Polo 9N3 - Extra opties toevoegen...

Gebruiker

Nieuw lid
Auto is een Polo 9N3 uit 2006 en graag zou ik wat meer informatie hierover willen, of de extra opties die ik wil mogelijk zijn... Dus, graag wil ik de volgende opties toevoegen op mijn auto.
  • Automatisch klepopener - Zie filmpje...
  • Automatisch ramen dicht - Wanneer ik auto op slot doe en de knop ingedrukt houd dat de elecktrische ramen mee op slot gaan..
  • Automatisch vergrendelen - Bij het wegrijden en boven bijvoorbeeld 30KM/H dat de deuren automatisch vregrendelen...
  • Cominghome / Leavinghome - Spreekt voor zich, bij het openen en sluiten van de deuren dat de verlichting gaat branden voor 30 seconde.
  • Dagrijverlichting - Zie hierboven, dat de verlichting 'automatisch' gaat branden of bij het afdraaien bijvoorbeeld automatisch de mistlamp aangaat...
  • USA Knipperlichten - Dat de knipperlichten 'zachtjes/constant' branden wanneer de auto draait...
Dit bedoel ik met de automatische klepopener... ECS Filmpje

Als ik het goed heb, zijn dit de onderdelen die je nodig hebt voor een Golf maar ik ben benieuwd of dit dan ook op de Polo past.
  • 2 x 6Y0 827 550 C (Skoda Fabia gas springs)
  • 2 x 1K8 827 761 C (VW Scirocco bumpers)
  • 2 x 1J6 827 439 A (Seat Leon ball pins)
Nu zag ik dat er diverse mogelijkheden mogelijk zijn, maar niet alles wat ik wil kan ik vinden. Tot nu toe heb ik onderstaand gevonden, dit is natuurlijk niet alles wat ik wil. Is de rest ook via de VAG-COM te configureren of heb je daar weer andere/aparte onderdelen voor nodig?

Steuergerät Anpassung

STG 46 (Komfortsystem) auswählen
STG Anpassung -> Funktion 10

-> Kanal 03 (Auto-Lock)
Das Fahrzeug wird bei einer Geschwindigkeit von 15km/h verriegelt (0 = aus; 1 = ein).

-> Kanal 04 (Auto-Unlock)
Das Fahrzeug wird bei einer Geschwindigkeit von 15km/h verriegelt und nach abziehen des Zündschlüssels entriegelt (0 = aus; 1 = ein).

-> Kanal 05 (Innenraumüberwachungs-Abschaltung)
Ab-/Anschaltung der Innenraumüberwachung bei zweimaligen betätigen von ZV-Zu (0 = aus; 1 = ein).

-> Kanal 06 (entriegelungs Hupen)
Das entriegeln wird mit einem Kurzen Hupton bestätigt (0 = aus; 1 = ein).
Laut Gesetzgeber in Deutschland nicht zugelassen.

-> Kanal 07 (verriegelungs Hupen)
Das verriegeln wird mit einem Kurzen Hupton bestätigt (0 = aus; 1 = ein).
Laut Gesetzgeber in Deutschland nicht zugelassen.

-> Kanal 08 (entriegelungs Blinken)
Die Blinker werden beim entriegeln betätigt (0 = aus; 1 = ein).

-> Kanal 09 (verriegelungs Blinken)
Die Blinker werden beim verriegeln betätigt (0 = aus; 1 = ein).

-> Kanal 10 (Alarmhorn)
Länderabstimmung des Alarmhorns (1 = Rest der Welt; 2 = Deutschland; 3 = Großbritanien).
Beeinflusst Art, Länge und Lautstärke des Alarmtones (Gesetzliche Richtlinien beachten).

Welkom hier!

Automatische klepopener zou ik niet doen, is niet zo best voor je achterklep. En je moet veel kracht zetten om de klep weer dicht te doen.

Automatisch ramen op slot is niet mogelijk

Automatisch vergrendelen is in te stellen via vagcom. Even in het vagcom topic kijken wie in jouw buurt je daarmee kan helpen.
http://www.mypolo.nl/forum/vag-com/2456-ledenlijst-met-volkswagen-auto-group-com-kabels.html

Ik heb nog wel een cominghome / leavinghome / dagrijverlichting module te koop, deze werkt alleen op het dimlicht

US-lights kan je krijgen op: USLights kopen? GRATIS thuisbezorgd

Bedankt voor je reactie :)!

1.) Ok, de achterklep is dus niet zo verstandig, ik dacht juist van wel i.v.m. de boodschappen dan hoeft mijn vrouw niet zoveel moeite te doen. Maar is het eventueel wel mogelijk met dezelfde onderdelen als voor een Golf of moet ik daarvoor ook andere onderdelen hebben?

2). De ramen gaan dan helaas niet door, als dit dus niet mogelijk is.

3). De vergrendeling had ik hier al iets over gevonden op het forum inderdaad, dat lijkt mij wel een goed idee, zal eens op de ledenlijst kijken, bedankt daarvoor.

4). De cominghome/leavinghome en de US Lights is alleen mogelijk met die module of kan dat ook zonder module? Dacht dat ik dat juist ergens gelezen had dat je daar niet persee een module voor nodig had en dat dit gewoon via de VAG-COM was in te stellen.

1. Volgens mij heb je voor de Polo Toledo veren nodig, stuur Bas eens een pb. Hij heeft dat op z'n Polo gehad (hij is nu wel op vakantie).

4. Nee alleen met een module mogelijk. Bij een Polo kan je niet zoveel instellen met vagcom.

Dat zal ik is even doen, bedankt! Helaas, dan ga ik tegen die tijd eens opzoek naar een module. Mocht je hem dan nog hebben liggen dan stuur ik je tegen de tijd een PB ;)!

