Polo 6R 1.2 TDI kort geen turbodruk

Jur6R

Bekend lid
245
156
82
Hoi hoi allemaal!

Vandaag viel het mij twee keer op dat bij het starten van de auto en daarna wegrijden de turbo niets doet. Pas na 20 seconden komt deze er weer bij (ook als ik op 3000rpm zit doet deze eerst niets). Na 20 seconden doet deze het weer als vanouds.

Auto net uitgelezen en niets geks gevonden. Wat ik wel al weet is dat 1 gloeispiraal niet werkt en vervangen moet worden (al heb ik er nog geen last van, ga ik deze toch vervangen voor de winterdagen). Eind augustus is de turboslang vervangen, deze zit er nog goed op.

Wellicht heeft een ander dit ook (gehad). De auto gaat niet in noodloop. Anders ga ik toch vd week even naar de garage.
 
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
Mijn Polo had exact dezelfde klacht: 0 turbodruk gedurende de eerste 20sec.. Probleem nooit gevonden, Zelf wel de N75 vervangen (omdat ie nogal lawaai maakte). Hierna de klacht zelf niet meer vernomen. Aangezien de N75 vrij vaak voor komt, zou ik daar beginnen!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Jur6R
Thanks!!

Dat klinkt inderdaad als hetzelfde probleem. Nu ik erop let hoor ik ook een klein beetje een ratel alsof er iets van een hitteschildje loszit.

Ga morgen langs de garage en dan deze oplossingsrichting aandragen. Zal wellicht wat schelen in de onderzoekskosten. Laat het weten als dat het probleem oplost!
 
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
Bij mijn 1.2 TDI is de turbo bij 145.000 vervangen door een gereviseerde turbo (dealer). Daarna ook enkele keren meegemaakt dat er vlak na de start geen turbodruk was. Oorzaak nooit gevonden, ook niet na uitlezen bij de dealer.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline 1.4 (86pk) |  Passat B7 Highline 1.8 TSI (160pk) 
Net bij de garage geweest. Ze raden mij aan om het nog niet te vervangen omdat er geen storingscode is. Als ik er vaker last van heb gaan ze het pas vervangen, zodat ze niet zomaar een onderdeel vervangen.

Wel had de auto wat andere kleine storingen. Meteen de accu laten meten en ja hoor die is echt aan vervanging toe (gisteren en vandaag nog een flink stuk gereden, dus die moet wel vol zitten). Dus vanmiddag komt er een nieuwe accu in en leren ze die ook in. Ook de gloeibougie gaan ze vervangen, die gaf eerder ook al een storing.

Al met al toch wat aan de Polo gedaan :)
 
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!