Polo 9N3 radio

Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier, mijn naam is Scott en mijn auto (Volkswagen polo 9N3 2007) is mijn eerste auto. Ik kan niet wachten naar al mijn “avonturen” met de auto. ik heb hem nog niet zo lang en ik kijk er naar uit om aanpassingen en/of verbeteringen te maken.

Hierbij mijn eerste vraag;

ik ben nu al een aantal dagen aan het zoeken naar een radio (1 din of 2 din, liever 2 din) voor mijn volkswagen polo 9N3 2007.

Na vele sites, videos en forums te bekijken ben ik nog altijd niet zeker welke radio er in mijn auto past. ik hoopte dat jullie mij daar mee kunnen helpen.

Daarnaast ben ik ook opzoek naar andere speakers voor in de auto, maar dat is voor na ik een nieuwe radio vind.

ik heb gelezen dat ik een bepaalde pasvorm nodig heb. weet iemand een degelijke radio met alles erop en eraan, zoals apple carplay, gps, BT, enz. of raden jullie aan dat ik bij een garage langs ga die mij daarmee helpt?

ik hoor het graag!

mvg, mede Polo liefhebber

Scott
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 TDi 75pk 
Hallo Scott, welkom op het forum!

Maak je ook nog even een topic om jezelf en je Polo (liefst let wat plaatjes) eens voor te stellen?

Ik heb in mijn 9N3 heel wat radio's geprobeerd voordat ik uiteindelijk tevreden was.
Wat ik wilde
  • Android Auto/Apple Carplay
  • Beter geluid door gebruik equalizer (naar mijn smaak)
  • Hardware knoppen voor volume (touch is niet zo fijn tijdens het rijden)
  • Moderner uitzicht dan een universele 1 din radio, maar toch OEM pasvorm
  • Geen €1000 neerleggen
Uiteindelijk ben ik geland op een Joying radio.
Dit is een Chinees merk die heel wat radio's maakt die op Android draaien. Eigenlijk zijn dat Android tablets die in de behuizing van een auto radio zijn gestoken en waarbij de software is aangepast om wat makkelijker te werken in een auto.

Kan je bekijken op onderstaande website.

Een double din 7" past perfect in een 9N3.
(Eventueel een Polo 9N3 2din adapter van eBay nodig)

Bijgevoegd een afbeelding van hoe het er in mijn wagen uit ziet.
Toen gebruikte ik nog de standaard Android interface, nu gebruik ik altijd Android Auto/Apple Carplay.

IMG_20161104_090218.jpg

Geluidskwaliteit met de standaard luidsprekers is ook een pak verbeterd door gebruik van de DSP hardware in de radio, en de equalizer.

Het zelf installeren van een radio in de 9N3 is niet moeilijk, als je er wat geduld voor hebt en er je tijd voor neemt.
Alles is plug en play met bijgeleverde adapters.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: ScottJacobs en Sal
Hallo Scott, welkom op het forum!

Maak je ook nog even een topic om jezelf en je Polo (liefst let wat plaatjes) eens voor te stellen?

Ik heb in mijn 9N3 heel wat radio's geprobeerd voordat ik uiteindelijk tevreden was.
Wat ik wilde
  • Android Auto/Apple Carplay
  • Beter geluid door gebruik equalizer (naar mijn smaak)
  • Hardware knoppen voor volume (touch is niet zo fijn tijdens het rijden)
  • Moderner uitzicht dan een universele 1 din radio, maar toch OEM pasvorm
  • Geen €1000 neerleggen
Uiteindelijk ben ik geland op een Joying radio.
Dit is een Chinees merk die heel wat radio's maakt die op Android draaien. Eigenlijk zijn dat Android tablets die in de behuizing van een auto radio zijn gestoken en waarbij de software is aangepast om wat makkelijker te werken in een auto.

Kan je bekijken op onderstaande website.

Een double din 7" past perfect in een 9N3.
(Eventueel een Polo 9N3 2din adapter van eBay nodig)

Bijgevoegd een afbeelding van hoe het er in mijn wagen uit ziet.
Toen gebruikte ik nog de standaard Android interface, nu gebruik ik altijd Android Auto/Apple Carplay.

IMG_20161104_090218.jpg

Geluidskwaliteit met de standaard luidsprekers is ook een pak verbeterd door gebruik van de DSP hardware in de radio, en de equalizer.

Het zelf installeren van een radio in de 9N3 is niet moeilijk, als je er wat geduld voor hebt en er je tijd voor neemt.
Alles is plug en play met bijgeleverde adapters.
(Topic met foto’s komt eraan )

Ik merk dat jou interieur, de switches voor de hitte en AC te regelen, iets anders is dan de mijne. ik weet niet of dat van mij of dat van jou ouder is. maar ik vraag me of of de pasvorm nog hetzelfde is? ik denk het wel maar ben niet zeker.

