Polo 6R Achterverlichting uitzetten!

Hallo,
Ik heb gister mijn nieuwe achterlichten binnengekregen voor mijn polo.
Betreft de zwarte Smoke CARDna lichten.

Nu wil ik weten of er een mogelijkheid is dat als ik de schakelaar op stand 'O' zet dat dan ook alle lichten uit zijn.
Nu zijn mijn lampen continu aan, zowel voor als achter!

Is dit aan te passen? Is dat aan te leren in de auto?

Graag jullie reacties!

img0596mu.jpg


img0594ko.jpg
 
Had je dat altijd al, dat je achterlichten ook branden op stand "0"? Dus met de OEM-achterlichten? Of is dat pas gekomen na montage van je nieuwe achterlichten?
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Had je dat altijd al, dat je achterlichten ook branden op stand "0"? Dus met de OEM-achterlichten? Of is dat pas gekomen na montage van je nieuwe achterlichten?

Nee was met de originele lampen ook zo!
Hoorde toevallig net dat dat bij bijna alle nieuwe auto's standaard is!
Maar ik wil gewoon dat als het op stand 'O' staat, dat alle lichten (voor&achter) dus uit zijn!
 
Ok, dan zijn (de montage van) je nieuwe achterlichten in ieder geval niet de schuldige ;)
Wil je echt alle lichten uit hebben voor op stand 0, ook de DRL? Dat is volgens mij sowieso mogelijk middels een aanpassing met VCDS/VAG-COM. Weet zo snel niet welke byte&bit je daarvoor nodig hebt.
Wil je op stand 0 alles uit hebben maar wel de DRL aan op stand 0, dan weet ik niet of dat middels VCDS/VAG-COM is op te lossen als het nu zo werkt dat alles aan is. Kan namelijk ook een hardwarematige kwestie zijn. Wellicht een andere pin gebruiken op de lichtschakelaar?
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Ok, dan zijn (de montage van) je nieuwe achterlichten in ieder geval niet de schuldige ;)
Wil je echt alle lichten uit hebben voor op stand 0, ook de DRL? Dat is volgens mij sowieso mogelijk middels een aanpassing met VCDS/VAG-COM. Weet zo snel niet welke byte&bit je daarvoor nodig hebt.
Wil je op stand 0 alles uit hebben maar wel de DRL aan op stand 0, dan weet ik niet of dat middels VCDS/VAG-COM is op te lossen als het nu zo werkt dat alles aan is. Kan namelijk ook een hardwarematige kwestie zijn. Wellicht een andere pin gebruiken op de lichtschakelaar?

Welke pin moet dan omgezet worden? Weer je dat toevallig?
 
Je kan de DRL ook handmatig uit zetten staat in de handleiding
Dit werkt alleen met de oudere Polo's, bij mijn Polo (2012) stond het handmatig schakelen uit.

Het gaat om Byte 12,bit 1 = Daytime Running Light (DRL) adjustable (Manually AND/OR Instrument Cluster)
Pas als deze aanstaat dan kun je DRL schakelen volgens de methode in de handleiding.

Je kan ook de DRL met VCDS rechtstreeks aan en uit zetten via:
Byte 23, bit 6 = Function "Daytime Running Light (DRL)" active
 
Ik heb zojuist bij de lichtschakelaar een pinnetje omlaag gebogen en mijn voorlichten zijn op stand 'O' nu uit!
Heb ook geprobeerd de lichtschakelaar eraf te laten en dan op contact te zetten, en wat blijkt, de lampen krijgen dus constante spanning, zowel de ledjes voor, als de achterlichten!

Hoef alleen nu nog maar op stand 'O' de achterlichten uit te krijgen ....

Computerinstelling? of toch iets handmatigs?
 
Ik heb zojuist bij de lichtschakelaar een pinnetje omlaag gebogen en mijn voorlichten zijn op stand 'O' nu uit!
Heb ook geprobeerd de lichtschakelaar eraf te laten en dan op contact te zetten, en wat blijkt, de lampen krijgen dus constante spanning, zowel de ledjes voor, als de achterlichten!

Hoef alleen nu nog maar op stand 'O' de achterlichten uit te krijgen ....

Computerinstelling? of toch iets handmatigs?
Het klinkt als de Nordic setting, deze staat standaard aan in Scandinavie:
- Byte 12 bit 0 = -> Front and rear parking lights plus license plate lights are switched on with ignition on, light switch at "0".

Is dit niet aangezet toen ze de Dectane koplampen hebben geplaatst (voor de LEDs) ? Dit is makkelijk te checken door te controleren of de kentekenverlichting mee schakelt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het klinkt als de Nordic setting, deze staat standaard aan in Scandinavie:
- Byte 12 bit 0 = -> Front and rear parking lights plus license plate lights are switched on with ignition on, light switch at "0".

Is dit niet aangezet toen ze de Dectane koplampen hebben geplaatst (voor de LEDs) ? Dit is makkelijk te checken door te controleren of de kentekenverlichting mee schakelt.

Nee was ook al toen ik de auto kocht nieuw in de garage!
Nu weet ik alleen niemand bij mij in de buurt die dat kan aanpassen!
Woon in Heerlen ( zuid Limburg )
 
Hallo,
Ik heb gister mijn nieuwe achterlichten binnengekregen voor mijn polo.
Betreft de zwarte Smoke CARDna lichten.

Mooi ziet dat eruit! Ik heb gisteren deze toevallig ook aangeschaft en krijg ze over een kleine maand binnen... ook Dectane CarDNA. Echter bij mij komen ze in een zilverkleurige Polo. En heb bewust gekozen voor de zwarte, daar op de Highline uitvoerig ook veel zwart is gebruikt en ik een carbonspoiler heb. Staat denk ik ook erg mooi.

Hoe bevallen deze lichten je zover?

Djaggo: "Je kan de DRL ook handmatig uit zetten staat in de handleiding"; Hoe doe je dit dan...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!