Polo 6c 1.0 TSI

Ik heb zo'n beetje het verbruik bij gehouden. En zie hier het resultaat:
http://www.autoweek.nl/verbruik/17205/volkswagen-polo-10-tsi-95pk-bluemotion-2015

De eerste 4700km zitten er al op en mag voorzichtig stellen dat de auto heerlijk om te rijden is! Zeker geen stuiterbak aan de voorzijde als de 1.2 TDI 6r. Rijd vlot en het verbruik valt mij tegen. Daarover gesproken wordt hij toch gechipt op het moment dat OBD tuning mogelijk is. Ik verwacht dan rond de 140 tot 150pk. Aangezien de tuning box al 130 kan leveren.

De auto is minder stil van binnen als de TDI 1.2 is. Let op ik vergelijk alles met de 6r 1.2 TDI aangezien ik deze ook op de stoep had staan.
Je hoort meer windgeruis en auto's die langs rijden. Qua comfort is de auto er beter op geworden en de spoilers aan de voorzijde raken door de betere vering niet meer beschadigt.

Het verbruik mag je noteren op 1 op 17 gemiddeld. Iets wat mij erg tegen valt.

Het nieuwe infotainment systeem is geweldig goed lekker uitgebreid en genoeg te programmeren (comfort knipper, auto close, esp, eenheden km/l of l/100km etc). Het geluids systeem heeft betrr geluid dan de 6r. Meer laag en midden tonen.

Mochten jullie iets willen weten trouwens! Laat hrt mij weten!
 
Volkswagen  Polo 6C  GTI 1.8 192pk DSG 
Inrijden van de auto is ie altijd onzuiniger. Weet niet of dit ook een software dingetje is, maar is mij ook opgevallen. Eerste 6000-7000km was het verbruik 1:15, daarna werd het opeens beter zonder ander rijgedrag of banden oid en nu rij ik gem. 1:17. Kan dus nog beter worden. Tuning is er bij mij pas later in gegaan, heeft het verbruik ook goed gedaan, dus wellicht dat dit jou ook nog helpt. Rest van het verhaal kan ik alleen maar beamen, het infotainment systeem is een verzuchting t.o.v. de 6R, het geluid klinkt m.i. een stuk rijker en beter. Ik vind 'm ten opzichte van de 6R 1.4i (benzine dus) zelf wat stiller, maar komt vooral omdat deze motor een stuk minder lawaai maakt. Ook met veel bredere zomerbanden heb ik 't idee dat ie stiller is op de weg, ook qua windgeruis. Wellicht dat de 6R diesel meer dempingsmateriaal had ivm 't lawaaiige dieselgeluid?
brandstofverbruik.JPG
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!