polo 9n3 storingen !

hallo , Dup verwijsde me naar dit forum met m'n probleem.. Misschien dat jullie ongeveer weten wat er aan kan schelen..

het is dus een 9N3 bj2007 100pk..

Toen ik m kocht heb ik m direct verlaagd en velgen ondergezet. Toen de kou begon op te komen kreeg ik ineens meldingen op m'n dashbord : ABS , Handrem , koelvloeistof , Servo (als deze brand valt mijn servo ook gelijk uit !!! )

Koelvloeistof hebben ze naar schijnt allemaal en is gewoon reservoir en sensor vervagen.. maar de rest heb ik geen idee van !

In VW garage in herk de stad (haesen) wilde ze hem niet eens uitlezen met de verlaging en velgen.. ze zeiden dat het daardoor kwam.. met bredere banden is elek.servo motor overhit enz enz.. Dus ik moest m volledig orrigineel maken (ik heb garantie daar.. dus daarmee)

Nu breng ik hem dus volledig orrigineel binnen.. VINDEN ZE NIKS !!
dus ik ben in totaal al 4x daar geweest he..

Nu maandag breng ik hem opnieuw binnen en krijg ik een vervang auto.

Nu wa mij is opgevalle is : Als ik snel aan m'n stuur draai (links,rechts,links ,rechts) dan beginnen mijn lichten te dimmen.. erna krijg k 2lamkes aan.. ABS en handrem.
Als ik doorrij valt opeens servo uit..
Ik probeer dat stilstaand op de parking thuis.. Ik draai stilstaand, helemaal na links,dan na rechts, lichten dimmen en gaan terug aan.. Als ik m'n stuur links tege draai.. en ik geef zo schokken tot k terug ertegen zit dimt het nog feller ! Opeens gaat binne verlichting aan en uit.. OPeens dashboard gaat uit.. alle KM'ers zijn weg.. ramen gaan niet meer, geheugen en foto's vn de radio zijn weg..
de spanning op de batterij als ik draaide die schommelde abnormaal..

Dus ik denk iet aan de servo,batterij,alternator ergens.. Ik ga da nu allemaal opschrijven, nu weten ze tenminste waar ze ongeveer moeten zoeken en wa ze moeten doen eer ze die probleme zien.. want ze geloofde me ni da ik probleme had :S

Wat denken jullie ?
 
De stuurpomp van de Polo 9N en 9N3 is electrisch, deze pompen hebben nog wel eens de neiging kapot te gaan het zou goed kunnen dat hij defect is en bijna sluiting maakt (vandaar het dimmen van de lichten). Oppassen lijkt me wenselijk je wil geen kortsluiting want dan heb je dikke kans dat de hele auto afbrand, door een kabelbrand.

Sluiting in de pomp of de bedrading er van lijkt me meest waarschijnlijk, kan ook voor spanningsverlies zorgen op andere componenten waardoor deze in storing schieten.
 
Hm oke.. Ik hoop maar dat ze het deze keer gaan vinden in de garage ! Want het moet zowizo fatsoenlijk opgelost zijn..

Het heeft dus niets te maken met verlaging en andere velgen.. want deze velgen zijn 195(7.5J) en orrigineel is 185..

Nu is het gewoon afwachten dan maar..
 
Johan zei:
mooi dat het opgelost is, maar wat een onzin dat je hem origineel moest aanleveren zeg! je kan bij volkswagen ook accesoire velgen kopen in 17" dan krijg je ook 205/40-17 banden!

Tja, maar in België mag je officieel nix aan je wagen verbouwen. Zij hebben daar ook een soort van APK en daar moet zelfs de verlaging e.d. onder de wagen vandaan als tie voor de keuring gaat...Laat staan dat je ff een ander blok erin lepelt daar staat zowat de doodstraf (beetje erg overdreven) op! Qua tuning mag hier veel meer, zowel optisch als motorisch...
 
citroene zei:
optische tuning mag hier wel zolang er een goca attest bij zit, over motorische tuning ga ik me niet over uitspreken

Aha, dus wel met een soort goedkeuring. Dat hoeft niet persé in Ned. (gelukkig!!) Ook in Duitsland schijnt het te zijn dat er bepaalde goedkeuringen moeten zijn, zoals bijv. van Tüv.

Maarre wat is een Goca attest precies? Zoiets als Tüv in Duitsland?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!