polo 6r gti lamp in polo bm proberen???

hallo is er iemand met een polo 6r gti die het geen bezwaar zou vinden om zijn koplamp een half uurtje in een polo 6r bm te laten zitten???
zou graag willen weten of de stekker past en of hij gaat branden in mijn bm in de computter hebben ze het al omgezet naar xenon omdat ik nu een after market setje heb.
maar om nu even een dikke prijs neer te tellen voor 2 xenon koplampen en dan erachter te komen dat bv de stekker niet past is voor mij geen optie,vandaar de vraag om even een koplamp te lenen van een polo gti rijder die hier ons mee wil helpen.denk dat er heel veel mensen op dit forum heel benieuwd zijn of het werkt en past.


WIE WIL ER HELPEN????????
 
Idd. een heel goed voorstel Cornesagt. Ik ben ook erg benieuwd.

Ik ken namelijk persoonlijk een voormalig chef werkplaats van VW, maar die wilde eerst zekerheid hebben voordat hij van alles moest gaan aanpassen etc.

DUS, GTI RIJDERS!!! HELP ONS BM'ers :)
 
Ik lees op de Duitse fora dat het niet zo maar gaat, kunset is bezig met een stekkersetje maar de ontwikkeling daarvan is nog afgerond volgens de verhalen. Ik zou niet zomaar even een Xenon lamp van een GTI er in prikken de kans bestaat dat je de bedrading van de auto of de GTI lamp(regelapparaat daarvan) oprookt.
 
ik las bij de advertentie van Sharky dit bulletpoint staan:

These headlights are specially manufactured for the VW Polo 6r, this is can be used on any model 6r Polo regardless if its a GTI or NOT. additional control units/programming may be required depending on model.

Misschien even aan de dealer vragen of die wat verheldering kan aangeven :roll: :roll: :?:
 
Ik zag dit op Kunset.de

http://www.kunset.de/products/de/VW-Loe ... lo-6R.html

Is dit de Hoogteregeling die je nodig hebt voor de GTI Koplampen?? dan zou je dit dus ook op een TSI of een BM kunnen monteren...mits je Winterpakket + Licht zichtpakket hebt. dan voldoe je echt compleet aan de wet.

dus 1000 euro + 350 ALWR = 1350 exclusief montage nog...ik weet dan niet of het moeilijk is zelf te monteren...anders ben je voor 1350 klaar en een middagje knutselen
 
ik heb kunset gemaild...ben benieuwd naar hun reactie...
maar aan de beschrijving van dat ALWR is dat idd een ombouwset om de bekabeling goed te krijgen inclusief sensoren etc...
 
ik kan deze DRL uitschakelen.

Jela heeft deze aangezet via vagcom kabeltje en je kan nu de DRL onderin je mistlampen dan uitschakelen en de Ledjes die in je koplampen zitten laten branden (anders heb je dubbele DRL...beetje overkill)
 
Check deze topic eens. Het komt er op neer dat het wel mogelijk is maar wel veel werk is en veel ervaring vereist is als je onder de 1500 wil blijven. Er is wel iemand die het voor 2800 euro doet :geek:
 
Whuahahah, 2800 euro lol koop je bijna al een halve polo voor! :mrgreen: VW wilt gewoon geen info vrij geven omtrent die lampen, want anders verkopen ze niks. Waarom de nieuwe autos die nu uit de fabriek komen wel ineens dagrij verlichting van een gti kunnen hebben?¿?! Pas dan gewoon het systeem aan snap je. Zoveel moeite zal dat niet moeten zijn en 1000 -2800euro is btw niet eens waard! :mrgreen: :mrgreen:
 
@Armo ik heb die topic gelezen en ze hebben het idd ook over de ALWR die ze dan moeten erin gaan bouwen. de koplampen zelf als je ze van internet plukt (Nieuw) zijn 2x GTI Koplampen bij elkaar 872 euro...dan moet je die kunset ding nog kopen 349 euro dus dat is al een redelijke investering en dan weet ik nog niet of het wel allemaal werkt (aansluiten heb ik geen verstand van) dus de kans is groot dat het allemaal niet feilloos op elkaar afstemt.

