Polo 1.4 gti

Beste lezers.
Zit al een tijd te dubben om me huidige polo te verkopen voor een gti. Maar na enig onderzoek lees je alleen maar de negatieve dingen van de auto. Logies waarom zouden mensen positieve reacties plaatsen dat gebeurt zelden. Mijn vraag daarom is ook wat is jullie ervaring met een polo 1.4 gti. En waar zou je het beste op kunnen letten met de aankoop er van. En is er desnoods een bouwjaar die beter is dan de rest,
 
Volkswagen  Golf  1.4 tsi act 140pk 
  • Leuk
Waarderingen: noenoe
Heb ook getwijfeld om een gti aan te schaffen, maar ze zijn niet voor niks naar 1.8 gegaan. Heb nu een GT bevalt super.maar zo heeft iedereen wel pech of gelukkig met een auto.ga proef rijden en des nood lang een garage en ff laten checken.
 
Vw  Polo Blue GT  1.4 
Ja precies zit zelf ook te kijekn naar een gt. Alleen als je dan ziet wat je mist vergelijken de gti is dat jammer en zijn duurder over het algemeen maar wel top wagens
 
Volkswagen  Golf  1.4 tsi act 140pk 
Ik rij al sinds november 2018 mijn Polo GTI. Tot nu toe gelukkig geen problemen mee gehad. Olieverbruik valt naar mijn mening wel mee. Je moet wel ervoor zorgen dat je de auto warm rijd voordat je sportief gaat rijden. Zoals je hiervoor ook gelezen hebt het ligt gewoon aan de auto die je koopt of die goed of slecht is.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.4 GTI 180pk 
  • Leuk
Waarderingen: Rupchen
Het is natuurlijk niet zo dat alle auto's met een bepaald blok problemen opleveren; wel dat de kans daarop relatief groot is
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Beste Stan,

Jouw zorgen zijn terecht en heb ik ook meegenomen tijdens de aanschaf van mijn Polo 6R 1.4 GTI. Ik heb mijn auto, welke tevens te koop staat KLIK Stick Out Tongue, 5 jaar geleden gekocht bij Muntstad in Utrecht. Ik heb dit model gekozen omdat hij uit bouwjaar 2013 komt en dus het blok heeft met de upgrade motor CTH. Deze hebben ze geïntroduceerd omdat het model uit 2011 en 2012 (CAVE blok) problemen had met olieverbruik en de ketting.

Ook hierom heb ik toen de verlengde fabrieksgarantie afgenomen (2 jaar) dit alles om een vangnet te hebben mocht hij toch problemen krijgen. Ik kan je vertellen ik heb zoveel plezier gehad van deze wagen, en echt geen moment spijt van mijn keuze. Hij rijdt, nu 5 jaar later en met 100K kilometer meer op de klok, nog steeds zo goed! Zeker in deze samenstelling, parelmoer witte lak, dakje, Milltek uitlaat en Forge intake is het een plezier voor het oog en voor je oren! Als je twijfelt over de betrouwbaarheid, ik ben met de mijne naar het zuiden van Portugal gereden en terug en heeft mij geen moment in de steek gelaten.

Uitgaven die ik in die 5 jaar heb gehad zijn:
- Nieuwe koppeling
- Nieuwe waterpomp

Het is dat ik een auto van de zaak rij anders had ik hem zeker nog 5 jaar gehouden.

Aandachtspunten als je er een gaat aanschaffen: olieverbruik, let goed op de motorcode en het onderhoudsboekje, hoe is er met de auto omgegaan, ketting, schadeauto, is hij gechipt, maakt de DSG teveel geluid etc.
 
Laatst bewerkt:
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
Ik heb zelf een 1.4 gti met het wel bekende CAVE blok. Ikzelf heb de auto nu iets meer dan een jaar en al 40.000 km mee gereden. Heb nog geen druppel olie bij hoeven vullen. Op de oliebeurten na dan.. En verder nog geen problemen gehad. Alleen 1 keer de bougies vervangen. Ik heb nu 110.000 km op te teller staan. En hoop der nog meer op te kunnen rijden zonder problemen. Ik rijd elke dag met plezier in men auto. Wel een beetje gekieteld naar 225 pk nu.
 
Volkswagen  Polo6R  1.4 TSI 230pk 
Zelf heb ik ook een Polo 6R GTI, met CAVE blok. De auto bevalt mij super goed wat betreft interieur, extrieur, prestaties enz.

Zoals hierboven al geschreven kent de 1.4 TSI met DSG bak inderdaad wat technische problemen.

Zo is bij mijn auto al de motor gereviseerd door de vorige eigenaar i.v.m. extreem olieverbuik. Ook is de koppeling al bijna aan vervanging toe na 145.000 km.

Bij aanschaf zou ik extra goed opletten of de motor + bak in goede staat zijn. Dit kunnen namelijke kostbare reparaties zijn.
 
Volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 TSI 210pk 300nm 
Beste lezers.
Zit al een tijd te dubben om me huidige polo te verkopen voor een gti. Maar na enig onderzoek lees je alleen maar de negatieve dingen van de auto. Logies waarom zouden mensen positieve reacties plaatsen dat gebeurt zelden. Mijn vraag daarom is ook wat is jullie ervaring met een polo 1.4 gti. En waar zou je het beste op kunnen letten met de aankoop er van. En is er desnoods een bouwjaar die beter is dan de rest,

zou toch es met @noenoe in onderhandeling gaan, die heeft wel een mooie gti te koop staan hoor☝;)
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
  • Leuk
Waarderingen: noenoe
Of je zoekt op de CTHE blok want dat is de verbeterde versie van de CAVE. Die zijn rond 09/12 erin gelepeld.
 
VCDS en OBDEleven next gen dokter van Zwolle. Voor info en aanpassingen Dannozzv@gmail.com - Seat  Ibiza 6J8  1.2 TDI 103,4PK, 260NM, EGR OFF. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!