Pilot Pro Line

Beste leden,

Ik ben in het bezit van een Polo BM uit 2010 met H4 koplampen.
Nu ben ik van plan om Pilot Pro Line (dus met CANBUS) H4 Hi/Lo te kopen.

Nu zie ik op xenonlamp.nl een bluemotion kabel.
Heb ik de kabel nu wel of niet nodig? Ik wil geen foutmelding op mijn boordcomputer.

Ik denk van niet omdat de pilot al canbus "proof" is, maar heb weinig verstand :oops:
 
Bij hi/lo had je dacht ik beide h4 connectoren nodig ipv 1 bij de bi-xenon dus zou een proline set canbus proof moeten zijn ;)
en anders even contact opnemen met de pilot dealer waarvan je de set hebt gekocht ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Hoe het zit met zo'n pro line setje voor H4 koplampen weet ik niet. Voor mijn Polo BM 6r met H7 koplampen moest ik naast zo'n pro line set ook nog de extra kabel bestellen omdat ik zonder die kabel steeds foutmeldingen kreeg en heel vaak ging er maar één koplamp branden. Met die kabel werkt alles perfect. Je moet alleen oppassen met die weerstanden (koperkleurig) die aan de kabel zitten. Deze moet je ergens op het chassis monteren en niet in contact laten komen met rubber of plastic want dat smelt door de hitte van die weerstanden helemaal weg.
 
hey graafie

vind het wel opvallend dat als je het laat inbouwen door xenon/lampen experts ze dan nog steeds zo dom zijn om die weerstanden dan tegen je rubberen/plastic kabels te monteren...naja of ze raken ze in ieder geval aan.

vind je niet dat H7 lampen al genoeg licht geven? ik ben toch altijd aan het twijfelen wat nou precies het verschil is tussen H4/H7 lichtbeeld...ja ok dat verhaal over groot licht/2 lampjes weet ik...maar of het lichtbeeld echt VELEN MALEN beter is met H7 Xenon dan bijvoorbeeld H4 Xenon?...wat is wijsheid... :roll:
 
KYC,
Degene die bij mij de xenon heeft gemonteerd wist zelf eerst ook niet of die extra kabel er bij moest. Ik was de eerste die met een Polo BM bij hun kwam voor een xenonsetje. Het was voor hun blijkbaar ook volledig onbekend dat die weerstanden zo gloeiend heet zouden worden. Er staat namelijk ook niets vermeld op de verpakking.
Ik vind dat de H7 lampen genoeg licht geven maar het kan nog stukken beter door er xenon in te gooien. Ik heb nu het gevoel alsof ik met volop groot licht rij, je kunt veel verder wegkijken. Wat ook wel cool is is dat de verkeersborden veel eerder oplichten. En aangezien mijn tegenliggers me geen seintje geven dat ze door mij worden verblindt ben ik er zeer tevreden mee. Wat nou het verschil van lichtbeeld van xenon is tussen de H4 en de H7 units weet ik niet. Je hebt nog steeds geen H7 koplampen geplaatst?

Ben je trouwens nog steeds tevreden met je uitlaatsierstuk? Ik ben op zoek naar een bedrijf bij mij in de buurt die ook zoiets voor mij kan fiksen. Het staat stukken beter/sportiever. Jij bent er voor naar Noordwijkerhout geweest toch? Is voor mij toch bijna 3 uur rijden denk ik. En dan ook nog eens weer terug.
 
graafie zei:
KYC,
Degene die bij mij de xenon heeft gemonteerd wist zelf eerst ook niet of die extra kabel er bij moest. Ik was de eerste die met een Polo BM bij hun kwam voor een xenonsetje. Het was voor hun blijkbaar ook volledig onbekend dat die weerstanden zo gloeiend heet zouden worden. Er staat namelijk ook niets vermeld op de verpakking.
Ik vind dat de H7 lampen genoeg licht geven maar het kan nog stukken beter door er xenon in te gooien. Ik heb nu het gevoel alsof ik met volop groot licht rij, je kunt veel verder wegkijken. Wat ook wel cool is is dat de verkeersborden veel eerder oplichten. En aangezien mijn tegenliggers me geen seintje geven dat ze door mij worden verblindt ben ik er zeer tevreden mee. Wat nou het verschil van lichtbeeld van xenon is tussen de H4 en de H7 units weet ik niet. Je hebt nog steeds geen H7 koplampen geplaatst?

Ben je trouwens nog steeds tevreden met je uitlaatsierstuk? Ik ben op zoek naar een bedrijf bij mij in de buurt die ook zoiets voor mij kan fiksen. Het staat stukken beter/sportiever. Jij bent er voor naar Noordwijkerhout geweest toch? Is voor mij toch bijna 3 uur rijden denk ik. En dan ook nog eens weer terug.

