Polo 9N Vag-Com Aanpassingen

Khayma

Bekend lid
Heren van het goede leven!

Ik heb sinds vandaag een Polo 9N 1.2 12V. Ik vroeg mij af welke aanpassingen ik kan maken met vagcom. Het is een versie met comfort module dus zou het mogelijk zijn om bijv boven de 30km/h dat de deuren sluiten of boven de 50km/h.

Welke aanpassingen zijn nog meer mogelijk?

Volkswagen  Polo 
Selectieve deurontgrendeling (1x klikken op je sleutel en alles gaat meteen open, uiteraard alleen als je een klapsleutel hebt)
Anticarjack (deuren op slot bij 15km/u en ontgrendelen bij contact uit)
Indien je een af fabriek alarm hebt kun je nog een "bliep" selecteren bij ont- en vergrendelen
Werking van de stuurbekrachtiging kun je nog aanpassen (hoe licht je kunt sturen)

Volgens mij was dit het wel zo'n beetje..

Enige wat ik voor nu voor ogen heb is anticarjack. Kan je hem ook instellen op 30km/u want 15 vind ik weer te overdreven.

Volkswagen  Polo 
Helaas! Heb hem geactiveerd en inderdaad; bij 20km/u gaan ze dicht. Ik zal vanavond even een filmpje maken hoe je ze activeert. Is wel een goeie aanvulling op de site. Staat nergens namelijk hoe het moet en ook geen filmpje.

Volkswagen  Polo 
Ik heb bij mijn Fabia 6Y (technisch broertje van de Polo 9N) ook laten aanpassen:
- anti car jacking
- stuurbekrachting van 'normaal' op 'sport' gezet (van 50 naar 20)
- Ø verbruik weergave: van L/100km naar km/L (op Japans zetten)

Meer is idd niet mogelijk...

Nee, volgens mij niet. De overbrenging van het sturen wordt volgens mij niet veranderd. Wat veranderd is, is de mate van hulp of bekrachtiging. Die is nu minder.
Dus of je het als voordeel ervaart, ligt persoonlijk. Wat je zelf lekker vind sturen.
Ik vond de standaard instelling te over-actief: ik vond dat ik te gemakkelijk en te licht kon sturen, waardoor ik te weinig feedback krijg van wat er onder de voorwielen gebeurt.
Nu heb ik veel meer gevoel met de voortrein en wat er gebeurt. En dat vind ik lekkerder sturen en rijden. Ook met inparkeren is de bekrachtiging nog ruim voldoende. Ik heb minder het idee dat de voortrein maar wat 'rolt' nu.

Dat anti carjack is wel fijn, dat had ik op mijn vorige auto ook.
Is dat gemakkelijk via de VagCom aan te passen?

Volkswagen  Polo 6R 
Heb het zojuist gelezen, maar ik berijp dat je dan de kabel en de software nodig hebt en die heb ik helaas (nog) niet...

Volkswagen  Polo 6R 
De vraag is of je dit moet willen ;-). Neem aan dat je de buurt niet wakker wilt maken als jij een keer laat thuis komt. Weet dat het op het forum wel eens ingesteld is op een aantal 6R maar die kwamen er heel snel op terug.
iemand uit men straat heeft het op zijn dodge :) het is een kort en niet al te hard. & kan je het volume niet instellen? :P

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!