Polo 9N gekocht, meteen paar vraagjes..

Ik heb werkelijk geen idee wat er allemaal op zit. Dus regensensor? Als jij het zegt haha. Wat doet dit precies? Heeft dit te maken met de ruitenwissers? Want de intervallen tussen de wisbeurten verschillen per keer en is wederom geen pijl op te trekken.

Overigens iemand enig idee of de automatische deurvergrendeling na 15 tot 20 seconden uit te zetten is ergens? Hij doet het overigens niet altijd maar dat zal wel omdat ik nog steeds van alles indruk elke keer. Maar ik ga vroeg of laat me sleutels op de bijrijders stoel vergeten en dan gooit ie zichzelf wel mooi op slot.....
Dan heb je dus een regensensor. Gewoon zo laten staan zoals hij nu staat tenzij je het niet fijn vind. Ik moet hem steeds verstellen en zou willen dat ik een sensor had.

Als je het over de anti carjackfunctie (CV slaat op slot met snelheden boven 15km/u) hebt? Zo ja, die kan je via VCDS . Dat kan je alleen zelf doen als je de juiste kabel en apparatuur hebt. Je kan het ook via een forumlid of de dealer laten doen maar dat laatste kan veel geld kosten.
Dat de wagen vanzelf op slot gaat als je de motor afzet, daar heb ik nog nooit van gehoord.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Dan heb je dus een regensensor. Gewoon zo laten staan zoals hij nu staat tenzij je het niet fijn vind. Ik moet hem steeds verstellen en zou willen dat ik een sensor had.

Als je het over de anti carjackfunctie (CV slaat op slot met snelheden boven 15km/u) hebt? Zo ja, die kan je via VCDS . Dat kan je alleen zelf doen als je de juiste kabel en apparatuur hebt. Je kan het ook via een forumlid of de dealer laten doen maar dat laatste kan veel geld kosten.
Dat de wagen vanzelf op slot gaat als je de motor afzet, daar heb ik nog nooit van gehoord.

De cv gaat niet op slot als ik rij of uberhaupt contact aan heb.

Als ik in me auto zit en de sleutel in mijn hand heb dan sluit de auto zichzelf na 20 seconden. Dit is ook als ik uitstap en de sleutel bevind zich niet in het contact. Met draaiende motor gebeurt dit gelukkig niet. Zal vast met het alarm te maken hebben, als ik erin zit en ik beweeg het stuur gaat het alarm af. Als ik buiten de auto ben kan ik er alles mee doen en het alarm gaat niet af.

Is het alarm achteraf ingebouwd of was dit een originele optie?

Verder is de CV beetje gaar volgens mij. Ik dacht dat de achterklep en bijrijders kant niet open wilde met de afstandbediening maar als ik 2x achter elkaar druk gaan die ook open. Is dit een defect of hoort dit zo? Best handig aangezien ik de auto toch vaak alleen gebruik...

Zijkant stoel, afdekkapje.

Dankje, zal wel wat over het hoofd hebben gezien dan. Morgen even naar kijken.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 75pk 
Als ik in me auto zit en de sleutel in mijn hand heb dan sluit de auto zichzelf na 20 seconden. Dit is ook als ik uitstap en de sleutel bevind zich niet in het contact. Met draaiende motor gebeurt dit gelukkig niet. Zal vast met het alarm te maken hebben, als ik erin zit en ik beweeg het stuur gaat het alarm af. Als ik buiten de auto ben kan ik er alles mee doen en het alarm gaat niet af.

Mijn auto sluit zich ook vanzelf na een x aantal seconden
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Scribbie
De cv gaat niet op slot als ik rij of uberhaupt contact aan heb.

Als ik in me auto zit en de sleutel in mijn hand heb dan sluit de auto zichzelf na 20 seconden. Dit is ook als ik uitstap en de sleutel bevind zich niet in het contact. Met draaiende motor gebeurt dit gelukkig niet. Zal vast met het alarm te maken hebben, als ik erin zit en ik beweeg het stuur gaat het alarm af. Als ik buiten de auto ben kan ik er alles mee doen en het alarm gaat niet af.

Is het alarm achteraf ingebouwd of was dit een originele optie?

Verder is de CV beetje gaar volgens mij. Ik dacht dat de achterklep en bijrijders kant niet open wilde met de afstandbediening maar als ik 2x achter elkaar druk gaan die ook open. Is dit een defect of hoort dit zo? Best handig aangezien ik de auto toch vaak alleen gebruik...
Alarm kan een originele optie zijn maar kan net zo goed aftermarket zijn. Maar origineel of aftermarket, ik ken de functie automatisch sluiten niet en zeker niet als de sleutel zich in het voertuig bevind.

Jouw CV werkt perfect. Er zijn 2 opties die via VCDS in te stellen zijn.
Optie 1: Zoals jij nu hebt. 1x drukken is alleen de bestuurdersdeur. (dat is bedoeld zodat er niemand onverwacht en ongevraagd via de andere kant in kan stappen. B.v. om je wagen te stelen)
2x drukken is alles open.
Optie 2: is 1x drukken en alles is open/dicht.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: Scribbie
Mijn auto sluit zich ook vanzelf na een x aantal seconden
Is dit ook als je zeg maar uit je auto stapt en een minuutje buiten de auto gaat staan? Met je sleutels in je zak...? Overigens doet hij het nu ineens niet altijd meer.

Alarm kan een originele optie zijn maar kan net zo goed aftermarket zijn. Maar origineel of aftermarket, ik ken de functie automatisch sluiten niet en zeker niet als de sleutel zich in het voertuig bevind.

Jouw CV werkt perfect. Er zijn 2 opties die via VCDS in te stellen zijn.
Optie 1: Zoals jij nu hebt. 1x drukken is alleen de bestuurdersdeur. (dat is bedoeld zodat er niemand onverwacht en ongevraagd via de andere kant in kan stappen. B.v. om je wagen te stelen)
2x drukken is alles open.
Optie 2: is 1x drukken en alles is open/dicht.
Kijk! Dit vind ik een perfecte optie nu ik jet weet. Dacht al dat er iets mis mee was!

Dankjewel voor jullie reacties! Word gewaardeerd!
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 75pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!