Polo 9n3 opknappen

Ignace

Nieuw lid
Hallo iedereen,

Het is al een tijdje geleden dat ik hier verschenen ben, maar I'm back :D
Ik ben namelijk bezig met mijn polo 9n3 wat op te knappen.
Het gaat hier om een polo 9n3 1.4 TDI ( 3-cilinder) :p

Er zijn enkele dingen die ik wil veranderen aan de auto.
Namelijk:
Mistlampen vooraan en xenon inbouwen vooraan.
Mijn vraag is nu, zijn er voorzieningen om mistlampen in te bouwen(plug & play) of moeten er kabels bij getrokken worden ?
Ik heb de roosters waar de mistlampen inzitten en ben nog op zoek naar een schakelaar(enig idee waar ik dit kan vinden?)

Voor de xenonlampen heb ik deze kit besteld: AANBIEDING - Xenon verlichting - Inbouw set - Cargoods
Iemand enige ervaring met dit ?

Alvast bedankt :)

Alvast bedankt voor de link !
Schakelaar heb ik al gevonden, maar deze is spijtig genoeg met een chrome rand. Ik ben namelijk op zoek naar een volledige zwarte.
Zit er een handleiding bij de kabels, of wijst dit z'n eigen uit ?

mistlampen heb ik al.

Ik denk niet dat er een handleiding bij zit, maar dat ringetje is de massa en dat stekkertje moet in achter in de stekkerdoos (nummer 8) die in de lichtschakelaar zit.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar misschien wil ik hem wel tegen de mijne ruilen.

Vanaf 1 april 2012 hoeft bij het achteraf monteren van gasontladingslampen, zoals Xenon, bij moderne voertuigen niet langer een koplampreinigingsinstallatie en/of een automatische hoogteverstelling gemonteerd te worden.Deze twee permanente eisen werden na enige discussie in 2006 geïntroduceerd, maar worden nu weer geschrapt, omdat ze niet langer in alle gevallen van toepassing zijn bij de typegoedkeuring. Punt 6.2.9 van VN/ECE-reglement nr. 48 bepaalt dat lichtbronnen moeten zijn voorzien van een koplampreinigingsinstallatie als deze meer dan 2.000 lumen produceren.

In de permanente eisen was deze verplichting gekoppeld aan dimlichten met gasontladingslampen, die vrijwel altijd deze grens aan de lichtopbrengst bereikten.
Er zijn nu echter voertuigen op de markt met gasontladingslichtbronnen die minder produceren dan 2.000 lumen en dus geen koplampreinigingsinstallatie hoeven te hebben. De koppeling tussen koplampreinigingsinstallatie en gasontladingslampen is daarmee niet langer actueel. Hetzelfde geldt voor de automatische hoogteverstelling.

Om te voorkomen dat voertuigen met een typegoedkeuring aangepast zouden moeten worden, worden beide permanente eisen geschrapt uit de Regeling Voertuigen. Daarmee wordt tevens de achteraf inbouw van Xenon-dimlicht bij voertuigen, die na 31 december 2006 in gebruik zijn genomen, weer een stuk eenvoudiger.

Is dus idd niet meer verplicht.

Volkswagen  Polo 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!