Plas water onder bestuurders stoel

Hoi allemaal,

Sinds een aantal maanden is mijn polo 1.4 uit 2000 lek.
Ik ben al naar meerdere garages geweest en niemand schijnt het probleem te kunnen vinden.

De auto wordt ook nat van binnen als hij geparkeerd staat.
Bekleding v.h. dak rondom dakraam is droog
Paravan en afvoer zijn schoongemaakt
De randen v.h. portier blijven droog.

Heeft iemand toevallig nog een idee waar ik zou kunnen zoeken naar de oorzaak van deze lekkage?
Het is een lastige puzzel en ik zoek wanhopig naar een oplossing nu het ook kouder begint te worden hahaha.

groetjes,
Felix
 

Bijlagen

  • Polo2.jpeg
    Polo2.jpeg
    537.8 KB · Weergaven: 28
  • Polo1.jpeg
    Polo1.jpeg
    403.3 KB · Weergaven: 28
Volkswagen  Polo  1.4 
Haal je deurpaneel er eens af.
Kan best zijn dat de dichting tussen de stalen binnenplaat en de deur zelf niet meer afdicht.

Edit
Trouwens als het een 6N2 is heb je waarschijnlijk nog een schuimen demping.
Kijk die even na.
Ik denk dat je gelijk hebt!
Na mijn post ben ik wat extra gaan rondkijken op het forum, en toen kwam ik op het idee om warm water langs het zijraam te laten lopen. (het restwater wat in de auto lag was namelijk best koud)

Hierna kwam er meer water in de auto en het was warm!
Maanden geleden heb ik ook mijn deurpaneel vast laten zetten door de garage, volgens mij is rond deze tijd ook het lekken begonnen.

binnenkort de rubbers laten vervangen en het deurpaneel nog eens laten nakijken (ik ben zelf niet zo handig hiermee namelijk)

Bedankt voor je tip!
 
Volkswagen  Polo  1.4 
  • Leuk
Waarderingen: _Maarten_
Heb dit ook gehad met mijn 6n destijds en ik ben stad en land afgereisd om het lek boven te krijgen. De deurpanelen zijn nagekeken en alles wat het maar kon zijn is wel getest en/of vervangen. Al met al wel een jaar mee bezig geweest maar steeds weer kwam er toch water in de Polo. Sindsdien handteer ik een zero tolerance beleid en als ik water in de auto ontdek doe ik 'm direct weg. Dat is dan ook mijn advies aan jou want de strijd tegen het water ga je niet winnen.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Heb dit ook gehad met mijn 6n destijds en ik ben stad en land afgereisd om het lek boven te krijgen. De deurpanelen zijn nagekeken en alles wat het maar kon zijn is wel getest en/of vervangen. Al met al wel een jaar mee bezig geweest maar steeds weer kwam er toch water in de Polo. Sindsdien handteer ik een zero tolerance beleid en als ik water in de auto ontdek doe ik 'm direct weg. Dat is dan ook mijn advies aan jou want de strijd tegen het water ga je niet winnen.
Thanks voor je advies! Ik ga deze nieuwe aanwijzing nog wel even opvolgen :)
 
Volkswagen  Polo  1.4 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
Wat je zou kunnen doen is iemand of dat jezelf in je auto gaat zitten, en de ander met een tuinslang over je dak en deuren heen laat sproeien. Wellicht zie je dan of er ergens een lek is.
Dat is zeker een goeie methode om te zien waar het water de wagen binnenkomt, maar helaas leert de ervaring mij dat er altijd meerdere lekken zijn. Bij de 6n is het een bekend kwaaltje. Heb er drie gehad die lek waren, bij de eerste alles geprobeerd om het lek te dichten tot ik de natte handdoek uiteindelijk maar in de ring heb gegooid na een jaar. En de andere twee heb ik direct weggedaan toen ik water ontdekte, ik brand me er niet weer aan.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!