Polo 6R Bluemotion zelf onderhouden

Aan alle Polo 1.2 TDI Bluemotion expertsss,

Ik neem aan dat de meeste onder ons het liefst de onderhoudskosten (in een garage) zouden willen vermijden :roll:! Uiteraard kan men er niet altijd omheen, maar volgens mij zouden sommige onderhoudsbeurten best ZELF gedaan kunnen worden, toch? :) Bv, olie verversen, etc. etc. I
Ik ben (nog) geen kenner van wat er allemaal precies moet gebeuren in de 1.2TDI qua onderhoud, maar op het forum zijn er vast wel die dat weten ;)
Is het mogelijk dat iemand een soort van 'bucket-list' kan maken van wat er moet gebeuren en HOE het moet gebeuren. Misschien is dit ook interessant voor toekomstige geïnteresseerden :cool:! Thanks in advance Big Grin Ben benieuwd!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
Ik heb mijn laatste 2 beurten zelf gedaan, een grote, en een kleine beurt. Als tip kan ik je meegeven, pak een markeerstift en je serviceboekje. Als je alles markeert wat op jou auto van toepassing is, wordt het al een stuk duidelijker. Als je echt wilt weten wat en hoe raad ik elsawin aan. In elsawin staan de uitgebreidere onderhoudstabellen en kun je per taak zien hoe dit moet gebeuren. Let wel op dat je niet bespaart op kwaliteit, olie hoeft niet perse van castrol te zijn, maar moet wel aan de gestelde norm voldoen. Ga niet besparen op bijvoorbeeld een olieaftapplug die elke keer vervangen moet worden, want uiteindelijk gaat het je meer kosten dan dat je bespaart hebt.

Ik zal niet aansporen tot illegale praktijken, maar ik denk dat je zelf wel een oplossing kunt bedenken om aan elsawin te komen ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!