polo 6c 44kw airco

Hallo allemaal,

ik heb 2 weken terug een polo gekocht, nu heb ik gister op de eerste echt warme dag de airco aan gezet. Maar deze koelde slecht zelfs op vol vermogen met circulatie aan kreeg hij de auto niet kouder. Naar een rit van 30 min heb ik de ramen naar open gezet, en het was binnen warmer als buiten. Hij blaast wel koud maar zo zacht dat het niks helpt, wat kan dit zijn? Hij zou als ik de verkoper moet geloven bijgevuld zijn voor ik hem gekocht heb. als ik het goed begrijp zou hij het helemaal niet doen als hij lek is.
 
Volkswagen  6c  44kw 60pk 999cc 
Welkom op het forum. Je zegt dat hij wel koud blaast, maar erg zacht. Ik ga er van uit dat je airco hebt en geen climate control. Doen al je standen van je blower het wel? Die moet je zelf harder zetten als je airco hebt.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Bijvullen zou kunnen helpen. Als je systeem lek is help bijvullen natuurlijk niet, en ben je wat verder van huis... Er zouden ook problemen met je compressor kunnen zijn.


Ik zou zeggen breng je auto even naar een garage (evt dealer) voor een airco service beurt die kosten de wereld niet. Ik was er gister 139 euro voor kwijt bij hoogenboom VW dealer voor complete onderhoudsbeurt (verversen van koudemiddel en compressor olie) en een antigeur behandeling. Hun komen er snel genoeg achter wat er mis is.
 
Polo  6c  Verkocht 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!