Polijstmachine

Dag allen,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een kwalitatief/prijs goede polijstmachine om mijn eigen auto maar eens goed te polijsten. Zijn er goede starter sets? Er zijn er zo veel ik kan eigenlijk niet kiezen. Budget ligt rond de 100 euro.

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105 PK GTD Line 
Ik weet uit ervaring dat de DAP500 van carclean.nl goed werkt. Die zit wel iets boven je budget, maar een set met poetsmiddelen etc er bij is wel een relatief goede prijs. Misschien het bekijken waard!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Eerlijk gezegd zou ik dan toch echt voor een DAP900 gaan (ik snap het, nog eens 50 EUR duurder), vooral in het achterhoofd houdend dat we hier Volkswagen rijden en die lak toch over het algemeen een stuk harder is.

Overigens vraag je naar een set. Dan heb je nog polijstmiddel en -pads nodig, en natuurlijk microvezel doeken en afplak tape (en nog veel meer als je de smaak te pakken hebt). Als je naar DAP500/900 starter sets (bijv. Monello / Scholls) kijkt op carclean zal je zien dat die 100 EUR toch echt te laag is. Voor dat geld vind je wel rotaries maar daar wil je als beginner echt niet mee aan de slag.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
Een DAP900 is bij volkswagen wel aangeraden. Lak is ontzettend dik en kom je niet zomaar doorheen. Hou er rekening mee dat bij het kopen van een polijstmachine er ook nog de prijs voor goede pads & polijstpasta bij komt. Daarbij moet je redelijk wat microvezeldoeken hebben. Pak als beginner vooral géén Rotary. Daar krijg je spijt van als je de brandplekken in je lak ziet.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Christian96
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: Christian96 en expor
Aanvullend, ik zo een rotory machine zeker even laten voor wat het is. Bij onkundig gebruik , wordt de lak te warm en beschadig je de lak dusdanig , dat als je pech hebt, je moet gaan spuiten.

een Dual Action is dusdanig "veilig" dat je wel heer erg "debiel" bezig moet zijn om door je lak heen te gaan.

Succes met je keuze !
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
De 500 is zeker een geweldig product, maar het duurt toch wel langer dan de 900 om dezelfde correctie te behalen. Zeker op VAG lakken.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Ik heb zelf de DAP500 kit van carclean, bevalt prima. Bij carclean.nl geven ze ook af en toe poets clinics. Duurt een dagdeel (ochtend ,of middag) en daar leer je poetsen/polijsten met een DAP
DAP 500 is prima ! echter voor een klein prijsverschil tov de DAP 900, is de extra "investering" zijn kosten dubbel en dwars waard, plus als je een DAP 900 wilt verkopen ( omdat het toch niks voor je is het autos poetsen ) is die nog wat geld waard :) een dap 500 helaas een stuk minder.
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: Mischa
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!