Weet je ook welke exacte radio u heeft gekocht? En of carplay inbegrepen was? want daar kon ik niet aan uit.

ik vraag me af welke radio u heeft want de dingen die u wou komen exact overeen met de mijne, ik wil ook nog knoppen voor het geluid omdat ik het ook niet fijn vind om het met touch te regelen.

mijn interieur:

B7218896-7AA2-47B9-89DE-9D487E5818A1.jpeg


Ten slotte wil ik nog vragen waar je die sleutels/gereedschap voor de radio eruit te halen, kan kopen. ik zag online en kit van 20 van die sleutels maar ik vind het stom om er zoveel te kopen als jullie misschien weten welke ik exact nodig heb.

Bedankt voor jullie antwoorden!
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 TDi 75pk 
(Topic met foto’s komt eraan )

Ik merk dat jou interieur, de switches voor de hitte en AC te regelen, iets anders is dan de mijne. ik weet niet of dat van mij of dat van jou ouder is. maar ik vraag me of of de pasvorm nog hetzelfde is? ik denk het wel maar ben niet zeker.

Weet je ook welke exacte radio u heeft gekocht? En of carplay inbegrepen was? want daar kon ik niet aan uit.

ik vraag me af welke radio u heeft want de dingen die u wou komen exact overeen met de mijne, ik wil ook nog knoppen voor het geluid omdat ik het ook niet fijn vind om het met touch te regelen.

mijn interieur:

B7218896-7AA2-47B9-89DE-9D487E5818A1.jpeg


Ten slotte wil ik nog vragen waar je die sleutels/gereedschap voor de radio eruit te halen, kan kopen. ik zag online en kit van 20 van die sleutels maar ik vind het stom om er zoveel te kopen als jullie misschien weten welke ik exact nodig heb.

Bedankt voor jullie antwoorden!

Jij hebt een CLIMAtronic, dat is de optionele volautomatische temperatuurregeling.
In mijn wagen zit een Climatic, dit is een halfautomatische temperatuurregeling.
Afmeting van de de radio-ruimte is in beide wagens hetzelfde. Versie van de temperatuurregeling heeft hier geen invloed op.

De exacte radio die ik heb gekocht is niet meer beschikbaar, is al enkele jaren geleden.
Onderstaande radio is qua buitenste afmetingen en knoppen identiek aan de mijne, de interne hardware heeft wel een upgrade gekregen (4GB RAM, 64GB ROM, Android 10 compatibel, ...)
Heeft ook een DSP ingebouwd, waarmee je het geluid fijn kan afstellen. Ook Android Auto en Apple Carplay is standaard inbegrepen.
https://www.joyingauto.eu/joying-android-10-double-din-head-unit-replacement-7-inch-dsp-radio.html

Op onderstaande filmpje kan je zien welke sleuteltjes je nodig hebt om de radio te verwijderen
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: ScottJacobs
Jij hebt een CLIMAtronic, dat is de optionele volautomatische temperatuurregeling.
In mijn wagen zit een Climatic, dit is een halfautomatische temperatuurregeling.
Afmeting van de de radio-ruimte is in beide wagens hetzelfde. Versie van de temperatuurregeling heeft hier geen invloed op.

De exacte radio die ik heb gekocht is niet meer beschikbaar, is al enkele jaren geleden.
Onderstaande radio is qua buitenste afmetingen en knoppen identiek aan de mijne, de interne hardware heeft wel een upgrade gekregen (4GB RAM, 64GB ROM, Android 10 compatibel, ...)
Heeft ook een DSP ingebouwd, waarmee je het geluid fijn kan afstellen. Ook Android Auto en Apple Carplay is standaard inbegrepen.
https://www.joyingauto.eu/joying-android-10-double-din-head-unit-replacement-7-inch-dsp-radio.html

Op onderstaande filmpje kan je zien welke sleuteltjes je nodig hebt om de radio te verwijderen

Zeer bedankt voor al de uitleg!
Alleen mijn vraag nog was, net zoals "garrut98" vroeg, wat zijn die extra opties en zou ik ze nodig hebben? Ik zag dat er achteruitrijcamera bij stond maar dat heb ik niet nodig, maar die andere kan ik niet aan uit.

Kan je gewoon de standaard kabels gebruiken als je geen extra opties neemt?

Ik zag op de site van joying dat er 2 radio's zijn van 7" met echte knoppen ipv. touchscreen (ik wou geen touchscreen volume regeling), ik had wat verder gekeken en zag dat het enige verschil tussen de twee was, dat bij de ene de opslag was van samsung en bij de andere een soort after-market? Of zal ik zeggen "niet originele" opslag zat.

zou die met samsung opslag dan beter zijn? of heeft het weinig verschil?
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 TDi 75pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!