Polo 6R GTI of Scirocco Highline Plus 1.4 TSI

Snowdude zei:
Wat is het uiteindelijk geworden?
Ik ben nog mijn opties aan het verkennen. Nu ik bij mijn ouders woon is alles een optie. :| Dat het een Volkswagen wordt staat min of meer vast. Een Polo GTI of Scirocco kost me netto € 300,- p/m (brandstoftoeslag + bijtelling); wel onbeperkt privekilometers, geen verzekerings-, houderschaps- en onderhoudskosten meer. Als de Polo 1.6 TDI Bluemotion nou 1 grammetje minder zou uitstoten (95 ipv 96) dan had ik met een Bluemotion kunnen leven. Ik zie mijzelf mijn 206-je met 110Pk niet verruilen voor een 1.2 driecilinder, hoe strak zo'n Polo ook mag zijn. Vanwege het beleid van onze regering is het in mijn situatie of spotgoedkoop een 1.2 TDI Bluemotion rijden of € 300,- bijlappen voor een "fatsoenlijke" auto. Auto's en autorijden zijn mijn hobby, dus dat mag wat kosten en ik kan het geld nu wel missen, maar een contract is voor vier jaar.

Excuses voor het offtopic geneuzel.
 
Raddraaier, ik heb de afgelopen weken met met hetzelfde gelopen, alleen was bij mij de keuze jetta 1.4tsi 122pk dsg. golf met de zelfde motor of polo gti.
Voor mij is de gti uiteindelijk de goedkoopste en met het meeste vermogen en waarschijnlijk op korte termijn leverbaar.

Keuze om geen golf te nemen, is dat ik hem enigzins saai vind en daarnaast dus duurder werd, ca. 25 euro netto pm.
Geen Jetta, te lange levertijd...
Geen sirocco, is geen dsg met 20% bijtelling, wilde nu echt weer eens automaat gaan rijden en die dsg is echt super.
Daarbij is de huidige polo dus danig groot (oude golf III, IV) dat ik ook de ruimte voldoende vind (heb een golf IV gehad ergens in 2004).
En een gti blijft toch tot de verbeelding spreken hè, soort van stoute jongens droom hahaha 180pk met dsg.
En voor jou beeldvorming, mij is contract ook voor 4 jr, ben al heel lang het huis uit en mijn huidige auto is een 3-serie, die ik toch wel zal gaan missen, maar de komende auto+ het geld wat ik over houd pm maakt veel goed.

Succes met je keuze!

Ps: door hier een beetje rond te hangen ben ik wel een beetje aangestoken met het polo virus ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!