Oh en vergeten erbij te vragen of het mogelijk is dat bijvoorbeeld mijn lichten altijd automatisch aanstaan, dus dat ik deze niet handmatig hoef aan te zetten en af te zetten. Is dit te programmere of moet ik hiervoor ook een module aanschaffen?

Op zich is de automatische sluitende ramen wel te realiseren, echter moet je dan een comfort module van een Polo 9N in je polo zetten waar deze optie in geprogrammeerd kan worden met een speciaal ontwikkeld kastje. Deze is via internet wel te koop voor een euro of 40 meen ik, de comfort module zal wel richting de 75-100euro gaan, lijkt me vrij veel geld voor zoiets.

Via vag-com heb ik zelf het volgende ingesteld:
- anti carjack (boven 20km/u deuren dicht, bij contact uit deuren weer open)
- selectieve deuropening (alle deuren gaan open bij 1 keer ontgrendelen ipv 2x op ontgrendelen drukken)
- door lock feedback (alarm piepje bij ont en vergrendelen van je deuren, dit kan zover ik weet op deze generatie Polo alleen als je een origineel alarm hebt)

Voor je verlichting heb je inderdaad ook een module voor nodig!

Dat is niet de moeite dan, 100-150 euro voor iets wat vrij 'weinig' nut heeft. Dan houdt dat helaas op... Heb nu via de VAG-COM ingesteld. Anti carjack (boven 15 kilometer automatisch op slot en inderdaad bij contact uit en sleutel uit deuren open).

Waar kan die selectieve deuropening instellen, welke optie moet ik daarbij kiezen om dat in te stellen? Die doorlock feedsback werkt bij mij helaas niet omdat ik geen alarm erop heb. Anders kon je ook je auto laten 'piepen' als je hem open of op slot doet.

De verlichting kon ik inderdaad ook niet vinden dus ik ben ervan overtuigd dat daar een module voor nodig is :P.

Bedankt voor de reacties al tot nu toe!

Even een directe kopie van Gerrit:

Selectieve deuropening

Hiermee kun je, zowel met de sleutel als met de afstandsbediening selectief de portieren openen:
1 x openen: alleen bestuurdersdeur gaat open.
2 x openen: alle deuren gaan open.

1. Ga naar [Select]
  2. dan naar [46 - Cent.Conv] ([35 - Cent.Locking] voor raamzwengels)
  3. dan naar [Recode - 07]
  4. schrijf het nummer op
  5. daarna kijk je in onderstaande lijst welk getal van toepassing is
  6. [Do-It]
Kijk naar het 5-cijferige getal (Soft. Coding). Als je selectieve ontgrendeling hebt dan is het laatste cijfer een even getal. Om de selectieve deuropening op te heffen: tel 1 op bij het laatste cijfer.
Voorbeeld: stel je hebt een 2d 2002 GTI die gecodeerd staat voor selectieve ontgrendeling (00064), tel 1 op bij het laatste cijfer (00065) en alle deuren ontgrendelen tegelijkertijd.

Modeljaar 2001 en ouder:

2 ramen
00256 één deur-opening
00257 alle deuren in 1x

2 ramen en memory
00258 één deur-opening
00259 alle deuren in 1x

4 ramen
04096 één deur-opening
04097 alle deuren in 1x

4 ramen en memory
04098 één deur-opening
04099 alle deuren in 1x

Modeljaar 2002 en nieuwer:

2 deurs
00064 één deur-opening
00065 alle deuren in 1x

4 deurs, 2 ramen
00066 één deur-opening
00067 alle deuren in 1x

4 deurs, 4 ramen
00258 één deur-opening
00259 alle deuren in 1x

Had het even verkeerd gelezen, maar dat was al bij mij geconfigureerd en ook bij mijn buurman ;)! Dus heb er gelukkig wel wat aangehad, bedankt daarvoor.

Is het ook te configureren dat wanneer je aan de (binnenkant van de auto aan de) klink trekt dat alle deuren weer opengaan? Of is het alleen mogelijk dat wanneer de sleutel eruit gehaald word of wanneer er op het 'open knopje' gedrukt wordt de deuren weer opengaan? Wanneer ik aan de klink trek, gaat er maar 1 deur open en niet allemaal.

Via vag-com heb ik zelf het volgende ingesteld:
- Anti carjack (boven 20km/u deuren dicht, bij contact uit deuren weer open)
- Selectieve deuropening (alle deuren gaan open bij 1 keer ontgrendelen ipv 2x op ontgrendelen drukken)
- Door lock feedback (alarm piepje bij ont en vergrendelen van je deuren, dit kan zover ik weet op deze generatie Polo alleen als je een origineel alarm hebt)

2 Centrale vergrendeling
2.1 Één deur los bij indrukken open toets afstandbediening
2.2 Automatisch deuren van het slot bij verwijderen sleutel uit contact
2.3 Automatisch deuren op slot indien sneller dan 15km/h
2.4 Deuren automatisch op slot na 30 seconden
2.5 Korte toeter bij afsluiten/openen deuren

Dit zijn de opties die ik op het moment heb ingesteld. Dit zijn zover ik alles goed gelezen en begrepen heb de enige opties die op een Polo 9N3 met alleen comfort module geactiveerd kunnen worden.

Nu probeerde ik vandaag mijn achterklep te openen en kwam ik erachter dat ik het knopje ingedrukt moest houden voordat hij open gaat, kwam dit op de search ook tegen. Is dit af-fabriek zo dat je de knop ingedrukt moet houden om de klep te ontgrendelen? Is het mogelijk dit aan te passen dat hij al ontgrendelt bij 1 keer op de knop drukken?

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!