Polo 6R GTI of Scirocco Highline Plus 1.4 TSI

Ik twijfel tussen een Polo 6R GTI (reflexzilver, Executive Plus pakket en Advance pakket) of een Scirocco Highline Plus 1.4 TSI BlueMotion (Candywit, plaatsbesparende reservewiel). Maar omdat de leasemij. centraal inkoopt lijken mij de mogelijkheden tot een proefrit beperkt. Opties boeien me niet zo, de meest gewaardeerde optie vind ik vermogen. Maar het design en voorkomen van de Scirocco sla ik weer hoger aan. Wat denken jullie?
 
Wordt het kiezen tussen een 122 of 180 pk?
Wij hebben thuis een golf plus met 122 pk en een polo gti.
De golf rijdt goed, maar heeft weinig kick met rijden als je doortrekt in de versnellingen. Dat is met de polo gti compleet anders.
 
Persoonlijk zou ik de Scirocco kiezen, het gebrek aan vermogen is wellicht op te vullen met een chip. Klinkt natuurlijk cliché. De Polo is sneller en sportiever maar de Scirocco groter (,mooier) en sorry jongens, als ik mocht kiezen.. Dan werd het een Scirocco Stick Out Tongue .

Plz geen ban ;)
 
Raddraaier zei:
Ik twijfel tussen een Polo 6R GTI (reflexzilver, Executive Plus pakket en Advance pakket) of een Scirocco Highline Plus 1.4 TSI BlueMotion (Candywit, plaatsbesparende reservewiel). Maar omdat de leasemij. centraal inkoopt lijken mij de mogelijkheden tot een proefrit beperkt. Opties boeien me niet zo, de meest gewaardeerde optie vind ik vermogen. Maar het design en voorkomen van de Scirocco sla ik weer hoger aan. Wat denken jullie?

Een auto kopen zonder proefrit te maken in beide zou ik niet snel doen.
Vraag aan de centrale inkoop met welke dealer(s) ze zaken doen zodat je daar een proefrit kan regelen. Dat moet geen probleem zijn lijkt mij.

Heeft de Rocco 122 of 160 pk? Wil je een 3 drs of 5 drs auto, wat is handiger voor jezelf?
Ik mag aannemen dat je de Rocco dan ook met DSG wilt hebben, zo kan je wel een beter vergelijk maken met de Polo GTI die alleen met DSG te krijgen is.
 
Proefrit polo gti wordt moeilijk.

Proefrit rocco bluemotion moet zeker wel kunnen.

Ik zou voor de meest uitgebreide polo gaan ;) dan voor de cheap(ste) rocco. Maarja ligt ook aan je levensomstandigheden. Heb je een grotere auto nodig? (niet dat de rocco zo heel groot is)

gr
 
volgens mij kan je een bomvolle Polo GTI kopen + Meer PK's en Goedkoper
De Polo heeft toch neerklapbare bankjes? een Rocco heeft dat denk ik niet of wel?
kan nog wel eens handig zijn als je iets gaat vervoeren ofzo ;)

de Rocco is echt meer looks en is ook velen malen duurder (net zo duur als de Golf) en de opties zijn dan ook weer 2x zo duur :(

Bottomline: Knallen met een Polo GTI 180PK
 
Een sirocco met dsg (160PK) staat voor € 31.490,- in de prijslijst.
Zo ver kom je met alle opties op een Polo GTI niet eens volgens mij..

Of je moet naar de Bluemotion versie kijken, die staat er voor € 27.490,- in.
Daar kom je met een Polo GTI met extra's ook zo op..

Ik zou in ieder geval eens proef gaan rijden om te kijken of een DSG iets voor je is.
Het bevalt mij tot dusver erg goed.
 
Een bluemotion is volgens mij nooit zo duur. standaard bluemotion is ongeveer 16k nu ofzo? en als je hem helemaal volgooit volgens mij kom je dan op 21-22k waar haal jij die 27.490 dan vandaan? bedoel je misschien niet de 1.2 TSI? daar kun je die dure opties zoals Bi-Xenon, Panorama dak, Automaat DSG-7, Half leer half alcantara stoelen bestellen
 
Het gaat inderdaad om de Polo GTI 180PK vs Scirocco 1.4 TSI 122PK Bluemotion. Qua prijs ongeveer gelijk bij de Polo heb je een bak extra vermogen, xenon, navigatie, alarm en Bluetooth telefoonvoorbereiding erbij.
 
Snowdude zei:
Raddraaier zei:
Ik twijfel tussen een Polo 6R GTI (reflexzilver, Executive Plus pakket en Advance pakket) of een Scirocco Highline Plus 1.4 TSI BlueMotion (Candywit, plaatsbesparende reservewiel). Maar omdat de leasemij. centraal inkoopt lijken mij de mogelijkheden tot een proefrit beperkt. Opties boeien me niet zo, de meest gewaardeerde optie vind ik vermogen. Maar het design en voorkomen van de Scirocco sla ik weer hoger aan. Wat denken jullie?

Een auto kopen zonder proefrit te maken in beide zou ik niet snel doen.
Vraag aan de centrale inkoop met welke dealer(s) ze zaken doen zodat je daar een proefrit kan regelen. Dat moet geen probleem zijn lijkt mij.

