Hallo,
Ik heb een polo 9n uit 2003 1.4 16v. Al een hele tijd zit ik met het probleem dat mijn motorlampje brandt.
In eerste instantie was de lambdasonde na de kat kapot, deze heb ik vervangen en toen was de storing een tijd weg.
Nu heb ik echter weer een storing met de melding short to B+, dit lijkt bij de voorste sonde weg te komen...
Soms brand het lampje niet als ik een stukje heb gereden en het koelwater ongeveer 70 graden is, dan blijft die even uit en gaat na een tijdje alsnog branden.. Is de lambdasensor dan stuk of is dit een probleem in de bedrading? Op internet zag ik dat het om een 5-aderige sensor gaat die nog al prijzig zijn.. Ik ben daarom een beetje huiverig om meteen de sonde te vervangen als dit niet het probleem is.
Wat zijn de risico's als ik zo door blijf rijden? Heb het idee dat de auto een beetje inhoud en niet echt lekker loopt..
Alvast bedankt!
PS; dit is de Polo.
Ik heb een polo 9n uit 2003 1.4 16v. Al een hele tijd zit ik met het probleem dat mijn motorlampje brandt.
In eerste instantie was de lambdasonde na de kat kapot, deze heb ik vervangen en toen was de storing een tijd weg.
Nu heb ik echter weer een storing met de melding short to B+, dit lijkt bij de voorste sonde weg te komen...
Soms brand het lampje niet als ik een stukje heb gereden en het koelwater ongeveer 70 graden is, dan blijft die even uit en gaat na een tijdje alsnog branden.. Is de lambdasensor dan stuk of is dit een probleem in de bedrading? Op internet zag ik dat het om een 5-aderige sensor gaat die nog al prijzig zijn.. Ik ben daarom een beetje huiverig om meteen de sonde te vervangen als dit niet het probleem is.
Wat zijn de risico's als ik zo door blijf rijden? Heb het idee dat de auto een beetje inhoud en niet echt lekker loopt..
Alvast bedankt!
PS; dit is de Polo.