[Polo 9N3] Tankklep sluit niet meer

Hallo allen,

Toen ik zojuist mijn auto afsloot (centraal) hoorde ik een vreemd geluid bij mijn tankklepje. Het bleeft dat deze openstond. Ik heb mijn auto ontgrendeld en het tankklepje dichtgedrukt. Ik merkte daarbij dat het klepje niet werd vastgeklikt. Echter, bij het afsluiten van de auto werd de tankklep door het pinnetje vastgezet. Toen ik de auto daarna weer van het slot afhaalde sprong het tankklepje weer open en moest ik hem weer indrukken om ervoor te zorgen dat hij bij het afsluiten vergrendeld zou zijn.

Iemand bekend met dit probleem? Als ik morgenvroeg nu wegrijd zal ik hoogstwaarschijnlijk met een openstaande klepje rondrijden en moet ik bij het uitstappen eraan denken om de tankklep 'handmatig' vast te zetten. Iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt?

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.4TDI 
De uitduwer van de klep klikt niet naar binnen als je die indrukt en blijft dus de klep open duwen.
In dat geval moet je de klep dichthouden tijdens het afsluiten van je auto.
Of sluitveer van de klep is gebroken en dan is er niets wat hem gesloten houdt als hij niet meer vergrendeld is.
Een oplossing is om alleen bestuurders portier te openen dan wordt die klep niet ontgrendeld. (instellen met VCDS)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!