Piepen bij achteruit rijden

Hallo forummers,

Nog de beste wensen voor iedereen!

En nu ter zake;
Ik rijd een Polo 9n uit 2002 sinds een aantal maanden en het valt me op dat er iets piept bij het achteruitrijden.
Het piepen doet zich meestal voor als de auto lang stil heeft gestaan, denk aan 's morgens vroeg vertrekken na een nacht stilgestaan te hebben of aan het einde v/d werkdag.
Na een redelijke rit doet het zich zelden voor eigenlijk, maar soms ook wel. Alleen bij achteruit rijden dus.

Ik dacht zelf iets aan de remmen, maar remblokken en schijven zijn nog goed en dan zou ik het toch ook bij vooruitrijden moeten hebben?
Op de remschijven zitten wel randjes zegmaar..kan dat ermee te maken hebben?
De garagehouder vond +- 2 maanden terug niet dat de schijven toen vervangen moesten worden en toen deed het piepen zich ook al voor.

Wat denken jullie en wat kan ik eraan doen? Liefst zelf, heb al genoeg uitgegeven aan die auto voorlopig haha
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 FSI 86pk 
Mijn BlueGT doet dit ook vanaf km stand 10.000 ofzo? alleen juist niet wanneer de auto langere tijd heeft stil gestaan maar juist na een rit wanneer ik achteruit rij en rem met de auto (dus alleen piepen bij het remmen tijdens achteruit rijden) Remblokken zitten altijd los van de zuiger en soms blijven ze hangen, wanneer je dan met de auto achteruit rijd kan het zo zijn dat ze scheef tussen de remklauw en remschijf komen te zitten wat voor piepen zorgt. Mijn auto gaat vrijdag langs de garage kijken of ze er iets aan kunnen doen omdat het gepiep echt genant is vooral in parkeergarages.
 
Mijne piepen ook een beetje met naar achter rijden.

Ik ga zaterdag het zooitje eens open halen overal goed gangbaar maken en kijken of het dan weg is!

Inderdaad, gewoon de boel los halen en alles lekker invetten / gangbaar maken.
Grote kans dat het dan over is.

Wat trouwens ook wel eens wil helpen bij schijfremmen, de scherpe hoeken van de blokken af fijlen.
Of even met de slijptol.
 
Bij mij, de topicstarter, wel, dus dat kan ik wel als eerst laten doen.
Is er dan nog een verklaring waarom dit alleen in z/n achteruit gebeurt? Vooruit heb ik namelijk nergens last van.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 FSI 86pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!