Polo 6N2 1.4 MPI 8v wordt niet warm

Sinds enige tijd wordt mijn Polo 6N2 1.4 MPI niet meer warm. Zo blijft wanneer ik de kachel volledig uit zet de teller ongeveer 2 á 3 mm onder de 90 graden. Wanneer ik de kachel aan zet zakt deze gemakkelijk terug na de 70 graden.

Nu vraag ik me af waar ik dit in moet zoeken. Kan dit simpelweg een thermostaatsensor o.i.d. zijn? Probeerde te vinden waar de thermostaatsensor zit om te controleren d.m.v. heet water. Ik kon dit niet zomaar vinden op internet maar had een vermoeden welke het zou kunnen zijn, op het moment dat ik dat onderdeel er uit trok kwam er allemaal koelvloeistof uit..(snel weer erin gedrukt, zie foto)

Tevens hoorde ik verhaal over een slechte koppakking, is dit te controleren d.m.v. de binnenkant van de oliedop?(ook iets wat ik gelezen heb, zie foto's)

Hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen.
 

Bijlagen

  • IMG_1950.jpeg
    IMG_1950.jpeg
    620.6 KB · Weergaven: 24
  • IMG_1947.jpeg
    IMG_1947.jpeg
    615.1 KB · Weergaven: 23
  • IMG_1948.jpeg
    IMG_1948.jpeg
    1 MB · Weergaven: 22
Volkwagen  Polo 6N2 2000  1.4 MPI 
Thermostaat zelf die open blijft. Je koppakking is het niet tenzij je alleen maar lange stukken rijd, want die sludge die je bedoelt komt meestal voor bij korte stukken. Dan mengt de koelvloeistof zicht met de olie maar verdampt niet. Ook zou je vloeistof peil zakken. Bij het aanzetten van je verwarming leid je de vloeistof door een andere leiding die opgewarmd moet worden, waardoor je meter lager aangeeft. Wat je kan doen is voelen welke slangen warm worden. Let op bij je thermostaat kan dat lang duren.

Succes!
 
Werkt de knop van de blower wel op alle standen? Mocht dat niet het geval dan is je kachel weerstand stuk
a6ec99bb9a8089aca546ae3034d7071f.jpg
 
Volkswagen  Polo 6 C R-Line  1.2 
Een veelgehoord probleem bij de polo 6n en 6n2.
Waarschijnlijk dus je thermostaat stuk.

Oplossing nieuwe thermostaat en thermostaathuis (laten) plaatsen.

Dat werkt niet elektronisch.
Vandaar dat de sensor gewoon aangeeft wat die aan moet geven op je tellers.

Overigens is te koud nog niet zo erg.
Te warm wel.
Voortekenen van mogelijk verder falen van je thermostaat.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!