Polo 6r 1.2 tdi gekraak/geknars bij insturen

Beste leden,

Allereerst zal ik me voorstellen. Mijn naam is Alpa, 31 jaar uit beverwijk. Sinds kort ben ik eigenaar van een polo 1.2 tdi slowmotion.

Bij aanschaf merkte ik dat de schokdempers aan vervanging toe waren. Die heb ik vervangen voor bilstein b4’s. Tegelijk heb ik de schokdemperlagers en rubbers vervangen (sachs).

Al met al een heel groot verschil. Toen ik ze er eenmaal onder had, was er niets aan de hand. De volgende dag (gisteren) merkte ik gekraak aan beide kanten op t moment dat ik uit het parkeervak wilde rijden (tijdens sturen naar beide kanten, en van beide kanten exact hetzelfde geluid). Naarmate ik reed werd het gekraak minder tot geen gekraak meer.

Nu reed ik vanochtend naar mijn werk, en had ik hetzelfde probleem. Eenmaal aangekomen op t werk (25km verder) was er bijna niets meer van gekraak te merken.

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen? Moet ik het wat tijd geven dat rubbers moeten “zetten”?Verkeerde montage heb ik ook aan gedacht maar weet zeker dat alles er goed onder ligt.

Alvast bedankt voor de reacties!

Grt,

Alpa
 
Volkswagen  Polo  1.2 tdi 
Het kraken is een ding dat veel Polo's doen, is waarschijnlijk geen mankement, maar wel storend. Probeer eens de zoek functie rechts boven, er is veel over gepost.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Klopt indd dat de wagen uitgelijnt moet worden. Maar ben bang dat de uitlijning geen oplossingzal zijn voor t gekraak...
hey, zoals sal al zegt.
deze polo's blijven kraken..
ik ook al meerdere dingen vervangen.
minimaal resultaat.
heb er mee leren leven.
mischien is het bij jou iets anders.
bij mij kraakt hij alleen als ik over een verkeersheuvel ga.
niet als ik gewoon over de weg rij of een bocht om ga!
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
We moeten geen dingen door elkaar gaan halen... De topic starter had het over gekraak door nieuwe schokbrekers.. Ik zou niet weten wat de oorzaak ik..

Mijn auto kraakt ook.. en dat deed hij al snel vanaf dat ik hem nieuw kocht.. en alleen bij als de temperatuur lager is zoals nu in de winter. Bij warmer weer heb ik er geen last van. Het kraken is bij hobbels en verkeersheuvels.. en is irritant.

Zeker weten doe ik het niet maar ik heb het sterke vermoeden dat de oorzaak gezocht moet worden in de rubbers van de ophanging van de stabilisatorstang. Deze rubbers zijn bij koud weer stugger en geven dus minder goed mee. Rubbers vervangen of anders rubbers losmaken invetten met siliconenvet en weer vastmaken zou moeten helpen..

1.2 TDI 2010
 
Seat  Ibiza  1.2 Tdi 
We moeten geen dingen door elkaar gaan halen... De topic starter had het over gekraak door nieuwe schokbrekers.. Ik zou niet weten wat de oorzaak ik..

Mijn auto kraakt ook.. en dat deed hij al snel vanaf dat ik hem nieuw kocht.. en alleen bij als de temperatuur lager is zoals nu in de winter. Bij warmer weer heb ik er geen last van. Het kraken is bij hobbels en verkeersheuvels.. en is irritant.

Zeker weten doe ik het niet maar ik heb het sterke vermoeden dat de oorzaak gezocht moet worden in de rubbers van de ophanging van de stabilisatorstang. Deze rubbers zijn bij koud weer stugger en geven dus minder goed mee. Rubbers vervangen of anders rubbers losmaken invetten met siliconenvet en weer vastmaken zou moeten helpen..

1.2 TDI 2010
welke dingen halen we door elkaar dan?
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
We moeten geen dingen door elkaar gaan halen... De topic starter had het over gekraak door nieuwe schokbrekers.. Ik zou niet weten wat de oorzaak ik..

