Polo 9N gekocht, meteen paar vraagjes..

Beste forummers!

Ben sinds maandag in het bezit van een Polo 9N (geloof ik..)

Fantastisch autootje als je minder gewend bent geweest. Ik geloof dat ik ook een "luxere" variant aangesmeerd heb gekregen dus zoals de verkoper zei met de meeste opties voor dat model en bouwjaar. Heb er zelf weinig verstand van dus ik geloof de man.

Afijn, testrit was prima. Helaas met de week toch wat gebreken? Ontdekt.. ach wat wil je voor een auto van 17 jaar.

Heb toch een aantal vragen waar ik mee zit.

Allereerst geen wereld probleem maar de centrale deurvergrendeling valt na 15 seconden automatisch op slot als je de auto uitstapt en de deur dichtgooit. Wat nou als de sleutel binnen op de bijrijders stoel ligt bijvoorbeeld? Is dit uit te zetten?

Ten tweede ook wat kleins hoop ik; de ene keer zie ik linksbeneden in het dashboard de buiten temperatuur en de andere keer de tijd. Maar elke keer als ik wil weten hoe laat het is kijk ik natuurlijk naar de temperatuur.. mis ik iets?

Dan gaan we naar de climatronic, deze doet het liefst waar hij zin in heeft qua blowstand. De ingestelde temperatuur word wel bereikt en behouden maar de ene keer blaast hij hard dan weer zacht. Ook hoor je soms een gek geluid uit de dashboard komen weet niet waarmee ik het kan vergelijken. De codes die de clima aangaf bij een reset waren 02 en 2c6? (Geloof ik)

Verder zit er nu geen radio in, en vind ik de aansluiting ook apart. Volgens mij mist er iets, de witte stekker kan ook niet verder naar voren komen. Hier hoort lijkt mij een iso verlengstekker aan of heb ik een groter probleem? (En waarvoor dient dat vierkante blauwe stekkertje rechts van de witte?)
20191121_190438.jpg

Dan misschien wel het grootste probleem in mijn ogen: tussen de 20km/u en 40 hoor ik linksvoor een soort hobbel. Ik hoor het meer dan dat ik het voel. Het klinkt het luidst op 30km/u. Stuur staat stil en auto schud niet. Voel het alleen in me linkervoet als ik deze plat op de grond zet.... beetje moeilijk uit leggen.

De banden zijn zgan en er zit linksvoor geen hobbel of schroef oid in de band. Dacht zelf aan wiellager maar enig idee of ik nog dingen kan testen?

Ook klinkt hij als een fijne diesel... klein beetje getik. Of het komt omdat ik nu alles hoor doordat ik zonder radio rijdt en gelezen had over kantelende zuigers. Ik hoor het amper maar toch is het er wel.

Beetje lang topic hoop dat iemand uberhaupt tot hier gekomen is en nog energie heeft te reageren. Alle tips zijn welkom op welk punt dan ook.

Hoor het graag, groeten.

20191119_072515.jpg
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 75pk 
  • Leuk
Waarderingen: Randhier9N3
Euro 98 en Shell V Power 98 zijn beide goed, tegenwoordig staat op elke pomp E5 of E10. Niet elke pomp heeft E5, aan jou dus de keus om door te rijden of wel E10 te tanken. Verdiep je eens in het verschil tussen E5 en E10 en wat het met je auto kan doen, als die daar niet geschikt voor is.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2019-11-22 om 06.34.12.png
    Schermafbeelding 2019-11-22 om 06.34.12.png
    12.2 KB · Weergaven: 11
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Scribbie
Linksonder in je dashboard (toerenteller) zie je de klok, maar als het buiten onder de 4graden wordt, verspringt die automatisch naar de buitentemperatuur om aan te geven dat het glad kan worden. Aan het uiteinde van je ruitenwisser hendel zit een knopje, waarmee je de display in je toerenteller kan verzetten naar een andere waarde.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Scribbie
Als ik naar de kabels voor de radio kijk, ben ik bang dat de originele (ISO) stekkers er afgeknipt zijn want ik zie een hoop isolatietape en stekkertjes die er aangeknepen zijn.
Het mooiste zou wel zijn om hier weer ISO stekkers op te laten solderen.

Die vierkante stekker lijkt wel een connector voor een CD-wisselaar of iets dergelijks? Kijk eens of je kunt zien waar deze uitkomt?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16V 100PK 
  • Leuk
Waarderingen: Scribbie
Hartstikke bedankt voor alle reacties verwelkomingen en soluties. Ik zie mijn auto straks voor het eerst in het licht en ga meteen even achter alles aan wat jullie zeggen.