Heeft de Rocco 122 of 160 pk? Wil je een 3 drs of 5 drs auto, wat is handiger voor jezelf?
Ik mag aannemen dat je de Rocco dan ook met DSG wilt hebben, zo kan je wel een beter vergelijk maken met de Polo GTI die alleen met DSG te krijgen is.

Bedankt voor het advies, heb graag een proefrit voor ik de knoop doorhak. Mijn gevoel zegt Polo GTI, maar zo'n Scirocco is toch een klasse hoger (stiller, geavanceerdere multilink onderstel).

Code:
Model
Polo GTI 1.4 TSI 132 kW/180 pk 7-DSG		Totaalprijs € 27.089,00	
Lakwerk
Reflexzilver	€ 550,00	

Uitrusting van het interieur
Zwart

Speciale uitvoering
Advance pakket		€ 1490,00	
Xenonverlichting
Panorama schuif-/kanteldak
	
Executive Plus pakket		€ 1.060,00	
Volkswagen radio-navigatiesysteem 'RNS 310'		€ 0,00
Alarm 'Plus'		€ 0,00	
CD-ROM Benelux (via acc. en BPM-vrij)		€ 129,00	
Multimedia aansluitbox		€ 0,00	
Telefoonvoorbereiding		€ 0,00

Vier deuren inclusief elektrische raambediening achter		€ 470,00

Code:
Model
Scirocco Highline Plus 1.4 TSI BlueMotion Technology 90 kW/122 pk 6-versnellingen		Totaalprijs € 28.960,00		

Lakwerk
Candywit	€ 0,00	

Uitrusting van het interieur
Merlin, zwart		

Speciale uitvoering
Plaatsbesparend reservewiel		€ 70,00

Highline Plus zit wel lekker in de spullen (inclusief panoramadak en climate control). BlueMotion is synoniem voor SlowMotion :) En de Polo GTI is wel lekker vijfdeurs (pre), DSG heeft ook licht mijn voorkeur. Hoe is de GTI voor het kilometervreten? Ik heb nu een 206 1.6-16v met Eibach Pro sportonderstel en vind dat nog wel acceptabel.
 
nou ga er maar vanuit dat het verbruik voor de Scirocco ook zwaar tegen gaat vallen dus zooo Bluemotion is die niet...iemand die ik ken heeft ook de 1.4 TSI en hij rijd gemiddeld 1 op 11-12 ofzo
de Polo GTI rijd denk ik 1 op 9-10 en is stukken sneller :)
maar is de Rocco niet erg kaal? je hebt geen enkele optie aangevinkt terwijl je dat bij de Polo GTI wel hebt gedaan is het omdat je budget 30.000 euro is?

eigenlijk weet je het antwoord al!! DE POLO! WAT ANDERS? :mrgreen:
 
Hmm, de Sirocco Bluemotion is lichter dan de Polo. Volgens de VW site is de Sirocco blumotion 1219 KG. (de 160 pk met dsg is 1260)

Een Polo GTI 5 deurs weegt 1269 KG. (1.2 TSI 3 deurs met handbak maar 988 KG)

Ik heb ervaring met de 122 PK motor in een Golf 5 en in een Golf Plus (1316 KG)

De 122 PK motor rijdt prima, als je er voor de 1e keer in stapt denk je "is dit een 1400 cc motor ?"
Maar zoals ik al eerder schreef is de fut er op hogere toerentallen wat uit. Natuurlijk kun je er prima mee inhalen, en stevig door rijden lukt ook wel.


De 1.4 in de Polo GTI heeft een compressor en Turbo (de 122 pk alleen een turbo) en dat zorgt ervoor dat je op lage toeren al veel koppel hebt, en de turbo is erop gedimensioneerd om ook op hoge toerentallen veel koppel vermogen te leveren.
Dit is volgens mij met de 122 PK anders, en meer gericht op zuinig rijden.

Ik denk niet dat ik terecht de Sirocco slowmotion genoemd heb. (0-100 in 9.7)
Dat is meer voor de Polo Bluemotion die er 13.9 seconden over doet :mrgreen:
 
KYC zei:
nou ga er maar vanuit dat het verbruik voor de Scirocco ook zwaar tegen gaat vallen dus zooo Bluemotion is die niet...iemand die ik ken heeft ook de 1.4 TSI en hij rijd gemiddeld 1 op 11-12 ofzo
de Polo GTI rijd denk ik 1 op 9-10 en is stukken sneller :)
maar is de Rocco niet erg kaal? je hebt geen enkele optie aangevinkt terwijl je dat bij de Polo GTI wel hebt gedaan is het omdat je budget 30.000 euro is?

eigenlijk weet je het antwoord al!! DE POLO! WAT ANDERS? :mrgreen:
Rocco Highline Plus is behoorlijk compleet. En als de keuze was een volle Rocco of een volle Polo dan was de twijfel erniet eens geweest :)

Polo weegt trouwens 1169kg (ledig gewicht) en Rocco 1219kg (ledig gewicht). 0-100 in 6.9s is wel supersnel. :mrgreen:
 
Raddraaier zei:
Polo weegt trouwens 1169kg (ledig gewicht) en Rocco 1219kg (ledig gewicht). 0-100 in 6.9s is wel supersnel. :mrgreen:
Op mijn kenteken staat:

Massa Rijklaar: 1269
Massa ledig voertuig: 1169

Dan telt het PK verschil nog meer, dat bedoelde ik eigenlijk.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!