Je hebt t ervoor over of niet Stick Out Tongue :lol:
 
kijk, die kabel met die weerstanden is gewoon zodat uw xenon rechtstreeks op je batterij afnemen (dit om ervoor te zorgen dat piekstromen je ECU niet kapotmaken of je ruitenwissermotortje)

maar, dit heeft zijn voor en nadelen.. persoonlijk wil ik niets hebben wat heet word in de auto. (ik heb deze kabel ook gehad met relais eraan, direct terug uitgepleurd)

Voordelen : 0% kans dat je ECU kapot gaat vanwege de piekstromen bij opstart, je spaart uiteindelijk hoge kosten uit als je ecu het begeeft of je ruitenwissermotortje.

Nadelen : het word immens heet !!! en iets wat heet word betrouw ik niet.

nu met de nieuwe techniek van die SLIM BALLASTS tegenwoordig zijn die kabels niet meer zozeer nodig aangezien de piekstromen daar al verminderd worden met deze ballasten. (onder de veiligheidsmarge zodat je ECU niet verkloot word zeg maar) Toch, heb je nog steeds wat nodig zodat je ballasten niet uitgeschakeld worden door de lampencontrole bij ons.
hetgene dat ik je aanraad zijn gewoon deze kabels, die plug je in tss je ballast en je lamp, en deze worden niet heet.

http://www.ebay.co.uk/itm/2x-HID-Xenon- ... 3a62313c95
--> deze heb ik gekocht en ze werken perfect


(deze heb ik er ook inzitten)
 
Aguero zei:
Gisteren heb ik de Pilot set gekocht en zojuist ingebouwd.
Geen storing op mijn dashboard.
Er zijn geen extra kabels nodig buiten de standaard Pilot Pro Line.
Je hebt de Pilot Pro H4-BiXenon zonder de extra kabel met de weerstanden ?
Je hebt dan dus naast het schakel-relais en de ballasten geen blokjes op de kabel ?
Is er aan je boordcomputer geprogrammeerd om een foutmelding te onderdrukken ?
 
Alleen bij de Bluemotion blijft de storing komen ondanks de "canbus-proof" ballasten omdat bij de BM de verlichting via de centrale regelunit loopt en bij andere uitvoeringen niet.
 
RodeBM zei:
Alleen bij de Bluemotion blijft de storing komen ondanks de "canbus-proof" ballasten omdat bij de BM de verlichting via de centrale regelunit loopt en bij andere uitvoeringen niet.

Ik heb H4 Hi/Lo en na 15 min. ongeveer geeft het een storing op mijn dashboard :cry:

Ik denk dat ik nu extra kabels moet kopen of via VAGCOM uitlezen...
 
Wat wil je uitlezen? De storing geeft aan dat er een lamp kapot is omdat er minder/op een andere wijze stroom wordt afgenomen. Een canbuskabel met 55Watt weerstanden is de enige oplossing. Pilot heeft toegegeven dat de Bluemotion op een andere manier niet storingsvrij te krijgen is.
 
PRIdEVisions zei:
kijk, die kabel met die weerstanden is gewoon zodat uw xenon rechtstreeks op je batterij afnemen (dit om ervoor te zorgen dat piekstromen je ECU niet kapotmaken of je ruitenwissermotortje)

maar, dit heeft zijn voor en nadelen.. persoonlijk wil ik niets hebben wat heet word in de auto. (ik heb deze kabel ook gehad met relais eraan, direct terug uitgepleurd)

Voordelen : 0% kans dat je ECU kapot gaat vanwege de piekstromen bij opstart, je spaart uiteindelijk hoge kosten uit als je ecu het begeeft of je ruitenwissermotortje.

Nadelen : het word immens heet !!! en iets wat heet word betrouw ik niet.

nu met de nieuwe techniek van die SLIM BALLASTS tegenwoordig zijn die kabels niet meer zozeer nodig aangezien de piekstromen daar al verminderd worden met deze ballasten. (onder de veiligheidsmarge zodat je ECU niet verkloot word zeg maar) Toch, heb je nog steeds wat nodig zodat je ballasten niet uitgeschakeld worden door de lampencontrole bij ons.
hetgene dat ik je aanraad zijn gewoon deze kabels, die plug je in tss je ballast en je lamp, en deze worden niet heet.

http://www.ebay.co.uk/itm/2x-HID-Xenon- ... 3a62313c95
--> deze heb ik gekocht en ze werken perfect


(deze heb ik er ook inzitten)

Nice, ik wist niet dat deze dingen bestonden.
Ik vind de andere kabel ook vervelend vanwege de hitte.
Met perfect bedoel je geen knipperende lampen + storing dashboard?

Vandaag ook naar de VW dealer geweest voor het afstellen van de koplampen. Hele gezeik dat de lichtbeeld zeer slecht is en dat het niet kon worden afgesteld. :?:
Toen naar een (erkende) garage geweest, ze zeiden dat de koplampen al goed zijn.
Ter controle nog naar 2 andere garages geweest en ja hoor geen probleem.....
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!