Pingi || De oplossing voor beslagen ruiten!

Beste mede forumleden,

Wil het volgende met jullie delen. Zoals velen hebben meerdere POLO eigenaren last van beslagen ruiten (vooral in de winter). Het starten van de airco is niet altijd de handigste oplossing als de temperatuur al op 2 graden staat.

Laatst heb ik de Pingi spons gekocht en werkt perfect! tegen beslagen ruiten. De spons absorbeert alle vocht en lucht in de auto en heb hierdoor kristalheldere ruiten. Nadat de spons roze kleurt kun je hem ontvochtigen door hem 5 min in de magnetron te stoppen. Handig!
Zie de website voor meer info: Pingi – Wanneer vocht een probleem is | Dehumidifier | Luftentfeuchter | Deshumidificateur | Luftentfeuchtung | Deshumidificateur Air | Humidity Home
 
Ik was mijn ramen letterlijk elke week omdat mijn auto ook elke week wordt gewassen. Maakt niet uit wat voor weer. Alsnog heb ik beslagen ramen. Overigens heb ik ook geen last van langdurig beslagen ramen maar ze worden wel beslagen en vooral achter blijven ze wat langer beslagen. Nu de winter nadert en je dus ook instapt met een natte jas of als er sneeuw ligt dan is de pingi echt wel handig.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
ik gebruik een grootmoeders trucje
zelfde als voor de spiegels in de badkamer,
scheerschuim(niet te veel natuurlijk) uitwrijven op je ruiten langs binnen.
als je niet te veel neemt heb je geen wazig zicht, en zorgt het voor een waterafstotend laagje waardoor je ruiten niet aanslaan.

mvg
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 
En werkt zo'n "spons" nou fatsoenlijk?
Ik heb er zelf ook last van koud/vochtig weer rond het vriespunt.
Had eigenlijk niet gehoopt hier last van te hebben met een auto van 6 maanden oud, met de Audi A4 uit 2005 nooit last van gehad.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.0 95PK 
Heb zelf zo'n Pingii ding en op zich helpt het wel. Alleen zuigt hij zich naar mijn mening wel heel erg vol.
Dus eigenlijk zou je er twee moeten hebben. Als de ene vol is kan je de andere erin leggen en de eerste weer klaarmaken.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Wij verdelen op het werk pingi, heb zo eentje in mijn eigen auto gelegt en werkt perfect enkel moet je als hem vol is stip verkleurt in de micro leggen maar dan blijft deze wel bij mij verkleurt maar verder werkt hij wel gewoon normaal
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 tdi stage 2 by DVX performance 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!