan bent jouw polo te upgraden kijk dan liever naar wat er te koop is voor deze auto, en wat de mogelijkheden zijn, voor mijn polo 1.0 TSI is er geen ruim aanbod van pasklare tuning onderdelen ten opzichte van de polo's met wat meer cilinderinhoud, en wat meer kwaliteit onderdelen zoals schijfen achter exc exc ........
Iig succes met jouw aanschaf
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!