Polo 9n lambdasonde storing

Hallo,

Ik heb een polo 9n uit 2003 1.4 16v. Al een hele tijd zit ik met het probleem dat mijn motorlampje brandt.
In eerste instantie was de lambdasonde na de kat kapot, deze heb ik vervangen en toen was de storing een tijd weg.
Nu heb ik echter weer een storing met de melding short to B+, dit lijkt bij de voorste sonde weg te komen...
Soms brand het lampje niet als ik een stukje heb gereden en het koelwater ongeveer 70 graden is, dan blijft die even uit en gaat na een tijdje alsnog branden.. Is de lambdasensor dan stuk of is dit een probleem in de bedrading? Op internet zag ik dat het om een 5-aderige sensor gaat die nog al prijzig zijn.. Ik ben daarom een beetje huiverig om meteen de sonde te vervangen als dit niet het probleem is.

Wat zijn de risico's als ik zo door blijf rijden? Heb het idee dat de auto een beetje inhoud en niet echt lekker loopt..

Alvast bedankt!

PS; dit is de Polo.
 

Bijlagen

  • P3090768.JPG
    P3090768.JPG
    856.2 KB · Weergaven: 17
  • Leuk
Waarderingen: Jan de Bandeman
Weet je je preciese foutcode? Dan moet je ff op gerritspeek site kijken daar kun je je foutcode opzoeken en staat er vaak wel wat tekst en uitleg bij wat te doen. Maar als ik het zo lees zou er iets met je bedrading niet goed zijn. Short to B+= Kortsluiting naar constante plus, dus ik denk dat je een onderbreking hebt in je bedrading van je sensor. Als je hier te lang mee doorrijdt is dit niet goed voor je katalysator dus ik zou er wel even naar kijken.
 
Volkswagen  Polo 9N 2003  1.4i 75PK BBY 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!