Een verbranding werkt vanuit meerdere factoren. Eentje daarvan is lucht.
Hoe meer lucht er in de cilinder komt 'hoe beter', mits er voldoende extra brandstof bijgespoten wordt.
Omdat het geen turbo motor is, kan je lastig meer lucht in je cilinder laten komen, door middel van tuning.
Wat Andries ook aangeeft, is dat het product dat je linkt een warme inlaat is. Oftewel een 'pod filter'.
Volkswagen heeft van de fabriek af een koude luchtinlaat. Dat betekent dat de lucht van buiten de motorruimte ingezogen wordt.
Als het goed is is je filter verbonden met een funneltje richting je bumper.
Hoe kouder de lucht, des te beter voor de verbranding.
En dan hebben we het nog niet gehad over het gebrek aan luchtstroom sensor of de juiste locatie ervan.
Waarschijnlijk krijg je een motorstoringslampje zodra je dit filter plaatst haha.
Lang verhaal kort, dit filter zal het vermogen zeer waarschijnlijk laten verminderen.
Wel geeft het een luider inlaat geluid. Op zichzelf wel cool, maar ik weet niet of het een Polo 1.2 helemaal staat.