Polo 9N schakelt (vaak) niet goedHallo

roywagemakers

Nieuw lid
hallo,
na in begin december mijn eerste auto te hebben gekocht heb ik steeds problemen met fe koppeling. ben in januari/februari alleen eens terug gegaan naar de bivak garage waar ik heb gekocht had. daar vertelde se me dat mijn problemen aan een verstopte koppelings cilinder lagen. echter was het probleem een tijdje later er weer. Dus vorige week weer terug gegaan naar de garage en uitleg gegeven wat er was. toen hebben ze mijn koppelings cilinder vervangen voor een nieuwe.

echter merk te ik dit week einde weer de zelfde kwaaltjes. wel iets mindere maten maar ze zijn er dus weer.

de auto schiet klein stukje achteruit wanneer ik hem in zin achteruit zet. en wanneer deze redelijk op temperatuur is schakelt hij vrij zwaar. meestal bij de 1 en 2. ook viel me op dat wanneer ik de auto stil zet en in de eerste versnelling zet en niet meer rem hij soms wil gaan rijden.

Het lijkt dus dat die al op zijn aangrijkpunt zit. kan dit ?
zou het iets met een druk groep te maken kunnen hebben? (is me verteld?)

baal er best wel van aangezien ik het een fijne auto vind maar het zo geen autorijden vind. en zouden de kosten voor de garage zijn aangezien ik er al 2 keer voor geweest ben en mijn garantie (3maanden bovak?) nu dus verkopen zijn?

graag jullie mening zodat ik me een beetje kan oriënteren op het mogelijke probleem en de oplossing ervan

de auto schiet klein stukje achteruit wanneer ik hem in zin achteruit zet. en wanneer deze redelijk op temperatuur is schakelt hij vrij zwaar. meestal bij de 1 en 2. ook viel me op dat wanneer ik de auto stil zet en in de eerste versnelling zet en niet meer rem hij soms wil gaan rijden.

Lijkt op een versleten koppeling.

Gewoon terug brengen naar de garage. Als je nog garantie hebt zijn ze verplicht jouw auto te maken.

Ik kon op een gegeven moment ook bijna niet meer schakelen en vooral de 1 en 2 moeilijk idd. Maar het bleek het dus de koppelingscilinder te zijn. De garage dacht echter dat het de koppeling was, maar dat was dus niet zo. Koppeling was nog meer dan 50% goed, toen de cilinder was vervangen deed hij het weer als vanouds!

Bij jou is het dus niet helemaal opgelost, dan denk ik dat de drukgroep ook zijn beste tijd heeft gehad. Meestal word de drukgroep tegelijk met de koppeling vervangen... Maar inderdaad als je garantie heb gewoon terug gaan ;)!

Ik kon op een gegeven moment ook bijna niet meer schakelen en vooral de 1 en 2 moeilijk idd. Maar het bleek het dus de koppelingscilinder te zijn. De garage dacht echter dat het de koppeling was, maar dat was dus niet zo. Koppeling was nog meer dan 50% goed, toen de cilinder was vervangen deed hij het weer als vanouds!

Bij jou is het dus niet helemaal opgelost, dan denk ik dat de drukgroep ook zijn beste tijd heeft gehad. Meestal word de drukgroep tegelijk met de koppeling vervangen... Maar inderdaad als je garantie heb gewoon terug gaan ;)!
oké, wat kost dat demontage/ montage en onderdelen ongeveer? en de auto is net buiten de garantie. maar ben er wel binnen de garantie al 2 keer voor langs geweest. dus zijn de kosten nu dan nog steeds voor hun? (lijkt mij wel aangezien defect er nog steeds is). auto is op 4 de op mijn naam komen te staan .

begin het nu wel beu te worden steeds terug te kunnen gaan voor dit probleem. nieuwe cilinder was dan wel gratis omdat ik er al eerder voor gekomen was maar dan nog. probleem is er nog steeds

Tja zou je moeten informeren bij een garage wat dat zou kosten.
In principe heb je al wel aangegeven dat je problemen hebt met de auto binnen de garantietermijn. Ze hebben de problemen alleen nog niet verholpen, ik zou dat als argument gebruiken!

Volgens mij zijn ze nog verplicht dit te vergoeden omdat het probleem zich al uit (en je er al voor bent terug geweest) in de garantieperiode!
Ben je rechtsbijstand verzekerd? Dan zou ik even bellen met je verzekering en die het verhaal voorleggen!

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!