20 maart 2021
15
10
8
Land
Netherlands
Ik ben op zoek naar een 2018/2019 Highline AR 116pk Polo en twijfel nog een beetje tussen 6-bak en DSG.
Ik ben enigzins allergisch voor de DSG bak. Mijn ex Golf GTE had al bij 45.000 km wat DSG problemen en je hoort er ook veel over maar ik weet niet of dat nog steeds het geval is vanaf 2018.
Hoe is de DSG-7 van deze Polo ? Is die betrouwbaar of ook niet echt ?
ik heb geen zin in flinke kosten aan reparaties tbv de bak.
de Polo die ik zoek is van 2018/2019 met Max 42.000 km op de klok en een kilometerage van 8-9.000 km per jaar. Hij zal bij ongeveer 100k weer weg gaan.
 
Volkswagen  Polo AR Highline Business R  1.0TSI 116pk 

Mofar

Lid
29 juni 2012
77
31
23
Ik denk dat je allergie voortkomt uit oude(re) verhalen: toen waren er inderdaad problemen met dit type versnellingsbak. Een zelfde verhaal met de ketting van de 1.2 TSi motoren en dat vw-motoren oliezuipers zijn; wat overigens bij de 1.4 TSi GTI ook zo was. Bij mijn 1.2 TSi 8-klepper moest ik regelmatig wat olie bijvullen, zo ook bij de 1.2 16-klepper en nu bij de 1.5 TSi. Maar nooit meer dan 1 liter op de 30.000 km; voor mij acceptabel. Dit is ook mijn 3e Polo met een DSG-7 versnellingsbak en ik heb nooit andere problemen ervaren dan dat bij alle 3 de auto's één keer de kiss-points van de beide koppelingen bepaald moesten worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nick 0106

Catunambu

Bekend lid
6 mei 2019
1,194
591
130
25
Land
Netherlands
Problemen in een auto zijn vaak voor een groot deel afhankelijk van de rijstijl van de (vorige) eigenaren. Als jij elke keer die bak op zn kloten geeft, is ie zo kapot. Rijd je de auto altijd netjes warm en trap je m af en toe eens een keer lekker op zn staart, dan houd ie t veel langer vol. Maar koop jij een gebruikte auto die eigelijk altijd is afgetrapt (bijvoorbeeld met koude motor en versnellingsbak meteen plank gas de snelweg op) dan is de kans heel groot dat je van allerlei problemen gaat tegenkomen zoals slippende koppelingen, olieverbruik, olie lekkages, compressieverlies, lawaaige versnellingsbakken etc.

Daarnaast: ex-lease en dealer onderhouden zegt niks over de staat van de techniek. Het blijft gewoon een lot uit de loterij. En neem van mij aan: Hoe minder techniek je in een auto propt, des te betrouwbaarder deze word!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI BlueMotion 1.2TDI 95PK 210Nm (SOLD)  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: rs860

MarkStb

Lid
22 augustus 2021
20
15
19
Brabant
Land
Netherlands
Hey daar, kundig advies hierboven , in mijn polo heeft een dsg7 en rijd heerlijk (rmijn voorkeur rijdersprofiel in sport).
Echter even offtopic, Highline 115pk is een 1.0 ? Zelfde inhoud als mijn AW, als je van plan bent jouw polo te upgraden kijk dan liever naar wat er te koop is voor deze auto, en wat de mogelijkheden zijn, voor mijn polo 1.0 TSI is er geen ruim aanbod van pasklare tuning onderdelen ten opzichte van de polo's met wat meer cilinderinhoud, en wat meer kwaliteit onderdelen zoals schijfen achter exc exc ........
Iig succes met jouw aanschaf