Polo 9n 1.4 EGR probleem

anno38

Nieuw lid
hallo.
bij mijn polo 9n uit 2003 ging laatst motor storing lampje oranje branden. Laten uitlezen bij universele garage en blijkt iets met EGR te zijn.
Hebben toen reinigings spul in tank gegooit maar dat helpt niet. Is zoiets op te lossen door het schoonmaken van de EGR klep of moet er meer gebeuren misschien?

Ik ben niet echt een sleutelaar maar als het niet al te moeilijk is , dan kan ik het zelf misschien. Anders laat ik het wel doen. Weet niet eens waar die egr klep zit :)
heeft iemand wat advies hierover?

Kan aan je lambdasonde/sensors liggen. Deze zal je moeten vervangen en de storing wissen. Maar geeft het diagnose apparatuur niet specifiek aan wat er mis is? Bij mij brand al een tijdje het motormanagement lampje, uitlezen: vliegwielsensor.

Denk dat dat lampje om meer dingen kan gaan branden.

nee uitlees apparaat geeft niet meer aan. misschien beter laten uitlezen bij een vw dealer met vag-com uitlees apparaat?

Denk dat je dat als eerst moet doen. Dan weet je waar je moet zoeken. Misschien heel makkelijk op te lossen. Maar zoals ik al zei het lampje kan meerdere oorzaken hebben, niet perse egr. Laten uitlezen! :)

Ik woon in Amsterdam. Helaas een stukje rijden. Ik heb zelf ook een EGR probleem. Gisteren geprobeerd schoon te maken maar het helpt niet. Die van mij is defect en heb ook een nieuwe besteld bij mister-auto voor 113. 80 euro goedkoper dan bij de dealer.

Volkswagen  Polo 
Ik denk dat je met een kleine uur wel klaar bent. Ik heb zelf de accu + bak er wel uitgehaald om lekker te kunnen werken.

Volkswagen  Polo 
Ja! Succes! Als je iets weet laat t hier weten. Kunnen we allemaal iets bijleren!

Ik heb ook mn EGR klep vervangen omdat de dop er aan de onderkant uit geschoten is tijdens het rijden. Maakt een geluid als of je uitlaat er af ligt.

Als je je EGR klep vervangen hebt wel even inleren met VAG.

Ik had mn nieuwe EGR klep er op zitten en toen gaf die ook dit storings lampje. Weet niet of je hem al schoongemaakt hebt? als je dat al wel hebt gedaan daarna ook weer opnieuw inleren, is ook zo met je gaskleppen huis anders krijgt de boordcomp. verkeerde waardes door waardoor je dus een storingsmelding krijgt.

Vervangen van EGR klep is ongeveer een uurtje werk. Accu bak hoef je niet weg te halen is wel makkelijker. Ik heb het niet gedaan.

Trouwens het schijnt wel een standaart kwaal te zijn bij de 9N

Is inderdaad een standaard kwaaltje. Vervangen is echt zo gedaan. Inleren wil ik wel voor hem doen als die rit maakt. Zit de EGR op dezelfde plek bij een 1.4?

Volkswagen  Polo 
Ik heb hem laten uitlezen, maar er was geen foutcode van het motormanagement. wel wat andere zoals lage accu spanning en een fout door zelf ingebouwde alarm systeem o.i.d. . Ze hebben toen gerest en toen ik weg reed brande lampje weer. ben toen terug gegaan, weer uitgelezen en zelfde verhaal. Toen hebben ze met lopende motor gereset en toen lampje blijft tot nu toe uit. Kan een lage accu spanning dit veroorzaken of een aftermarket alarm systeem een storing veroorzaken? Hoe kan het dan dat het uitlees apparaat van de universele garage , een probleem met EGR aangeeft? snap daar weinig van

*update* ik heb een uitlees apparaatje gekocht en die geeft P0401 aan . exhaust gas recirculation "a" flow Insufficent detected

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!