Polo 1.2TSI 90PK?

Hallo allen hier,

Ik ben nieuw hier, en had een vraagje...10 Dec krijg ik mijn Polo 1.2TSI 90PK?, nou schijnt dit een nieuw soort moter te zijn met meer pk en minder verbruik. Ik wou eigenlijk weten of er al mensen ervaring hebben met deze motervariant?

Ben benieuwd.!

GrTz Erik
 
dit is de opvolger van de 1.4 welke eruit gaat dus daar zal de vergelijking wel mee gemaakt zijn mbt PK en verbruik.

Het is een iets geknepen versie van de 105 pk, is zo'n 115 pk uit te halen met chip. Zal verder wel lekker rijden dankzij zn turbotje
 
webcrtor zei:
meer pk? ik dacht dat de 1.2 tsi altijd minimum 105pk hadden..
Hij vervangt de oude 1.4 16V, dus vanuit dat perpectief klopt het dan wel weer. En ook in andere VAG-auto's levert de zwakkere 1.2TSI tot nu toe minder PK's. Zo ligt hij ook in de Golf VI, met 85PK. En bij Skoda kun je hem in de Fabia krijgen met 85PK en bij Audi in de A1 met 86PK.

90PK-versie is dus wat krachtiger.
 
1,2 seconde sneller dan de 1.4 16V, heb deze motor gereden in een A1, en kan zeggen dat het een stuk fijner is als de 1.4.
Als ik had geweten dat deze motor de 1.4 zou gaan vervangen had ik ff gewacht met de aankoop van mijn 1.4.
 
PoloHenk zei:
De polo 1,2 tsi 90 pk komt pas in 2012 uit in jan.

Nee hoor, hij was vanaf November al ,, verkrijgbaar '' dus het kan prima kloppen dat de 1.2 TSI 90PK van Erik op 10 december geleverd wordt!

Het is inderdaad de vervanger van de atmosferische 1.4l. Deze had 85pk, minder koppel, verbruikte meer, tijd voor vervanging dus.

In dat opzicht is het dus een betere keus. VW heeft ook nog ,, sterkere '' 1.2 TSI's in het gamma.
 
Hallo allemaal!

Door omstandigheden :( ga ik binnenkort de Tiguan inruilen voor een Polo.
(Twee Polo's om precies te zijn...)

Ik wil zelf ook een 1.2 TSI 90 pk aanschaffen.

Vraagje: deze 90 pk heeft een 5-bak.
Zou ie veel herrie maken wat toeren betreft (op de snelweg) vergeleken met de
1.2 105pk 6-bak?
Ik heb deze week een proefrit afgesproken, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk in een 105 pk zijn, omdat die 90 pk nog niet beschikbaar is.

Nog een vraagje over de kleur.
Oke, dat is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Ik vind de kleur toffee brown erg mooi. Althans, op de foto. Hier in Nederland pas vanaf nu leverbaar, maar op mobile.de staan er genoeg.


Ik heb al gelezen dat de RCD310 vanaf nu in zwart/wit leverbaar is ipv blauw.
En dat de aircodisplay daar ook op aangepast is.
Heeft iemand meer ervaringen met deze nieuwe RCD310 en aircodisplay?

Iemand nog andere tips waar ik op zou moeten letten?
Het gaat om een 4-deurs Highline.

Dank je wel alvast voor het lezen en voor eventuele reacties!

Frank
 
De 105 pk versie is qua toeren echt heel rustig, verwacht niet dat de 90 pk versie veel meer herrie maakt.
Vindt de toffee brown kleur ook erg mooi, heb deze kleur tot nu toe alleen op golfjes en transporters gezien.

 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!