Polo 6R 1.2i Motor houdt in

Sinds een half jaartje rijd ik een Polo 6R met een 70PK 1.2i motor. Altijd goed gegaan. Alleen sinds kort merk ik dat de motor soms in lijkt te houden.

Ik rij meestal korte ritjes 15-30km. Na een paar minuten begint dan het probleem. Het lijkt erop dat de auto steeds langzamer gaat rijden bij een zelfde gaspedaal positie, net alsof hij erg aan het inhouden is. Ook als cruise control aanstaat loopt de snelheid een beetje terug en dan klapt hij in 1x naar de juiste snelheid, door vol gas te geven.

Dit probleem treed dan een paar minuten op, en dan is het weer weg. Wat zou hier een verklaring voor kunnen zijn? Er branden geen lampjes en ik heb met een simpele obd dongle foutcodes proberen uit te lezen, maar ik kreeg niets te zien.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2i 
Ik heb ook een 1.2 tdi gehad.
Op een gegeven moment klapte mijn snelheid ook terug naar 100 km/uur en kon niet harder.
Een sensor moeten vervangen na diagnose bij Vw dealer.
Later ging ook EGR klep kaduuk.

Zou es naar de dealer gaan de boel ff laten uitlezen;)
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Ik heb ook een 1.2 tdi gehad.
Op een gegeven moment klapte mijn snelheid ook terug naar 100 km/uur en kon niet harder.
Een sensor moeten vervangen na diagnose bij Vw dealer.
Later ging ook EGR klep kaduuk.

Zou es naar de dealer gaan de boel ff laten uitlezen;)
Het is een 1.2i benzine, geen diesel. Het probleem is ook snelheids onafhankelijk. Bij het rustig optrekken kan hij inhouden maar ook op de snelweg als ie op 100km/h staat kan die ineens een paar km/h terug lopen en dan weer gas bij geven.

Het is inderdaad een goed idee om even langs de dealer te rijden, maar ik hoop even wat informatie in te winnen om een beetje beslagen ten ijs te komen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2i 
Zou inderdaad eens even beginnen met uitlezen.

Weet ook niet wanneer de laatste beurt is geweest, wie weet zijn je bougies versleten.
Beurt heeft ie een jaar geleden nog gehad. Had inderdaad zelf de gedachte dat hij soms niet op alle cylinders loopt, hij lijkt ook wat meer te verbruiken dan normal.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2i 
Klinkt als een ontsteking. Ik heb wel vergelijkbare problemen gehad bij Mn 6n2 1.4 16v. Ander motortje, maar zelfde verschijnselen.

Ik heb toen de lamdasensor vervangen. De gene bij de eerste katalysator. En de bougies.

Misschien heb je er wat aan.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Heb je de wagen al lang? wat heeft hij gelopen inmiddels?
Auto heb ik nu ~8 maanden. Heeft nog net geen 60k gelopen, heel weinig dus. Elk jaar netjes onderhoudsbeurt bij de dealer gehad.


Klinkt als een ontsteking. Ik heb wel vergelijkbare problemen gehad bij Mn 6n2 1.4 16v. Ander motortje, maar zelfde verschijnselen.

Ik heb toen de lamdasensor vervangen. De gene bij de eerste katalysator. En de bougies.

Misschien heb je er wat aan.
Thanks, ik heb hem vandaag ingeleverd met deze tip, hopelijk valt ze wat op.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2i 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!