Polo 6N2 flikkerende dash verlichting

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb gelijk een vraag. Ik heb een leuke Polo 6N2 Comfortline gekocht, uit 2002, een 1.4 16v. De auto rijdt goed, de remmen zijn ontlucht maar hij lijkt nog niet echt maximaal te remmen. Hier moet ik dus nog even naar kijken.

Een ander probleem is dat de dash verlichting af en toe flikkert, ook op strakke asfaltwegen. Wat kan hiervan het probleem zijn, is er iets mee bekend?

Groetjes,

Sander
 
Ja zeker als er niet genoeg spanning op staat kan het zijn dat door o.a. radio, verlichting en kachel er niet genoeg over is voor de rest en dan gaat het knipperen.

Je hebt toch geen subwoofer o.i.d. geïnstalleerd?
 
Wat extra info: Mijn vriendin heeft er vandaag mee gereden, die zei dat het niet is bij stationair draaien, maar wel als je gas geeft, alleen het is niet met regelmaat, valt geen peil op te trekken in welk ritme of bij welke toeren.. Wellicht dat dat wat duidelijk maakt voor iemand?
 
@Deeoow, Waar zit dat dimmertje?

Wat extra info:
De moertjes op de accu aangedraaid, dit heeft niet geholpen. De polo heeft een paar maanden stilgestaan, dus misschien wat vocht ergens?

-De verlichting van alle andere instrumenten knipperen niet.
-Het knipperen lijkt minder te worden als de auto warm is(motor warm of dashboard warm?), maar het is er nog wel af en toe..

Daarom denk ik niet dat het een spanningsregelaar of dynamo is..

Iemand meer ideeen?
 
normaal gezien zit het verlichtings dimmertje op hetzelfde plaatje als de koplamp hoogte afstelling.
links onder je stuur.
Is dat ook al optie?
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!