@Enzolino
de duitse fora had het er ook over dat je vagcom instellingen naar Xenon ofzo moet zetten...dus als je geld over hebt zeker wel de moeite waard anders gewoon Pilot Xenon? Ik heb het idee dat de Dealers het gewoon niet willen doen...omdat het teveel moeite is...ik heb het aan mijn dealer nog niet gevraagd maar ik vermoed dat ze ook de jackpot zullen gaan vragen.
 
Hoi Cornesagt, ik heb een set Bi-xenon koplampen welke ik probeer in te bouwen in een BM. Ten eerste is de aansluitstekken stekker al niet het zelfde (de xenonlamp heeft meer pootjes), dit hebben we opgelost door een kabelsetje Golf V te kopen (Duitsland) en deze stekker past.

Na wat zoekwerk met de multi-meter de juiste verbindingen gevonden en de xenonlamp aangesloten. Zolang je de auto niet op contact zet kan alles in de xenonlamp laten branden; Bi-xenon, Ledstrip, knipper en de hoekverlichting (de H7 lamp) in het midden.

Maar met de auto op contact grijpt het Canbus systeem in en gooit de spanning van de koplamp er volledig af en dus niets meer branden en de bordcomputer in de veilige modus!. Dus op deze eenvoudige wijze kan je de xenonlampen absoluut niet aansluiten!

Na me wat verdiept te hebben op diversen Duitse sites ben ik er achter gekomen dat het een hele operatie is om xenon in een BM te zetten en heb je de volgende onderdelen er absoluut bij nodig;
BMC (bordcomputer) 7H0937089B Z06 ca. 300€
Hoogteregeling op de achteras 6R0941273B ca. 100€
Hoogtereging stuureenheid 6R0907357 Z03 ca. 170€
Xenon koplampen L/R compleet 6R1941039A/B > 900€ 2e hands!

Dan moet je de BMC compleet nieuw bekabelen, de oude originele bekabeling is niet bruikbaar (kan je laten liggen). De hoogte regeling inbouwen en de BMC opnieuw laten inlezen bij de dealer of andere expert. Ik heb hiervoor het complete bekabelingsschema! De totale kosten voor ombouw zullen de 2000€ benaderen. Ik weet niet of die prijs het waard is om xenon in een BM in te bouwen.

Ik heb persoonlijk een compleet set xenon lampen goedkoop 2e hands kunnen kopen, waardoor ik nu maar door ga, maar krap achteraf op het hoofd wat ik heb aangehaalt? Ik zal via dit forum mijn vordering van inbouw kenbaar maken en wil mijn ervaring graag delen.

Maar bezint eer je begint!
 
KYC zei:
@Enzolino
de duitse fora had het er ook over dat je vagcom instellingen naar Xenon ofzo moet zetten...dus als je geld over hebt zeker wel de moeite waard anders gewoon Pilot Xenon? Ik heb het idee dat de Dealers het gewoon niet willen doen...omdat het teveel moeite is...ik heb het aan mijn dealer nog niet gevraagd maar ik vermoed dat ze ook de jackpot zullen gaan vragen.


Ik denk toch dat je over een module moet schikken om de bi-xenon werkend te krijgen. Wat je ook ken doen waar ik aan dacht althans, misschien is het mogelijk om uit een polo die total loss gereden de module uit te halen en die bij jou erin te laten bouwen.

Dan heb je de instellingen zowieso. Dom/ slim??? :roll: of de dealer vragen om zo'n module.
 
enzolino zei:
Ik denk toch dat je over een module moet schikken om de bi-xenon werkend te krijgen. Wat je ook ken doen waar ik aan dacht althans, misschien is het mogelijk om uit een polo die total loss gereden de module uit te halen en die bij jou erin te laten bouwen.

Dan heb je de instellingen zowieso. Dom/ slim??? :roll: of de dealer vragen om zo'n module.

Precies , wachten op een GIT met achterschade..
Of op een bedrijf als P&P die een GTI demonteerd.
Maar die weten ook wat het nieuw kost dus zullen het niet weggeven.
Blijft natuurlijk wel goedkoper als nieuw bestellen bij de dealer.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!