Polo 6c gti 2015 soms klappen spiegels al uit wanneer ik auto van het slot haal

Zoals in de titel omschreven..

Normaal klappen je spiegels open wanneer je de auto op contact zet. Maar enkele keren klappen de spiegels al open wanneer ik de auto van het slot haal.

Weet iemand hoe dit kan?

Mvg Niels
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 
Zoals in de titel omschreven..

Normaal klappen je spiegels open wanneer je de auto op contact zet. Maar enkele keren klappen de spiegels al open wanneer ik de auto van het slot haal.

Weet iemand hoe dit kan?

Mvg Niels
Op mijn normale Polo 6C hetzelfde verhaal, heel zelden klappen ze uit bij het ontgrendelen.
Ook in 2 jaar tijd 2x meegemaakt dat ze niet inklapten bij vergrendelen.
 
Idd Gertjan, dat heb ik ook weleens gehad nu je het zegt. Geloof niet dat dubbel klikken of iets uitmaakt. lijkt dus gewoon een soort storinkie oid te zijn Stick Out Tongue best gek haha
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 
DE OPLOSSING!!

Hallo allen,

Mijn Polo 6c GTI had vanaf dag 1 ook 'spookspiegels'
Ze leidden een eigen leven, geheel willekeurig.
Soms open na sluiten auto, soms sluiten bij openen auto. Soms alleen de rechter spiegel, soms alleen de linker. Soms beiden. Soms deden ze helemaal niks. Soms een paar weken niet en dan elke dag.
Mijn dealer heeft hier grondig onderzoek naar gedaan en er bleek ook een vermelding in de Volkswagen database te staan.

De oplossing: het vervangen van de ruit(bedienings)motor.

Hierin zitten foutieve sensoren. Sensoren in de deur dus. Dit is een bekend probleem bij Volkswagen en het gaat dus om een partij slechte sensoren.
Dit behoort onder de garantie vervangen te worden.

De bij mij op de garantie factuur genoemde onderdeelnummers:

6R0 959 801 CE Z00

en:

6R0 959 802 CJ Z00

(Het zal hierbij gaan om de linker en rechter motor. Op de factuur staat niet vermeld welk nr bij welke kant hoort)

Mijn Polo heeft het erna geen enkele keer meer gehad!!!
De installatie van de nieuwe sensoren is inmiddels een half jaar geleden.

Ook ik vond het raar dat dit probleem zou komen uit juist deze onderdelen, maar het blijkt dus zo te zijn.

Hopelijk is iedereen hier mee geholpen!

Groeten,
Ben
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C GTI  1.8 TSI 192pk 
  • Leuk
Waarderingen: RobinInDaHood en Polovl
Geen dank. (Wat is er met uw soundsystem dan als ik vragen mag?)

Ik hoop dat dit de problemen met de 'spookspiegels' ook voor anderen op lost.
Het is wel bekend bij Volkswagen en bij mijn dealer.
Ik ben ook zeer zeker benieuwd hoe dit bij u en anderen gaat verlopen!
Wel wil ik nog even melding maken dat er een deel mist in het citaat dat u van mij heeft geplakt.
Het betreft namelijk 2 aparte onderdeelnummers voor 2 ruit(bedienings)motoren (Links en Rechts)
In het citaat staat er maar 1 vermeld.
Als mensen hiermee aan de slag gaan, graag mijn originele reactie lezen voor de volledige onderdeelnummers.

Fijne avond allemaal!
 
Volkswagen  Polo 6C GTI  1.8 TSI 192pk 
Ze staan er alle twee, maar dat terzijde.
In mijn Polo 6C highline van juni 2014 is nog het oude Helix soundsysteem gemonteerd, geeft foutmeldingen in het systeem, soms geen geluid op 1 of meerdere speakers en de fader is vaker niet dan wel instelbaar.
Link naar de thread hierover vind je hier.

Oh ok, ik zie op 2 plekken staan hier: " --KNIP-- --KNIP-- " 1x op de plek waar 1 van de ander onderdeelnummers zou moeten staan. Zal wel aan mijn pc liggen dan ofzo :-o
Ik ga eens even kijken op jouw thread!

Besloten de dealer toch maar even te mailen.

Heel benieuwd wat ze gaan terugkoppelen, laat je het ons weten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6C GTI  1.8 TSI 192pk 
Uiteraard, jij er ook last van @benniebjw ?
Ik je thread gelezen. Last van het spiegelprobleem niet meer uiteraard (dacht dat je hier over gemaild had naar de dealer) en ik heb het geluidsysteem geheel laten vervangen bij Concept4Cars in Ede (C4C) omdat ik erg ontevreden was over het geluid in mijn Polo GTI.
Dit houd in dat ik alle speakers heb laten vervangen inclusief de tweeters. Ook is er een tweetal versterkers geplaatst. 1 voor de dubbele subwoofer en 1 voor de luidsprekers. Er is dus een sub geplaatst met 2 woofers en ook nog een afstandsbediening in de middenarmsteun. Gebruik gemaakt van Mosconi en Gladen componenten.
Helaas kan ik je dus niet verder helpen vrees ik, omdat ik het originele systeem niet meer heb en het dus niet kan vergelijken.
 
Volkswagen  Polo 6C GTI  1.8 TSI 192pk 
  • Leuk
Waarderingen: GertJan
Nog geen reactie terug gehad, dus we wachten ff af.
@benniebjw, welke dealer heeft dit voor jou opgelost?

@GertJan
Ik maak mijn Autodealer liever niet bekend, dit omdat ik geen onenigheid met mijn dealer wil omdat deze dan misschien overspoeld gaat worden met telefoontjes van mensen uit het hele land met het 'spookspiegels' probleem. Ik reken op je begrip. Volkswagen Nederland kent het probleem.
 
Volkswagen  Polo 6C GTI  1.8 TSI 192pk 
Edit: bijdrage verwijderd, @benniebjw geeft het volgende aan "Ik maak mijn Autodealer liever niet bekend" laten we dat dan ook gewoon respectern.

Maik
MyPoloNL
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  • Leuk
Waarderingen: GertJan
@GertJan
Ik maak mijn Autodealer liever niet bekend, dit omdat ik geen onenigheid met mijn dealer wil omdat deze dan misschien overspoeld gaat worden met telefoontjes van mensen uit het hele land met het 'spookspiegels' probleem. Ik reken op je begrip. Volkswagen Nederland kent het probleem.
Alle respect daarvoor @benniebjw. Mocht je een TPI nummer hebben dan graag.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!