Polo 1.2 tdi bluemotion trilt lichtjes als je binnen zit

Hallo,
Ik heb een VW Polo 1.2 tdi bluemotion uit bouwjaar 2010.
Sinds afgelopen week merk ik zodra ik in de auto zit en de auto draait stationar dan voelt her alsof die je binnen in de auto ligt schudt/trilt.
Heb de auto uitgezelen geen foutcodes...
Ook heb ik de verstuivers laten testen deze zijn alle 3 ook goed...

Weet iemand nog hiermee raad? Enige tips?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi bluemotion 
Ik lees even mee.. Bij mij trilt de auto ook af en toe wanneer die stationair draait. Vaak gaat dit weg als je kort wat toeren maakt en het gas weer los laat.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Ik voel ook wel eens iets raars aan mijn pedalen als ik voor het stoplicht sta te wachten..

Net of hij dan tikje onregelmatig loopt. Ik weet niet wat het is maar misschien herken je het. Zou zomaar het zelfde kunnen zijn
 
Volkswagen  Polo  1.2 Bluemotion TDI 
Het is het batterijmanagement, dus heel normaal bij de BM
De bluemotion regelt het laden van de accu op een heel bijzondere manier. Als hij stationair loopt - dat gebeurt bij de bluemotion met minder toeren dan bij 'gewone' wagens - laadt hij niet, tenzij de spanning van de accu onder een bepaalde waarde daalt. Als dat gebeurt, gaat hij laden en dat zorgt ervoor dat je hoort dat de dynamo kracht van de riem vraagt, het toerental iets daalt, de auto iets trilt en verklaart ook dat het trillende geluid weg is, als je meer toeren maakt.
Bij andere auto's is de laadregeling veel minder verfijnd.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
  • Leuk
Waarderingen: Timr
Niets. er komen langs mijn huis heel veel lesauto's om de helling proef te doen de helft daarvan zijn polo's als ik hoor wat voor klappen daaruit komen maak ik me nog geen zorgen.

Maar het is niet leuk om te ervaren zeker niet als je hem nog maar net hebt gekocht zulke rare fratsen verwacht je niet in een auto van 5 jaar oud.

Maar als meer mensen het ervaren dan zal het wel een logische verklaring moeten hebben of een bekende klacht bij de dealer zijn

Maar ik knal gewoon door het zijn verder uiterst betrouwbare auto's naar mijn mening.
 
Volkswagen  Polo  1.2 Bluemotion TDI 
Hallo,
Ik heb een VW Polo 1.2 tdi bluemotion uit bouwjaar 2010.
Sinds afgelopen week merk ik zodra ik in de auto zit en de auto draait stationar dan voelt her alsof die je binnen in de auto ligt schudt/trilt.
Heb de auto uitgezelen geen foutcodes...
Ook heb ik de verstuivers laten testen deze zijn alle 3 ook goed...

Weet iemand nog hiermee raad? Enige tips?

Kan misschien wel gewoon liggen aan het feit dat het een 3 cilinder is. Een vriend van mij heeft een golf 4 V5 en die trilt ook als ie stationair loopt. Komt omdat het onregelmatig loopt door het oneven nummer aan cilinders.

Grts,
Joël.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Ik rijd hem al een jaartje maar hij hoort niet zo te schudden/trillen als je in de auto zit.

Nou heb ik hem vandaag opgehaald bij de garage waar ik de verstuivers had laten testen die oke waren. Dus reed naar huis net voordat ik thuis kwam maakte hij een raar tikkend geluid en viel die uit. Wilde de auto weer starten alleen kwam er dit keer witte rook uit de uitlaat en sloeg die niet aan.

Morgen uitlezen en afwachten hopen op niks ergs pffff....
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi bluemotion 
Ik rijd hem al een jaartje maar hij hoort niet zo te schudden/trillen als je in de auto zit.

Nou heb ik hem vandaag opgehaald bij de garage waar ik de verstuivers had laten testen die oke waren. Dus reed naar huis net voordat ik thuis kwam maakte hij een raar tikkend geluid en viel die uit. Wilde de auto weer starten alleen kwam er dit keer witte rook uit de uitlaat en sloeg die niet aan.

Morgen uitlezen en afwachten hopen op niks ergs pffff....
Hmm, klinkt niet goed. Witte rook en niet willen starten lijkt toch echt op een mechanisch probleem met een verstuiver. Zou de turbo voor alle zekerheid ook eens controleren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!