Polo 1.9TDI Sportline :: 2006 Volkswagen Polo 9N3 5-deurs 1.9TDI Sportline

Inmiddels al een tijdje niet meer actief aan mijn "profiel" gewerkt

Mistlampen voor zijn inmiddels werkend (uitstekend gedaan door Maik, hartstikke bedankt voor de service!!!)
Zomerbanden en velgen liggen er weer onder met nieuwe naafkapjes en VW ventieldopjes.
Pedalen verwisseld voor de sportpedalen.

Vandaag een longlife service met APK gehad, kwam uit dat de remschijven en -blokken achter moesten worden vervangen.
Deed weer even pijn in mijn studenten portemonnee, op de schijven achter had ik niet gerekend.
Maar goed, nu kan ik er (hopelijk) weer veel veilige kilometers tegenaan!
 
Volkswagen  9N3  1.9 TDI by VAGtechniek 
Nee zeker niet, is een winst van 50%!
Er viel meer uit te halen, maar ik wil de motor niet op de top van zijn kunnen belasten.wil er graag nog een groot aantal veilige km's van genieten.
Lucas, de chipper van VAG, vertelde mij ook dat de koppeling maar ongeveer 350nm aan zou kunnen.
 
Volkswagen  9N3  1.9 TDI by VAGtechniek 
Gelukkig geen zwarte pluimen.

Het trekt ontzettend lekker, alleen is de eerste versnelling zo kort... In 2 en 3 gaat hij als de brandweer!
Smile bij iedere tussensprint!
 
Volkswagen  9N3  1.9 TDI by VAGtechniek 
Een diesel die zwarte pluimen geeft bij hoge toerentallen is beroerd gechipt.
De zwarte pluim is het gevolg van te veel diesel injectie welke niet verbrand kan worden.
Dit komt meestal omdat de intercooler te klein is en onvoldoende in koude lucht (zuurstof) kan voorzien.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!