polo 6r gti

hey Jordy, Wat ik weet als tdi rijder dat de GTI het best wel een probleem auto geweest is. Wil je een betrouwbaardere auto ga voor een 6c gti. Maar qua prijs veel duurder.. Bluegt mischien een goed alternatief.
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
maar vraag is aan de gti rijders hier hun ervaringen... die kunnen jou precies vertellen de good and bad things.. succes....
maar rij de al n polo? stel je zelf ff voor op het forum. dan zal de hulp nog beter zijn
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
ik ben jordy 20jaar rij momenteel een Peugeot 107 voor naar het werk op en neer! vind je polo 6r/6c hele mooie auto om te zien wel de r line of gti!
ben me nu beetje aan het verdiepen de goeie en slechte verhalen dus vandaar mijn vraag?
laat jullie ervaringen maar weten

gr jordy
 
audi  a3  1.2 tfsi 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Jordy, ik heb ervaring met de 6R gti.
Mijn korte maar duidelijke advies, niet kopen. Heb er zelf 1 en al ellende aan gehad. Toen maar besloten de gti te verkopen en een Blue GT aan te schaffen.
Gechipt nu 193pk en heb er tot op heden nul problemen mee gehad!

Dus, neem een 6C GTI of anders een 6R Blue GT!
 
Volkswagen  Polo 6R Blue GT  1.4 140pk (193pk JD) 
  • Leuk
Waarderingen: jordy123
Heb een R-line TSI met 105 pk uit 2014. Lekker pittig want het weegt nog geen 1.000 kg !
Deze uitvoering kun je tunen naar 140 pk en 215 Nm met een andere chip. Kost ongeveer
450 euro als je het bij de gerenommeerde zaken laat doen :)
Heb er nu 22.000 km mee gereden en met 23.000 gekocht. Tot nu toe geen euro onkosten
gehad en heb maar 250 ml olie bij hoeven te vullen ! Echt een heerlijke, betaalbare en
sportieve Polo. Kijk maar eens op www.gaspedaal.nl Kun je ook de opties aangeven die
je graag wilt. Succes met je keuze en houdt ons op de hoogte !
 
  • Leuk
Waarderingen: jordy123
Je zou kunnen kiezen voor een 1.2 TSI met een R-Line pakket. Deze motor kan bij JD Engineering gechipt worden naar 140 pk.

De 1.2 TSI met motorcode CBZ heeft / krijgt vaak problemen met de distributieketting. Deze gaat ratelen bij koude start, en kan op den duur breken met alle gevolgen van dien.

Een goed alternatief is een Blue GT. Hierin ligt een 1.4 TSI met 140 of 150pk. Deze motor is ook geleverd in de Golf, en vrijwel probleemloos. Motorcode CPT / CZE.

De GTI met 1.4 TSI met motorcode CAV is een motor met turbo en compressor. Deze staat bekend om zijn ratelende distributieketting, en zijn extreme olieverbruik.
Hieronder hebben de collega's van Hartog Tuning het mooi uitgelegd!

http://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=90

Veel plezier en succes met de zoektocht naar een mooie Polo!

David
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Heb een R-line TSI met 105 pk uit 2014. Lekker pittig want het weegt nog geen 1.000 kg !
Deze uitvoering kun je tunen naar 140 pk en 215 Nm met een andere chip. Kost ongeveer
450 euro als je het bij de gerenommeerde zaken laat doen :)
Heb er nu 22.000 km mee gereden en met 23.000 gekocht. Tot nu toe geen euro onkosten
gehad en heb maar 250 ml olie bij hoeven te vullen ! Echt een heerlijke, betaalbare en
sportieve Polo. Kijk maar eens op www.gaspedaal.nl Kun je ook de opties aangeven die
je graag wilt. Succes met je keuze en houdt ons op de hoogte !
Ik kan dit alleen maar bevestigen wat @HoMi zegt.
105 pk rijd echt lekker pittig en dan in combinatie met de 6 handbak kun je op de snelweg lekker rustig in lage toeren rijden ideaal.
Qua mankementen heb ik tot nu tu alleen de waterpomp kapot gehad het schijnt dat die nog wellis kapot willen gaan.
Als je gaat kijken naar een polo met een distrubitie ketting luister dan even bij koude start goed of die niet te lang blijft ratelen.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Als je toch meer vermogen wil kan ik zeker een BlueGT aanraden en die laten chippen. Met RON98 en goede afstelling rond de 200pk (niet heel veel minder dan een gechipte GTI), een stuk betrouwbaarder en ook nog eens zeer zuinig vanwege ACT (tot 120-130km/u afhankelijk van tegenwind gaat hij op 2-cyl en rij je 1 op 17 (bij ~120km/u).
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: dov en jordy123
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!