Polo 9n3 Subwoofer installatie

Hallo allemaal. IK heb mijn eerste auto enkele maanden geleden gekocht. Een 9n3 (1.2 12v). Nu had een vriend nog een subwoofer liggen van zijn golf 4. Deze mag ik van hem hebben :). Nu vinden we alleen geen plaats om de powerkabel van de accu in de auto te krijgen. Weet iemand waar we de kabel in de auto kunnen krijgen ( misschien met extra foto?). Ik zou je enorm dankbaar zijn. ( Indien mogelijk zouden we de kabel aan de bestuurders kant willen hebben omdat hier de accu ligt en we dan niet achter de motor moeten gaan met de kabel). Alvast bedankt
 
Volkdswagen  Polo 9n3  1.2 12 v 
Er is ruimte net boven je pedalen bij een rubber erbij prikken.
Er is ook ruimte aan de bijrijders zijde waar de engelse motorkap open kabel doorheen gaat. (De rubbers zitten er, de kabel niet)
Het hangt allemaal af van hoe dik de kabel is die je er doorheen wil hangen.
Ik had de bijrijders zijde gebruikt omdat de versterker ook tegen die achterbank geschroefd zat.
Versterker was te groot voor de kleine bank,
en de snoeren komen mooi onder de achterbank uit.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Ik heb de kabel indd ook door het engelse motorkap- gaatje aan de bijrijders kant gedaan. Super makkelijk, rubbertje eruit en kabel erdoor. Ik zou niet gaan klieren bij de pedalen want dat is gepruts van niets (na mijn mening). Zeker mogelijk, maar een stuk lastiger. Succes, laat maar weten of het is gelukt!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 
Hallo allemaal. Het Engelse motorkap gaatje heb ik gevonden, hierachter liep hetzelfde gat dat naar binnen loopt ( wel niet bereikbaar met de hand). Ik kreeg mijn kabel er heel lichtjes doorgeduwd maar botste op geluidsisolatiemateriaal denk ik. Ook geraak ik vanaf de binnenruimte nooit aan dit gat. Hier geraak ik nooit tussen ivm met mijn airbag ( denk ik) en andere bedrading, ik kreeg de isolatie hier dus niet weg en kan dus ook niet eens in de buurt van de kabel komen. Hoe kan ik deze dan doorttrekken naar binnen? Iemand tips of andere mogelijkheden.WhatsApp Image 2022-02-02 at 16.23.14 (1).jpegWhatsApp Image 2022-02-02 at 16.23.14.jpegWhatsApp Image 2022-02-02 at 16.23.14 (2).jpegWhatsApp Image 2022-02-02 at 16.23.14 (2).jpeg
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2022-02-02 at 16.23.14 (4).jpeg
    WhatsApp Image 2022-02-02 at 16.23.14 (4).jpeg
    216.2 KB · Weergaven: 7
Volkdswagen  Polo 9n3  1.2 12 v 
Ik zie bij jou alleen maar het buitenste rubber/gaatje.
die gaat naar de ruitenwisserbak waar het 2e rubber zit.
Die rubber strip bovenop de zwarte kap kan er zo af,
die zwarte kap kan iets verbuigen maar is wel heel fragiel.

Als je daar doorheen bent druk je hem zo naar binnen langs die isolatie mat.
rubber dopjes had ik een gaatje in geprikt me een schroevendraaier.
Het is van groot belang dat ze er goed en heel in terug gaan.
Blijft het lekker droog binnen, en je kabel blijft heel.

Je kan aan stuurkant binnen ook nog eens voelen en kijken hoe de motorkap open kabel loopt,
je komt daar zo tot aan je schutbord.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!