Polo 6R 1.2 TSI 2015 41750km

Hallo iedereen,

Aanstaande zaterdag kunnen we bovenstaande VW Polo ophalen waar we erg blij mee zijn. Is van eerste eigenaar dus hopelijk zal alles voor een tijdje goed zijn. In deze auto zit stoelverwarming, climatcontrol, parkeersensoren maar een simpel audio systeem. Er zit radio/cd/mp3 speler in maar geen informatie op het internet vinden of een gebruikershandleiding. Ik heb wel een foto van de radio welke ik als bijlage heb toegevoegd.
0BF3C717-EB4C-480C-BF05-36358853BE60.jpeg
Nu wil ik te zijner tijd er een apple carplay compatible systeem in hebben maar geen chinese meuk. Ik ben zelf niet handig om zoiets in te bouwen dus zal een systeem moeten worden die ook voor ons ingebouwd wordt. Ik heb de volgende vragen:

1 Welk systeem kan ik in onze Polo het beste laten plaatsen (eventueel met een link)
2 Blijven de parkeersensoren het ook nog doen i.c.m. dit nieuwe systeem
3 Ik ben erachter gekomen dat ik geen USB aansluiting in de auto heb, er zitten wel 2 ongebruikte USB plekken in het middenconsole. Kan ik daar gewoon 2 USB modules indrukken en klaar of is het veel meer werk.

ik hoop dat jullie me antoorden kunnen geven op deze vragen zodat ik kan kijken of het de moeite waard is om deze aoto nog mooier te maken.

Groet
 
Volkswagen  Polo  1.2 
Je hebt een composition colour. Die is alleen geleverd in de 6c, je hebt een 6c gekocht dus (facelift versie van de 6r)

1. Als je geen chinese meuk wil kun je een originele composition media laten retrofitten. Dat is het grotere scherm, met de radio unit apart in het dashboard kastje. Dit gaat je aardig wat kosten (reken op zeker 1000+ euro)

maxresdefault.jpg

2. Ja

3. Is te retrofitten, moeten wel kabels worden gelegd.
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: maddog
Hallo iedereen,

Aanstaande zaterdag kunnen we bovenstaande VW Polo ophalen waar we erg blij mee zijn. Is van eerste eigenaar dus hopelijk zal alles voor een tijdje goed zijn. In deze auto zit stoelverwarming, climatcontrol, parkeersensoren maar een simpel audio systeem. Er zit radio/cd/mp3 speler in maar geen informatie op het internet vinden of een gebruikershandleiding. Ik heb wel een foto van de radio welke ik als bijlage heb toegevoegd.
0BF3C717-EB4C-480C-BF05-36358853BE60.jpeg
Nu wil ik te zijner tijd er een apple carplay compatible systeem in hebben maar geen chinese meuk. Ik ben zelf niet handig om zoiets in te bouwen dus zal een systeem moeten worden die ook voor ons ingebouwd wordt. Ik heb de volgende vragen:

1 Welk systeem kan ik in onze Polo het beste laten plaatsen (eventueel met een link)
2 Blijven de parkeersensoren het ook nog doen i.c.m. dit nieuwe systeem
3 Ik ben erachter gekomen dat ik geen USB aansluiting in de auto heb, er zitten wel 2 ongebruikte USB plekken in het middenconsole. Kan ik daar gewoon 2 USB modules indrukken en klaar of is het veel meer werk.

ik hoop dat jullie me antoorden kunnen geven op deze vragen zodat ik kan kijken of het de moeite waard is om deze aoto nog mooier te maken.

Groet
Goedemorgen,

Ik vind het persoonlijk geen simpel systeem, maar dat is mijn mening ;) Anyhow je kunt ook voor dit systeem gaan: de clarion RMT 400N echter, staat deze ineens niet meer te koop in de volkswagenshop.
 
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 
  • Leuk
Waarderingen: maddog
Goedemorgen,

Ik vind het persoonlijk geen simpel systeem, maar dat is mijn mening ;) Anyhow je kunt ook voor dit systeem gaan: de clarion RMT 400N echter, staat deze ineens niet meer te koop in de volkswagenshop.
De radio van TS heeft geen bluetooth/DAB+ zo te zien, dus het is wel één van de simpelere. Je hebt veel uitvoeringen van de composition colour
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: lennaert720
Je hebt een composition colour. Die is alleen geleverd in de 6c, je hebt een 6c gekocht dus (facelift versie van de 6r)

1. Als je geen chinese meuk wil kun je een originele composition media laten retrofitten. Dat is het grotere scherm, met de radio unit apart in het dashboard kastje. Dit gaat je aardig wat kosten (reken op zeker 1000+ euro)

maxresdefault.jpg

2. Ja

3. Is te retrofitten, moeten wel kabels worden gelegd.
Hallo BlackDiesel,

1000+ euro is niet erg aantrekkelijk voor mijn portemonnee. Is er nog een ander alternatief? Het gaat me met name erom dat Apple CarPlay erin komt en werkt. Ik neem aan dat ik daarvoor USB moet hebben of klopt deze aanname niet? Kan iemand me vertellen hoe duur het gaat worden om USB erin te laten maken en waar dit eventueel gedaan kan worden.

MaDDoG
 
Volkswagen  Polo  1.2 
Goedemorgen,

Ik vind het persoonlijk geen simpel systeem, maar dat is mijn mening ;) Anyhow je kunt ook voor dit systeem gaan: de clarion RMT 400N echter, staat deze ineens niet meer te koop in de volkswagenshop.
Hoi,

Heb jij jou Clarion systeem bij een dealer laten inbouwen? En wat kostte dit systeem inclusief inbouwen?
 
Volkswagen  Polo  1.2 
  • Leuk
Waarderingen: lennaert720
Als je geen Chinese meuk wil kom je op dit soort oplossingen .
Anders even naar een caraudioshop langs gaan wat de mogelijkheden zijn.
Wat is er mis een Chinese radio ?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk Highline 
  • Leuk
Waarderingen: black polo
Rick en Black Polo mij is verteld dat niet alles meer gaat werken wanneer ik chinees spul erin stop. Dit is ook vaak Android en ik heb alleen Apple apparaten die ik wil connecten. Ik vraag mij af of Apple apparaten hierop gaan werken.
 
Volkswagen  Polo  1.2 
Google even goed op rcd330 en lees wat ervaringen zou ik zeggen. En meeste goede aftermarked radio’s zouden ook de canbus signalen meenemen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: maddog
Hoi,

Heb jij jou Clarion systeem bij een dealer laten inbouwen? En wat kostte dit systeem inclusief inbouwen?
Yes bij de dealer, wel een factuur van €1089 daarvoor moeten betalen(maar dit wist ik vooraf). Werkt wel perfect qua navi, bluetooth bellen en audiostreaming(via spotify bijv. )
 
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 
  • Leuk
Waarderingen: maddog
Google even goed op rcd330 en lees wat ervaringen zou ik zeggen. En meeste goede aftermarked radio’s zouden ook de canbus signalen meenemen.
Dankjewel Guus ik ga even zoeken.


Dit zou dus moeten passen in mijn Polo?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.2 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!