polo 6r gti lamp in polo bm proberen???

RvW, Keep us posted ! :)

Zou mooi zijn als je ook wat foto's neemt van je project. Ik kan je wel vertellen dat jij de eerste zal zijn in Nederland straks als je de boel werkend krijgt :eek:
 
RvW zei:
Hoi Cornesagt, ik heb een set Bi-xenon koplampen welke ik probeer in te bouwen in een BM. Ten eerste is de aansluitstekken stekker al niet het zelfde (de xenonlamp heeft meer pootjes), dit hebben we opgelost door een kabelsetje Golf V te kopen (Duitsland) en deze stekker past.

Na wat zoekwerk met de multi-meter de juiste verbindingen gevonden en de xenonlamp aangesloten. Zolang je de auto niet op contact zet kan alles in de xenonlamp laten branden; Bi-xenon, Ledstrip, knipper en de hoekverlichting (de H7 lamp) in het midden.

Maar met de auto op contact grijpt het Canbus systeem in en gooit de spanning van de koplamp er volledig af en dus niets meer branden en de bordcomputer in de veilige modus!. Dus op deze eenvoudige wijze kan je de xenonlampen absoluut niet aansluiten!

Na me wat verdiept te hebben op diversen Duitse sites ben ik er achter gekomen dat het een hele operatie is om xenon in een BM te zetten en heb je de volgende onderdelen er absoluut bij nodig;
BMC (bordcomputer) 7H0937089B Z06 ca. 300€
Hoogteregeling op de achteras 6R0941273B ca. 100€
Hoogtereging stuureenheid 6R0907357 Z03 ca. 170€
Xenon koplampen L/R compleet 6R1941039A/B > 900€ 2e hands!

Dan moet je de BMC compleet nieuw bekabelen, de oude originele bekabeling is niet bruikbaar (kan je laten liggen). De hoogte regeling inbouwen en de BMC opnieuw laten inlezen bij de dealer of andere expert. Ik heb hiervoor het complete bekabelingsschema! De totale kosten voor ombouw zullen de 2000€ benaderen. Ik weet niet of die prijs het waard is om xenon in een BM in te bouwen.

Ik heb persoonlijk een compleet set xenon lampen goedkoop 2e hands kunnen kopen, waardoor ik nu maar door ga, maar krap achteraf op het hoofd wat ik heb aangehaalt? Ik zal via dit forum mijn vordering van inbouw kenbaar maken en wil mijn ervaring graag delen.

Maar bezint eer je begint!


hmmm dat uitschakelen door de vag com.. kan je niet gewoon vag com annuleerders erop bij aansluiten om dit uit te schakelen ? ik had dit probleem bij de after market xenon lampjes in de H7 koplampen (niet de Xenon) werkend zonder contact, zodra ik de auto start flikkerden ze en schakelde VAG com mijn lampen uit. maar met een Vag com annuleerder (ebay.co.uk : 15 euro ofz voor 2) kreeg ik ze dus wel werkend, mss dat dit ook werkende te krijgen is op de xenon koplampen ? want is in feite ook enkel maar een ballast en lamp wat erop aangesloten is ?

Of ben ik verkeerd.. ik zou het alvast eens proberen
 
ChrisPoloParts zei:
Ik lees op de Duitse fora dat het niet zo maar gaat, kunset is bezig met een stekkersetje maar de ontwikkeling daarvan is nog afgerond volgens de verhalen. Ik zou niet zomaar even een Xenon lamp van een GTI er in prikken de kans bestaat dat je de bedrading van de auto of de GTI lamp(regelapparaat daarvan) oprookt.

Is er inmiddels al iets meer bekend.
 
Ik wil graag even op dit onderwerp reageren. Ik ben Wouter, eigenaar van een webshop met motor gerelateerde artikelen. Nu verkoop ik daar sinds een tijdje Bi-Xenon projectors, en overweeg om deze, kant en klaar in de koplamp ingebouwd, in een aparte webshop te verkopen. Ik begreep dat vooral de H4 koplamp van de Polo een erg belabberde opbrengst heeft, het verschil zal dan echt verbluffend zijn. Het aantrekkelijke is ook dat het voor een veel lager bedrag kan dan de bedragen die in dit topic genoemd worden (schatting tussen € 300 en € 400 all in, Pilot kwaliteit materiaal).

Een tijdje geleden heb ik deze projectors al in een motor ingebouwd, en het resultaat is in vergelijking tot standaard halogeen en plug & play xenon. Doet Youtube filmpjes insluiten het hier niet?

[youtube:12ig02az]http://www.youtube.com/watch?v=RpOFCj2QRAo[/youtube:12ig02az]

Voorbeeldje van zo'n ombouw op een Golf V
P1240003-1.jpg

P1240023-1.jpg


En het belangrijkste: een superstrakke lichtopbrengst. Geen licht in het gezicht van je tegenliggers, maar mooi egaal verspreid over de weg.
1298211860-450.jpg


Nu ben ik op zoek naar iemand die dit voor een zeer zacht prijsje in wil laten bouwen in zijn Polo met (het liefst) H4 koplampen. Ik heb de auto 1 of 2 dagen nodig hier in Ermelo om beelden van voor en na te maken, en om de boel in te bouwen natuurlijk. Ik heb al iemand benaderd via de PM, maar als diegene niet reageert of geen interesse heeft dan heb ik iemand anders nodig, dus als er interesse is hoor ik dat graag.
 
ja bij de oude jetta/golf V is dat enkel een verschil van de lens. bij de polo is dat nu eenmaal heel anders.. het gaat om de koplamp in zijn geheel, niet enkel de lens willen erin hebben.

heb je bij die ombouw ook de spiegel verwijderd en een matte achtergrond geplaatst van de jetta/golf 5 ?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!