Mijn auto kraakt ook.. en dat deed hij al snel vanaf dat ik hem nieuw kocht.. en alleen bij als de temperatuur lager is zoals nu in de winter. Bij warmer weer heb ik er geen last van. Het kraken is bij hobbels en verkeersheuvels.. en is irritant.

Zeker weten doe ik het niet maar ik heb het sterke vermoeden dat de oorzaak gezocht moet worden in de rubbers van de ophanging van de stabilisatorstang. Deze rubbers zijn bij koud weer stugger en geven dus minder goed mee. Rubbers vervangen of anders rubbers losmaken invetten met siliconenvet en weer vastmaken zou moeten helpen..

1.2 TDI 2010

Het gekraak is ontstaan nadat er nieuwe schokdempers en toplager+rubber vervangen zijn. Daarvoor nergens last van.
 
Volkswagen  Polo  1.2 tdi 
Het gekraak is normaal in de winter, het zijn de rubbers die uitzetten, en dit is trouwens bij meerdere auto’s zo! Ik heb hiervoor een focus mk3 gehad die het zelfde probleem had!
 
Volkswagen  Golf 7 DSG  1.6 TDI 
We moeten geen dingen door elkaar gaan halen... De topic starter had het over gekraak door nieuwe schokbrekers.. Ik zou niet weten wat de oorzaak ik..

Mijn auto kraakt ook.. en dat deed hij al snel vanaf dat ik hem nieuw kocht.. en alleen bij als de temperatuur lager is zoals nu in de winter. Bij warmer weer heb ik er geen last van. Het kraken is bij hobbels en verkeersheuvels.. en is irritant.

Zeker weten doe ik het niet maar ik heb het sterke vermoeden dat de oorzaak gezocht moet worden in de rubbers van de ophanging van de stabilisatorstang. Deze rubbers zijn bij koud weer stugger en geven dus minder goed mee. Rubbers vervangen of anders rubbers losmaken invetten met siliconenvet en weer vastmaken zou moeten helpen..

1.2 TDI 2010

Het gekraak is ontstaan nadat er nieuwe schokdempers en toplager+rubber vervangen zijn. Daarvoor nergens last van.
Toplagers wel gemonteerd met een lekkere klodder vet?

Nee dat niet. Maar is makkelijk te doen zonder iets los te halen. Moet wel op de brug...
 
Volkswagen  Polo  1.2 tdi 
Toplager is maar een klein lagertje 3cm breedt ofzo.
Daar boven dit een rubber die tegen het chassis aan zit.
Als die niet lekker vast zit zal je dat horen denk ik,

Als je na zo een reparatie geluiden hoor zal ik eerst alle even controleren.

Of er is een ander rubber van je ophanging kapot gegaan?


Het lijkt erop alsof het van de bovenste rubber die tegen de chasis aanzit komt. Maar die zet je niet vast. Zit gewoon tussen je lager en chasis.
 
Volkswagen  Polo  1.2 tdi 
We moeten geen dingen door elkaar gaan halen... De topic starter had het over gekraak door nieuwe schokbrekers.. Ik zou niet weten wat de oorzaak ik..

Mijn auto kraakt ook.. en dat deed hij al snel vanaf dat ik hem nieuw kocht.. en alleen bij als de temperatuur lager is zoals nu in de winter. Bij warmer weer heb ik er geen last van. Het kraken is bij hobbels en verkeersheuvels.. en is irritant.

Zeker weten doe ik het niet maar ik heb het sterke vermoeden dat de oorzaak gezocht moet worden in de rubbers van de ophanging van de stabilisatorstang. Deze rubbers zijn bij koud weer stugger en geven dus minder goed mee. Rubbers vervangen of anders rubbers losmaken invetten met siliconenvet en weer vastmaken zou moeten helpen..

1.2 TDI 2010

Als je rubbers losmaakt kan je net zo goed ff 2 nieuwe rubbers monteren,ik was 5€ kwijt voor 2 rubbers,kan je weer een paar jaar kraakvrij drempels pakken
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!