Dat van de radio ben ik niet echt blij mee als het afgeknipt is want ik ben zelf a technisch een iso eraan klikken kan ik nog wel maar zodra er geknipt is word het een drama. Dan word het laten inbouwen maar ben ik bang. Ga vanmiddag even naar een inbouw service om te vragen wat zij ervan zeggen. De kabels kan ik echt niet naar voren trekken verder. Er ligt achterin de kofferbak inderdaad een cd wisselaar.

Ik koppel even terug als ik meer weet ben nu op me werk tot 1.

Nogmaals bedankt voor de reacties!
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 75pk 
Pioneer cd wisselaar zeker?

Klopt

Heb je geprobeerd om de kabels naar je toe te trekken, soms zitten ze vast weggedrukt. Met een beetje lostrekken kan er wat te voorschijn komen.

Je hebt helemaal gelijk (y):cool: ik ben langs car deluxe gereden en bovenstaande foto laten zien. Hij kon mij meteen vertellen dat er een radio van pioneer met casette bandje in zat en dat de witte stekker op de foto nog bij die radio hoorde. Dus heb het boven vakje er maar even uitgetrokken en ja hoor, daar zaten al mijn kabels dus klem. Radio hangt er nu dus in!

Ben net bij thuiskomst tot de ontdekking gekomen dat de linker voorband ook zachter is als de rest. Zo even langs een pomp om de banden spanning op 2.2 te zetten en nog maar eens goed controleren of er geen schroef in zit. Hopelijk is hierna het geluid ook weg.

Verder over de climatronic, het geluid wat ik eruit hoor komen kan ik het best beschrijven als ramen lappen. Alsof je met de trekker de ruit schoon veegt. Heel apart.

Heb trouwens al het bovenstaande niet meer gehoord sinds ik me radio erin heb zitten Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 75pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Heb twee andere vraagjes,

Is de ruitenwisser sproeier bediening niet knipperlicht naar voren duwen?

En de ene keer gaat mijn achterruitwisser aan bij het in zijn achteruit zetten en de andere keer niet.

Kan beide nergens vinden, of de ruitenwisser sproeier moet kapot zijn..

Hoor het graag :)
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 75pk 
Je moet de rechterhendel doordrukken van je af (richting tellerplaat), dat is voor de sproeier achter.
De rechterhendel naar je toe trekken en vasthouden is wiswas voor.

De sproeiers willen nog wel eens verstoppen: wellicht met een naaldje even voorzichtig schoonmaken als het niet werkt.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Dank jullie wel.

Als de sproeiers verstopt zouden zitten, zou je dan wel een pomp moeten horen aanslaan? Want ik hoor helemaal niets zowel voor als achter niet.

En ik vroeg mij af, dat hobbel gevoel/geluid kan dat ook uit de bak komen? Is dat logisch als ik links voor zeg? Of zou je dat dan ook onder en boven de 20-40km/u moeten horen?

Heb een polo 6n? Gehad uit 1998 en die had een schrapend geluid uit de bak komen maar dat ging weg zodra ik de koppeling in trapte. Hier gaat het geluid gewoon door. Hoop namelijk echt dat het wat is met lagers kineten of draagarmen.

De velgen en banden zijn na vandaag in elk geval uitgesloten.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 75pk 
Welkom met je mooie wagen. Die van mij is ietsjes nieuwer. (NB versus NF) Wat heeft die van jou gelopen.

Wat heb je zoals er op zitten als luxe? (misschien even een foto van je dashboard plaatsen?) Je hebt in ieder geval een regensensor als ik het goed zie. Iets wat ik helaas mis.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: Scribbie
Goededag Ruud,

De auto heeft momenteel 194.000 gelopen NAP. En heb er 2100,- voor neer gelegd met nieuwe apk (deze word maandag afgemeld).

Ik heb werkelijk geen idee wat er allemaal op zit. Dus regensensor? Als jij het zegt haha. Wat doet dit precies? Heeft dit te maken met de ruitenwissers? Want de intervallen tussen de wisbeurten verschillen per keer en is wederom geen pijl op te trekken.

Wat ik wel weet is
- Centrale vergrendeling (2x drieknops uitklap sleutel)
- Alarm (en loeihard ook!)
- Climatronic
- Elektrisch verstelbare spiegels
- Elektrische ramen
- Mistlampen voor
- Cruise controle.

En daar houdt het ook wel zo'n beetje op geloof ik.

Zal straks even foto posten van de binnenkant.

Overigens iemand enig idee of de automatische deurvergrendeling na 15 tot 20 seconden uit te zetten is ergens? Hij doet het overigens niet altijd maar dat zal wel omdat ik nog steeds van alles indruk elke keer. Maar ik ga vroeg of laat me sleutels op de bijrijders stoel vergeten en dan gooit ie zichzelf wel mooi op slot.....

Hoor het graag..
Greets.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 75pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!